Gå til innhold

Hva er dine tanker om tigging/tiggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk det er synd på, eller folk som velger sin egen elendighet?

Bør tigging forbys eller bør folk tvinges til å gi?

Skrevet

Jeg vil ihvertfall ikke gi penger for å sponse andres narkotikabruk.

Da kan jeg heller spandere på mennesket en god middag eller noe annet å spise.

Skrevet

Jeg vil ihvertfall ikke gi penger for å sponse andres narkotikabruk.

Da kan jeg heller spandere på mennesket en god middag eller noe annet å spise.

Problemet er at det personen treng er pengar til sitt neste fiks, ikkje middag... Ein ting er kva ein synst sjølv - ein heilt annan ting er kva ein som er narkoman faktisk treng, og er du heroinist er det heroin du må ha - slik er det berre.

Ein kan gjera seg til kriminell for å få tak i pengane, eller ein kan tigge. Eg foretrekk dei som tigg.

Skrevet

Tigging er bedre enn kriminalitet, men man bør selvsagt ikke tvinges til å gi.

Jeg synes synd på tiggerne, ja. Tror ikke det er så mange som ser på tigging som en lettvindt løsning...

Skrevet

Jeg gir til nordmenn men ikke til øst-europeisk mafiavirksomhet.

Skrevet

Jeg gir til nordmenn men ikke til øst-europeisk mafiavirksomhet.

Enig med deg

nøffgakkmøbææ
Skrevet

hm-...skal si du stiller mange "etiske" spørsmål da..!! men dine underspørsmål er jo veldig tabloide: "bør det forbys eller tvinges..."

ingenting er svart hvitt vet du. heldigvis!

Skrevet

hm-...skal si du stiller mange "etiske" spørsmål da..!! men dine underspørsmål er jo veldig tabloide: "bør det forbys eller tvinges..."

ingenting er svart hvitt vet du. heldigvis!

Men trådene blir mer populære når man er tabloid. Jeg har lært av VG! Hyller du meg for det, eller mener du jeg bør kastes til løvene?

Gjest egentlig grunn til tigging?
Skrevet

Men trådene blir mer populære når man er tabloid. Jeg har lært av VG! Hyller du meg for det, eller mener du jeg bør kastes til løvene?

kastes til løvene! (fleip, selvfølgelig)

"bør folk tvinges til å gi?"

Hvorfor det?

De som trenger det får penger på sosialkontor. Rusmisbrukere og late illusjonister som vil ha mer enn sosialkontoret kan tilby, blir gjerne tiggere.

vrofr skal noen da tvinges til å finansiere rusmisbruk og østeuropeisk mafias lakeier?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes synd på dem og gir penger. Men som Dorthe skriver: Jeg styrer unna østeuropeiske mafiatiggere. Gir kun til narkomane/uteliggere.

"De bruker bare penga til narkotika" er et latterlig argument. Disse bruker ikke narkotika for å få en kul kveld. De bruker narkotika for å overleve.

Det er bedre at de tigger enn at de selger ræva si på horestrøket.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg gir ikke til tiggere. For jeg tenker som så, at til mer tiggerne får, til flere vil det strømme til Norge.

Jeg ser at flere her skriver at de gir til narkomane. Men jeg syns det er vanskelig å se forskjell på hvem som er norske og "hører til" her, og hvem som bare kommer hit for å tjene raske, lettvinte penger.

Og jeg har absolutt ikke sansen for dem som tar av seg proteser for å vise frem en beinstump og dermed vekke ekstra medlidenhet.

Gjest Aviaana
Skrevet

Jeg synes synd på dem fordi de har kommet så skjevt ut.

Skrevet

Vi er jo tvunget til å gi. Mange av oss driver med skattebetaling.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

haha....hvis du liker vg så bør du begynne med de utrolig bra ordspillene de har:=) eller ikke...

Skrevet

haha....hvis du liker vg så bør du begynne med de utrolig bra ordspillene de har:=) eller ikke...

Ja, jeg skal prøve!

Gjest dra hjem å jobb
Skrevet

Det er ikke så veldig ofte jeg er i Oslo .... november for ett år siden var vi der med jobben, la merke til de østeuropeiske tiggerene, noen satt å ba på sine knær, noen var så "handicappet" at de såvidt stod på beina osv osv.

I november nå før jul var vi også innover .... hmmmm de samme fjesene på de utenlandske var jammen der i år også ..... den ene "handicappede" med krykker, såvidt han stod på beina, hodet rista til alle kanter, stod jammen i meg utenfor Grand Hotell dette året også. Vi så han krøkket seg avgårde med koppen sin .... fant ut at nå skal vi jammen følge etter han, da han kom til et lite smug, endret han holdning, gikk helt normalt, hodet sluttet å riste, han var plutserlig helt frisk. Her møtte han en annen person, tømte pengene sine oppi veska til denne personen.

Nei, jeg gir ikke til alle tiggere .... gir jeg til noen er det narkomaner jeg kommer i kontakt med, de jeg kan prate med. Gir ikke konsekvent, men innimellom.

De østeuropeiske får ingenting fra meg, de kan politiet gjerne tuppe på hue og ræva ut av landet for min del.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...