Gå til innhold

Ang. sykdom og holde seg hjemme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære vene!

Jeg var kvalm i et helt år jeg uten å skjønne hva det var.

Det viste seg etterhvert at jeg brukte for mange sukketter i teen og det ble jeg kvalm av.

Skrevet

Når man arbeider på et sykehjem så er det viktig å være ekstra obs. Hun fortalte at datteren hadde influensa, så derfor var det mulig det var det hun hadde.

Man blir ikke kvalm av å ha influensa. Nå blander du omgangssyke og influensa.

Gjest ta hensyn
Skrevet

Man blir ikke kvalm av å ha influensa. Nå blander du omgangssyke og influensa.

Her jeg kommer fra kaller vi det influensa når man er kvalm og kaster opp.

Skrevet

Her jeg kommer fra kaller vi det influensa når man er kvalm og kaster opp.

Da har dere misforstått.

Dette er omgangssyke.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Du har svart flere steder i tråden, så da er det vel naturlig å få med seg at det kanskje kommer til flere opplysninger.

Ikke alltid man husker på å få med alt som er vesentlig i trådstart-innlegget.

Skjønner du ikke det da????

Joda, men jeg hadde vel ikke lest det aktuelle innlegget før jeg svarte da. Hadde jeg VISST det, så hadde jeg jo svart utifra korrekte opplysninger. Men hvorfor skal du absolutt henge ut meg for det her da? Herregud, det kan da vel ikke være noen stor synd jeg har begått. Iallefall har jeg ikke ment det slik, at noen skulle bli fornærmet eller føle seg forurettet. Er det ikke et diskusjonsforum da? Da har jo folk ørten forskjellige meninger. Visste ikke det var sensur her jeg, Eller at en måtte lese hele tråder, alle innlegg, før en torde svare. Er det DU som er DOL-master kanskje?

Gjest Filifjompen
Skrevet

Man vet jo stort sett om man har vært utsatt for omgangssyke - smitte, da. Og da kan man godt holde seg hjemme når man er kvalm - uansett sektor.

Jeg irriterer meg over folk som kommer på jobb og sier "jeg kastet opp i natt, men nå er jeg helt fin". Det tror de ja, men to dager etter, henger jeg over bøtta. Garantert!

I dag har vi avlyst en stor feiring som har vært planlagt i et halvt år pga omgangssyke. Og hvorfor? Sannsynligvis fordi min manns kollega kom på jobb selv om hun var "litt kvalm". Og gikk spyende hjem midt på dagen, etter å ha sørget for å smitte mannen min og ødelagt feiringen vår først.

Nei da, man kan ikke være hjemme for alt. Men når det gjelder forkjølelse og omgangssyke, kunne folk gjerne tatt mer hensyn!

Det er jeg enig i! Noe annet har jeg heller aldri sagt. Er visst andre her i tråden som tolker alt jeg sier i verste mening. hehe... Det ble visst oppfattet som om jeg var et 'troll'. Men jeg kan berolige dere med at det er jeg ikke. Heretter får jeg heller jatte med. Bare si hvilke nick jeg skal jatte med...

Gjest kvalm, redd og spysjuk
Skrevet

Joda, men jeg hadde vel ikke lest det aktuelle innlegget før jeg svarte da. Hadde jeg VISST det, så hadde jeg jo svart utifra korrekte opplysninger. Men hvorfor skal du absolutt henge ut meg for det her da? Herregud, det kan da vel ikke være noen stor synd jeg har begått. Iallefall har jeg ikke ment det slik, at noen skulle bli fornærmet eller føle seg forurettet. Er det ikke et diskusjonsforum da? Da har jo folk ørten forskjellige meninger. Visste ikke det var sensur her jeg, Eller at en måtte lese hele tråder, alle innlegg, før en torde svare. Er det DU som er DOL-master kanskje?

Oj. Slapp du opp for argumenter nå? Siden du begynner å gå på person i stedet for å diskutere sak?

Gjest infloppkast
Skrevet

Da har dere misforstått.

Dette er omgangssyke.

Enig. Influensa er noe helt annet. Men, man kan bli kvalm av influensa også. Men det er andre symptomer som dominerer.

Skrevet

Da har dere misforstått.

Dette er omgangssyke.

I endel såpeoperaer på tv2/tvnorge så kaller mange det for "stomac-flu" (neppe rett skrevet) altså mageinfluensa.

Forøvrig så er jeg helt enig med deg, forkjølelse og spysjuka har ikke noe med influensa å gjøre.

Skrevet

Da har dere misforstått.

Dette er omgangssyke.

Mange kaller det mageinfluensa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...