Gå til innhold

Bør vi tilby oss å betale?

Anbefalte innlegg

Gjest kinkig situasjon
Skrevet

Ville dere tilbudt dere å betale reiseutgiftene til folk som kom langveisfra for å gå på fest hos dere, men så måtte festen avlyst pga sykdom?

Skrevet

Så kjipt med sykdom...

Jeg tror kanskje jeg heller ville tilbudt å sponse reisen litt neste gang de skal komme (når festen blir noe av). Er det snakk om lang reise og høye utgifter da?

Gjest kinkig situasjon
Skrevet

Så kjipt med sykdom...

Jeg tror kanskje jeg heller ville tilbudt å sponse reisen litt neste gang de skal komme (når festen blir noe av). Er det snakk om lang reise og høye utgifter da?

Det er snakk om flere, og det er innenlands, men sikkert et par - tre tusen pr par, i alle fall.

Hvis vi skal betale for alle, har vi i alle fall ikke råd til ny fest. Vi synes nok vi bør tilby oss, men hadde ikke forventet det hvis det var vi som kom.

Mega-spy-syke :(

Skrevet

Det er snakk om flere, og det er innenlands, men sikkert et par - tre tusen pr par, i alle fall.

Hvis vi skal betale for alle, har vi i alle fall ikke råd til ny fest. Vi synes nok vi bør tilby oss, men hadde ikke forventet det hvis det var vi som kom.

Hva med å tilby å betale for endring av billetten? Så kan dere sette en ny dag for ny fest? et slik endringsgebyr koster vel ca 200 kr per billett? rimeligere det vel?

Hvis det ikke er SAS da....:/

Skrevet

De skulle kanskje overnatte hos dere også da? Huff uansett så var det trist for alle parter. Jeg hadde heller ikke forventet betaling. Men jeg svarte utifra hva jeg sjøl hadde følt.

Men tror du ikke de som har reist kan få seg en fin kveld på byen eller noe istedenfor?

Lemp innpå idoform kanskje? God bedring!

Skrevet

Er du sikker på at alle har billetter som ikke kan refunderes eller endres da?

Gjest kinkig situasjon
Skrevet

De skulle kanskje overnatte hos dere også da? Huff uansett så var det trist for alle parter. Jeg hadde heller ikke forventet betaling. Men jeg svarte utifra hva jeg sjøl hadde følt.

Men tror du ikke de som har reist kan få seg en fin kveld på byen eller noe istedenfor?

Lemp innpå idoform kanskje? God bedring!

De bor hos annen familie, så de får garantert en fin helg. De hadde reist da vi ble syke, så billett-endring er ikke aktuelt, som noen nedenfor foreslår.

Skrevet

De bor hos annen familie, så de får garantert en fin helg. De hadde reist da vi ble syke, så billett-endring er ikke aktuelt, som noen nedenfor foreslår.

Da har de det fint og du trenger ikke gjøre opp for noe. Sånt kan skje, desverre. Håper det går fort over!

Skrevet

Dette har vi og opplevd. Inviterte til kjempe lag og klarte å bli syk dagen før festen.

Hadde 5 tilreisende par som heller ikke fikk endret billettene sine. Kjempe surt for både de og oss. Gjestene hadde lagt masse penger i billetter og noen hadde tatt seg litt fri fra jobben for å nå flyet og. Så vi tilbød oss å sponse deler/hele billetten og angrer ikke et sekund på det, selv om det ville koste mer enn vi hadde råd til.

Vi var enige om at var det vi som var gjest hadde vi satt pris på at tilbudet kom, enten vi benyttet oss av det eller ei. Hos oss tok 3 av para imot halvparten av prisen og de to andre ville ikke ha noe,-så allverdens dyrt for oss ble det ikke likevel. Vet at flere av de hadde spart til turen og syntes derfor det var naturligt og tilby oss å betale. De var jo venner vi gjerne ville beholde. :-) Føler nå vi kan gå med hevet hode selv om vi selvsagt ikke kunne gjøre noe med situasjon der og da.

Så jeg vil nok anbefale dere å snakke med gjestene å komme til en enighet.

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...