Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kjølvannet av Se&Hør-saken:

Har du noen gang ringt inn et tips til S&H eller VG ellr tilsvarende?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• carma

5

• NeaNoor

3

• Gemini

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg har heller ikke sendt inn sånne "Se jeg møtte en kjendis bilder."

Skrevet

Ja, det har jeg :-)

Er det lov å spørre om hva/til hvem? :-)

Skrevet

Nei, det har jeg ikke gjort, selv om jeg tøyset med at jeg kunne komme til å gjøre det, dengang jeg hadde en del kontakt med noen kommende musikkartister. :)

Skrevet

Er det lov å spørre om hva/til hvem? :-)

Ah.. ikke noe kjendis-sladder her altså :-p

Vi tipset VG da Folkeregisteret for tredje gang rotet bort papirene våre slik at datteren vår ikke ble registrert og ikke fikk personnummer.

Dermed fikk vi ikke fødselsattest, ikke pass, kunne ikke dra på ferie, jeg mistet retten til fødselspenger, for jeg hadde jo ikke noe barn og masse annet dritt.

Sambo måtte skrive farskapserklæring to ganger, men barnet han måtte underskrive på at han var far til er det ingen som vet hvem er, for det eksisterte jo ikke *mongo*

Skrevet

Mange ganger. :-)

Virkelig?? Så dette er noe som folk _gjør_ hele tiden?

Hmmmm....

Jeg kunne nok ha funnet på å ringe p4 om en trafikksituasjon, men det er også alt.

Har du fått noen penger for det, da?

Skrevet

Vi tipset VG da Folkeregisteret for tredje gang rotet bort papirene våre slik at datteren vår ikke ble registrert og ikke fikk personnummer.

Dermed fikk vi ikke fødselsattest, ikke pass, kunne ikke dra på ferie, jeg mistet retten til fødselspenger, for jeg hadde jo ikke noe barn og masse annet dritt.

Sambo måtte skrive farskapserklæring to ganger, men barnet han måtte underskrive på at han var far til er det ingen som vet hvem er, for det eksisterte jo ikke *mongo*

Ble det en avis-artikkel ut av det?

Helt hårreisende forresten, at det kan bli så vanvittig mye rot med registrering og papirer...!

Skrevet

Virkelig?? Så dette er noe som folk _gjør_ hele tiden?

Hmmmm....

Jeg kunne nok ha funnet på å ringe p4 om en trafikksituasjon, men det er også alt.

Har du fått noen penger for det, da?

Hehe, nå "lyver" jeg litt. Jeg jobber selv i pressen, så.. ;-)

Skrevet

Ble det en avis-artikkel ut av det?

Helt hårreisende forresten, at det kan bli så vanvittig mye rot med registrering og papirer...!

Neida... de takket for tipset og sa de skulle undersøke saken, men tror det ble med det.

Skrevet

Uffda, for en sak!

Jeg skjønner at man kan føle seg fristet til å få lagt litt ekstra press på saken, og noen ganger er det sikkert en god strategi.

Men jeg vet ikke om jeg hadde ønsket et slikt fokus på min sak, og at man mister kontrollen over hvordan saken vinkles.

I mange slike saker hvor folk "står frem" så har den annen part, enten det er det offentlige eller pirvate, virkelig all skyld, og slik virker det også i din sak.

Men i enkelte andre saker vet jeg ikke om folk alltid forstår sitt eget beste før de velger å få saken eksponert i media.

For å ta et eksempel fra noen år tilbake: En body builder på Vestlandet et sted hadde blitt eksludert fra et treningssenter bl a fordi han hele tiden under trening stønnet og prompet høylydt, og nektet å bedre seg etter flere klager.

Han "sto fram" som forurettet mann i VG, men fra mitt ståsted var det ikke noe sjakktrekk å få på trykk at du er en ufin mann! :-)

Skrevet

Hehe, nå "lyver" jeg litt. Jeg jobber selv i pressen, så.. ;-)

Men det er jo ikke "tipsing", da:-)

Skrevet

Uffda, for en sak!

Jeg skjønner at man kan føle seg fristet til å få lagt litt ekstra press på saken, og noen ganger er det sikkert en god strategi.

Men jeg vet ikke om jeg hadde ønsket et slikt fokus på min sak, og at man mister kontrollen over hvordan saken vinkles.

I mange slike saker hvor folk "står frem" så har den annen part, enten det er det offentlige eller pirvate, virkelig all skyld, og slik virker det også i din sak.

Men i enkelte andre saker vet jeg ikke om folk alltid forstår sitt eget beste før de velger å få saken eksponert i media.

For å ta et eksempel fra noen år tilbake: En body builder på Vestlandet et sted hadde blitt eksludert fra et treningssenter bl a fordi han hele tiden under trening stønnet og prompet høylydt, og nektet å bedre seg etter flere klager.

Han "sto fram" som forurettet mann i VG, men fra mitt ståsted var det ikke noe sjakktrekk å få på trykk at du er en ufin mann! :-)

Vi skrev selvsagt anonymt :-)

Man vil ikke utsette seg for slikt, nei - og i alle fall ikke barna!

Skrevet

Vi skrev selvsagt anonymt :-)

Man vil ikke utsette seg for slikt, nei - og i alle fall ikke barna!

Sikkert en medvirkende årsak til at det ikke kom på trykk! ;-) _dessverre_!

VG er jo veldig S&H-aktig - vil helst ha en veldig personlig vinkling.

Dessuten så tar de seg friheter - jeg ble selv intervjuet i VG for mange år siden om en konkret sak, og de tilla meg noen ekstra meninger jeg ikke hadde ytret!

Gjest Anonym for å ikke avsløre meg
Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men jeg og familien min vurderte sterkt å gjøre det en gang. Men det var bare fordi vedkommende kjendis fortjente det. Han terroriserte et familiemedlem over telefonen -ofte. Hun var skikkelig redd før hun fikk nummervisnig og fant ut at det var naboen, denne kjendisen.

Skrevet

Jeg og en venninne ringte til VG en gang da vi var tidlig i tenårene og sa at vi hadde sett en delfin! De bare lo av oss. Det var nok bare en sel sett med fire delfinfascinerte øyne.

Aldri i livet om jeg hadde "sladret" på en kjendis.

Skrevet

Men det er jo ikke "tipsing", da:-)

Nja. Jeg ringer jo til VG om jeg får nyss i en sak som ikke har interesse for der jeg jobber, men som jeg vet VG gjerne skulle ha skrevet om. Men jeg tar jo ikke betalt for det, selvsagt, så noe tusen-tips er det jo ikke. :-)

Men jeg vet at det er maaange som ringer tips-telefonen. Litt for mange om litt for uvesentlige ting. :-)

Skrevet

Jeg og en venninne ringte til VG en gang da vi var tidlig i tenårene og sa at vi hadde sett en delfin! De bare lo av oss. Det var nok bare en sel sett med fire delfinfascinerte øyne.

Aldri i livet om jeg hadde "sladret" på en kjendis.

Det var jo et søtt tips! :-) Dumt at de bare lo av dere, for det dukker jo opp delfiner av og til:-)

Tips til avisa om at man har funnet vårens første hestehov er også bare søtt:-)

Skrevet

Sikkert en medvirkende årsak til at det ikke kom på trykk! ;-) _dessverre_!

VG er jo veldig S&H-aktig - vil helst ha en veldig personlig vinkling.

Dessuten så tar de seg friheter - jeg ble selv intervjuet i VG for mange år siden om en konkret sak, og de tilla meg noen ekstra meninger jeg ikke hadde ytret!

Ja, det er nok veldig sannsynlig.

Det ble nok mest gjort i frustrasjon over at man ikke fikk gjort noe med saken, så uansett om det ikke skjedde noe videre så hjalp det i alle fall for meg å sladre litt *knegg*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...