Gå til innhold

Åpnet bacon - holdbarhet?

Gjest står klar med stekespaden

Anbefalte innlegg

Gjest står klar med stekespaden
Skrevet

Skal jeg forholde meg til datoen på pakken? Eller er det ferskvare så snart det er åpnet? Vet ikke om det er vesentlig, men det er skivet bacon.

Hjelp? :D

Skrevet

Du må nok regne det som ferskvare.Lukt på det, så kjenner du fort om det er surt!

Gjest steker burger uten bacon ;-)
Skrevet

Du må nok regne det som ferskvare.Lukt på det, så kjenner du fort om det er surt!

Ok, da kaster jeg det. Har vært åpent i et par uker...! Takk for svar. :-)

Skrevet

Bakterienivået og dermed spiselighet avhenger av mange faktorer.

Ved å ivareta god hygiene, holde temperaturen nede, dekke til maten og varmebehandle maten godt før du spiser, så kan du spise mat som er gått langt ut over holdbarhetsdato.

Jeg spiste servelat som var gått ut på dato for en uke siden, pickles fra 1978, pølser på boks fra 1972, ketsjup som gikk ut i 2005, militærproviant på boks fra 1967.

Hva er vitsen med det? Spørsmålet er hvem som setter datoen og hvorfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...