Gjest puster bedre Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Jeg har fått (av legespesialist) en cortison nesespray (Nasonex) som jeg skal bruke i 4-6 måneder framover. Pga kronisk opphovning inni nesen.Gjør at jeg får mindre pust både om dagen og natten. Han sammenliknet det med å ha astma bare at det er høyere opp. Han sa at svært mange har dette uten å vite det Lurer på om det kan ha noen bivirkinger å bruke cortison over lengre tid? Eller om det kan føre til avhengighet av å bruke det? 0 Siter
Sør Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Kortisonspray virker lokalt, og ikke systemisk, så du blir ikke avhengig. Kortison kan gjøre huden tynnere, og jeg ville sjekket om du kan bruke den så lenge. Med vennlig hilsen 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Bruker selv nasacort. og man blir ikke avhengig, og det er heller ikke farlig å bruke over lengre tid. Min erfaring er, at behovet av å bruke det, går ned av seg selv. 0 Siter
Gjest ikke jeg Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Heisann. Jeg har også fått kortison nesespray. Forstod det ikke som at det var noe fare hvis man holdt seg til dosene. Men han sa at hvis du begynner å blø så må du la være sprayen noen dager. Jeg tror ikke det hjelper meg desverre, så det blir nok operasjon om ei stund. Jeg har "utstikkere" fra skilleveggen som hindrer meg å puste normalt. Jeg _høres_ når jeg puster. Det har blitt så ille at (når jeg er på møter eller i forsamling som skal være stille) jeg knapt får inn luft til slutt. Puster såvidt ned i halsen. uhu 0 Siter
Gjest ikke jeg Skrevet 10. februar 2007 Skrevet 10. februar 2007 Heisann. Jeg har også fått kortison nesespray. Forstod det ikke som at det var noe fare hvis man holdt seg til dosene. Men han sa at hvis du begynner å blø så må du la være sprayen noen dager. Jeg tror ikke det hjelper meg desverre, så det blir nok operasjon om ei stund. Jeg har "utstikkere" fra skilleveggen som hindrer meg å puste normalt. Jeg _høres_ når jeg puster. Det har blitt så ille at (når jeg er på møter eller i forsamling som skal være stille) jeg knapt får inn luft til slutt. Puster såvidt ned i halsen. uhu Jeg hadde også "irriterte" nesemuslinger (tror jeg det var) og bihuleproblemer, derfor måtte jeg bruke spray en stund. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.