Gå til innhold

Cortison nesespray

Anbefalte innlegg

Gjest puster bedre
Skrevet

Jeg har fått (av legespesialist) en cortison nesespray (Nasonex) som jeg skal bruke i 4-6 måneder framover. Pga kronisk opphovning inni nesen.Gjør at jeg får mindre pust både om dagen og natten. Han sammenliknet det med å ha astma bare at det er høyere opp. Han sa at svært mange har dette uten å vite det

Lurer på om det kan ha noen bivirkinger å bruke cortison over lengre tid? Eller om det kan føre til avhengighet av å bruke det?

Fortsetter under...

Skrevet

Kortisonspray virker lokalt, og ikke systemisk, så du blir ikke avhengig.

Kortison kan gjøre huden tynnere, og jeg ville sjekket om du kan bruke den så lenge.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Bruker selv nasacort. og man blir ikke avhengig, og det er heller ikke farlig å bruke over lengre tid.

Min erfaring er, at behovet av å bruke det, går ned av seg selv.

Gjest ikke jeg
Skrevet

Heisann. Jeg har også fått kortison nesespray. Forstod det ikke som at det var noe fare hvis man holdt seg til dosene. Men han sa at hvis du begynner å blø så må du la være sprayen noen dager. Jeg tror ikke det hjelper meg desverre, så det blir nok operasjon om ei stund. Jeg har "utstikkere" fra skilleveggen som hindrer meg å puste normalt. Jeg _høres_ når jeg puster. Det har blitt så ille at (når jeg er på møter eller i forsamling som skal være stille) jeg knapt får inn luft til slutt. Puster såvidt ned i halsen. uhu :(

Gjest ikke jeg
Skrevet

Heisann. Jeg har også fått kortison nesespray. Forstod det ikke som at det var noe fare hvis man holdt seg til dosene. Men han sa at hvis du begynner å blø så må du la være sprayen noen dager. Jeg tror ikke det hjelper meg desverre, så det blir nok operasjon om ei stund. Jeg har "utstikkere" fra skilleveggen som hindrer meg å puste normalt. Jeg _høres_ når jeg puster. Det har blitt så ille at (når jeg er på møter eller i forsamling som skal være stille) jeg knapt får inn luft til slutt. Puster såvidt ned i halsen. uhu :(

Jeg hadde også "irriterte" nesemuslinger (tror jeg det var) og bihuleproblemer, derfor måtte jeg bruke spray en stund.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...