Gå til innhold

må eksteriør og interiør matche?

Anbefalte innlegg

Gjest Kari-anna
Skrevet

Vi har et relativt nytt hus, men som er bygget i en litt "eldre" stil. Innvendig har vi gått for den antikke stilen, blandet med noe moderne.

i dag fikk vi kommentar fra venner som var her for første gang, om at det hele ble veldig malplassert siden vi ikke hadde et veldg gammelt hus. De kunne ikke skjønne hvordan vi da kunne ha en så "gammelmodig" stil, som de sa. Nokså irriterende kommentar, syns vi.

Er det virkelig sånn at folkk flest syns at eksteriør og interiør må matche? Går det virkelig ikke an å ha et gammelt hus med moderne stil eller omvendt? Hrmpf!!

Skrevet

En ting er å tenke det, en annen å si det! En lite ålreit kommentar synes jeg!

Skrevet

Det er vel faktisk nettopp det som er in no - å blande moderne og antikt. - Men det må sjølvsagt gjerast med stil - noko de sikkert har gjort :)

Eg skulle likt å sjå dei som faktisk uttalte dei orda. At ein kan tenkje slik om andre sine hus og interiør, men å uttale det? Det hadde ikkje falt meg inn!

Skrevet

Det er vel faktisk nettopp det som er in no - å blande moderne og antikt. - Men det må sjølvsagt gjerast med stil - noko de sikkert har gjort :)

Eg skulle likt å sjå dei som faktisk uttalte dei orda. At ein kan tenkje slik om andre sine hus og interiør, men å uttale det? Det hadde ikkje falt meg inn!

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan tenke/uttale seg så negativt om andre folks løsninger! Ganske enkelt respektløst!

Jeg synes selv det er spennende å se hvordan andre har gjort det med både eksteriør og interiør. Det er jo ikke bestandig jeg mener at det er samme løsning som JEG ville valgt, men jeg synes det er så mye fine/artige løsninger der ute og det er flott å se at folk er kreative og flinke og kan velge en stil som DE liker og som passe dem!

Men å uttale- ja til og med tenke- negativt om andres valg kunne ikke falle meg inn!

Mangfold og ulikheter er spennende og inspirerende!

Alt er lov! Bare man jør det man selv synes er fint og flott!=)

Skrevet

Det aller verste med dette her, er at de såkalte vennene deres kunne komme med så usmaklige kommentarer!!

Min mening er at dere uansett innreder slik dere liker det. Det hadde blitt kjedelig om alle skulle ha det samme. Dessuten synes jeg ikke nødvendigvis at eksteriør og interiør må passe sammen. Tenk på alle de som bor i gamle hus, men som innreder veldig moderne. Ingen reagerer vel på det?

Drit i den teite kommentaren og si at dere setter pris på individualitet ;-)

Skrevet

Det syntes jeg var en upassende kommentar!

Smaken er som baken, delt på midten, og det bør folk respektere.

Utrolig mye rart folk skal henge seg opp i da:(

Gjest ChiengMai
Skrevet

Litt av noen venner, og litt av en kommentar. Det blir som en fjern bekjent som var her en gang og ikke syns det passa seg at jeg hadde CD-samlinga mi synlig sida vi bodde i et 100 år gammelt hus.

Bare dere er fornøyde med stilen er det bare å gi katten i hva disse såkalt vennene mener. Forresten så kan gammelt og nytt og hummer og kanari være fint sammen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

"At ein kan tenkje slik om andre sine hus og interiør, men å uttale det? Det hadde ikkje falt meg inn!"

Det er jeg helt enig i, det er en gylden regel. Hva man tenker skader aldri noen, men å absolutt skulle trykke utav seg alt mulig? Nope!

Gjest HanneM igjen
Skrevet

Uhøflig kommentar av gjestene men det er slik jeg også kan føle det. Vi har et moderne hus og jeg passer nøye på når jeg kjøper noe nytt at det "passer" huset.

Nå er det ikke noe stort problem da jeg liker den modernistiske og minimalistiske stilen.

Men jeg synes du skal ha det som du liker og ikke bry deg med uhøflige kommentarer.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg synes ikke det må passe. Det som er inni må passe på et eller annet vis, men ikke nødvendigvis være fra samme tidsepoke.

Og utsiden må også passe. Gammelt hus med moderne innhold synes jeg da er helt vanlig nå til dags, litt mer uvanlig med motsatt, men hva så?

Jeg hadde nok reagert om jeg hadde kommet over et vaske-ekte funkis-hus med smårutete vinduer, men jeg hadde ikke sagt noe for det :) Og hadde de spurt, hadde jeg nok sagt at det var.... originalt.

Skrevet

Man innretter seg som man selv synes det er finest. Enkelg og greit. Tenk om alle skulle bodd likt.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Drit i hva andre mener! Følg den stilen du har lyst på. Noen MÅ følge moten. Synd på dem. Apekatter!! De fleste har jo noe en har kjøpt selv, noe før, noe nå, noe en har arvet, i forskjellige stiler og forskjellige tresorter. Glad jeg ikke er så opphengt i trender, gitt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...