Gå til innhold

Skal - skal ikke, kjøp av fin bil.

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Var og hentet en Mercedes i går for prøving i helga. Vi kjørte litt i går kveld, og skal på langtur i dag.

Det er en C 180 Classic. Alt utstyr, godt varmeapparat, aircond, el. speil, el. vinduer, temp. måler osv.

Lovlig senket, sportsseter, nylakkert diverse steder etter skraping.

Ingen rust, gått under 145000.

Det er en 99 modell.

Bilen virker fin, girer pent, små feil som at det lyser et lys i dashen som er til en av airbaggsen, og ene vinduet går noen cm av gangen ved trykk på knappen. Alt dette blir reparert før overtagelse.

Bilen blir shinet opp og renset innvendig.

Prisen blir en 78-81000.- ferdig reg.

Jeg har valgt bil etter kjøremønster. Kjører på en svært ulykkesrelatert veg, hver dag til og fra jobb. Blir ca 6 mil hver dag tur/retur. Bilen vil dessuten være familiebil slik at denne er den som vil bli mest brukt til familiekjøring. Har barn i bil.

Derfor robust og behagelig bil.

Kjører og blir noen ganger stående fast i kø lenge, flyttende få og få cm om gangen.

Derfor aut.gir og aircond. samt el. vinduer, takluke ol.

Er generellt veldig glad i bil og nyter å kjøre.

Men en bil til 80000.- uff, det er mye, mye penger. Og jeg begynner å tenke, "for så mye panger så kanskje jeg skulle se etter noe annet".

Hva synes du om denne her på bakgrunn av hva jeg har skrevet og evnt. erfaring selv?

Skrevet

Det er sikkert en bra bil.

70-80.000 er jo ikke mer enn til litt ekstrautstyr på en ny bil, så en bra holdt C-klasse er trolig det beste du kan få ut av de pengene.

Jeg aner ikke om prisen er riktig. Den virker lav. Sjekk finn.no.

Ellers har du vel kjøpt bil før, regner jeg med, så du vet hva man skal passe på.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er sikkert en bra bil.

70-80.000 er jo ikke mer enn til litt ekstrautstyr på en ny bil, så en bra holdt C-klasse er trolig det beste du kan få ut av de pengene.

Jeg aner ikke om prisen er riktig. Den virker lav. Sjekk finn.no.

Ellers har du vel kjøpt bil før, regner jeg med, så du vet hva man skal passe på.

Jeg ser at den ligger noe under prisene på finn.no og autodb.

Det er en bilmekaniker med verksted som har den, han har kjøpt den fra forsikringsselskap og har nå altså lakket og ordnet på noen riper på siden.

Panser, dør og skjerm er lakkert.

Vi bor på et lite sted hvor "alle kjenner alle" så jeg stoler på at jeg ikke blir solgt noe dårlig.

Det er antispinn, abs. bremser og cruse(skrives det sånn) kontroll også på den, og slike ting er vel bra.

Bilen er sett på av en kompis av oss som har meget bra greie på bil. Han mener at en 72000 uten reg. er en bra pris.(eier har et bud inne på det, men av oppkjøper)

Han sier også at C bilene er de beste. Litt mindre enne E, men bra i størrelse alikavel.

Har kjøpt biler før, men aldri vært oppe i denne prisklassen så jeg er jo litt "nervøs" da :)

Den er iallefall veldig god å kjøre, og som sakt så virker giret tight og bra, den slurer ikke noe gang og bruker litt tid på å gire.

Skrevet

Jeg ser at den ligger noe under prisene på finn.no og autodb.

Det er en bilmekaniker med verksted som har den, han har kjøpt den fra forsikringsselskap og har nå altså lakket og ordnet på noen riper på siden.

Panser, dør og skjerm er lakkert.

Vi bor på et lite sted hvor "alle kjenner alle" så jeg stoler på at jeg ikke blir solgt noe dårlig.

Det er antispinn, abs. bremser og cruse(skrives det sånn) kontroll også på den, og slike ting er vel bra.

Bilen er sett på av en kompis av oss som har meget bra greie på bil. Han mener at en 72000 uten reg. er en bra pris.(eier har et bud inne på det, men av oppkjøper)

Han sier også at C bilene er de beste. Litt mindre enne E, men bra i størrelse alikavel.

Har kjøpt biler før, men aldri vært oppe i denne prisklassen så jeg er jo litt "nervøs" da :)

Den er iallefall veldig god å kjøre, og som sakt så virker giret tight og bra, den slurer ikke noe gang og bruker litt tid på å gire.

Det går sikkert bra.

Bare en sak; hvis han mekkern har kjøpt den av et forsikringsselskap, kan det jo virke som det har vært noe mer skader enn "riper" ute å går.

Forsikringsselskap selger vanligvis biler som er kondemnert på grunn av en skade som overgår bilens verdi. De overtar bilen av eier, og selger "vraket" til en eller annen som kan lage bil av det igjen.

Det behøver ikke være tilfelle her, men du kan jo spørre om omstendighetene rundt salget, da mekanikeren kjøpte den av forsikringsselskapet.

Det er sikkert greit, men det er bedre å spørre en gang for mye enn en for lite. Hvis det har vært alvorlig skade på bilen, må man være ekstra observant.

Gjest Pontiac
Skrevet

Det går sikkert bra.

Bare en sak; hvis han mekkern har kjøpt den av et forsikringsselskap, kan det jo virke som det har vært noe mer skader enn "riper" ute å går.

Forsikringsselskap selger vanligvis biler som er kondemnert på grunn av en skade som overgår bilens verdi. De overtar bilen av eier, og selger "vraket" til en eller annen som kan lage bil av det igjen.

Det behøver ikke være tilfelle her, men du kan jo spørre om omstendighetene rundt salget, da mekanikeren kjøpte den av forsikringsselskapet.

Det er sikkert greit, men det er bedre å spørre en gang for mye enn en for lite. Hvis det har vært alvorlig skade på bilen, må man være ekstra observant.

Det skjønner jeg.

Vi har spurt, eller han har fortalt med en gang, at den var kjøpt slik, og at det var riper på bilen først og fremst som var stygge.

Jeg var nemmelig inne på tanken selv at en bil med en større ckock var mer utsatt for svakheter, rust ol på utsatt sted.

Men det skal altså ikke være så ille.

Har ikke hørt noe fra noen andre heller om det motsatte, det er en del menn som surrer rundt dette med bil og jeg stoler helt på kompisen vår, han ville aldri hatt anbefalt den bilen hvis den ikke var bra.

Så akkurat det har jeg lagt til siden som et "problem".

Gleder meg til kjøreturen etterpå, vi tar en tur til Sverige så det blir god testing på den turen.

Skrevet

Generelt er dette et godt kjøp. Antar at prisen er lavere en hva som er vanlig.

Sikker god og driftssikker bil. Disse modellene er litt plaget med rust, så sjekk det nøye.

Jeg lurer bare på om den har vært kollisjonsskadet.

Forsikringsselskapet tar sjeldent over en bil som kun har litt småbulker og riper.

Ta kontakt med dem og spør.

Gjest Pontiac
Skrevet

Generelt er dette et godt kjøp. Antar at prisen er lavere en hva som er vanlig.

Sikker god og driftssikker bil. Disse modellene er litt plaget med rust, så sjekk det nøye.

Jeg lurer bare på om den har vært kollisjonsskadet.

Forsikringsselskapet tar sjeldent over en bil som kun har litt småbulker og riper.

Ta kontakt med dem og spør.

Vi har pratet litt om det her og kællen minnes nok noe om at den har vært skadet, men kanskje ikke så voldsomt.

Støtfangere, panser, en dør og en skjerm har vært lakkert.

Det er ikke rust på den som vi kan se, den var vasket da vi hentet den. Men det er tre til fire små stensprutstjerner her og der som jo bør tas til våren.

Nå har vi vært med den i Sverige, en ganske lang tur, og bilen har ført seg veldig bra.

Den drar a litt, selv om den er "liten". Giringa er veldig pen, ikke noe sluring eller ujenvheter.

Det er uvant med sportsseter og lite ratt, sikkert en vanesak.

Lyset bak over setene der virket ikke og det var en liten skurrelyd noen ganger i varmevifta. Alle slike småting blir nok reparert før salg.

Alt i alt en bra bil synes jeg, men jeg synes nok den virker litt liten :) Men så er jeg veldig glad i store biler.

Men økonomisk sett så er det jo bedre å holde seg til denne størrelsen enn å gå opp for å få storbilfølelsen. Store biler drikker tross alt mer, og jeg kjører jo ganske mye.

Ikke lett dette her, en flott bil, men akk så mye penger :D

Skrevet

80000 er bare litt mere enn det en ny moped koster, så det høres ikke så ille ut.

Gjest Pontiac
Skrevet

80000 er bare litt mere enn det en ny moped koster, så det høres ikke så ille ut.

*ler* Håper da virkelig en moped koster en del mindre enn det

*tenker på kommende konfirmasjoner*

:D

Bilen er snæskens, det er den. Vi leverte den i sta og skal prate med eier i morgen.

Skal spørre om en del småting og bestemme meg i løpet av et par dager eller tre :)

Skrevet

Vi har pratet litt om det her og kællen minnes nok noe om at den har vært skadet, men kanskje ikke så voldsomt.

Støtfangere, panser, en dør og en skjerm har vært lakkert.

Det er ikke rust på den som vi kan se, den var vasket da vi hentet den. Men det er tre til fire små stensprutstjerner her og der som jo bør tas til våren.

Nå har vi vært med den i Sverige, en ganske lang tur, og bilen har ført seg veldig bra.

Den drar a litt, selv om den er "liten". Giringa er veldig pen, ikke noe sluring eller ujenvheter.

Det er uvant med sportsseter og lite ratt, sikkert en vanesak.

Lyset bak over setene der virket ikke og det var en liten skurrelyd noen ganger i varmevifta. Alle slike småting blir nok reparert før salg.

Alt i alt en bra bil synes jeg, men jeg synes nok den virker litt liten :) Men så er jeg veldig glad i store biler.

Men økonomisk sett så er det jo bedre å holde seg til denne størrelsen enn å gå opp for å få storbilfølelsen. Store biler drikker tross alt mer, og jeg kjører jo ganske mye.

Ikke lett dette her, en flott bil, men akk så mye penger :D

Joda, det er jo mye penger, men på en annen side er det ikke så mye penger for en bil heller. Skal en ha noe med en viss standard så må man minst opp i en slik pris.

Det er gode og sikre biler, så sånn generelt er det bra kjøp.

Vi vurderer å bytte bil og vurderer faktisk noe sånt selv, men legger da i litt mer, kanskje opp til ca. 130.000,- Det er kona som ønsker å bytte bil.

Vi vurderer også en stor bil i tillegg. Men da blir den ekstra stor, muligens en Ford Excursion, men da kjøper vi med gassdrift. Da kjøres en slik bil på ca. 10 kr mila.

Bilen er kjempsvær, men i og med at vi holder på med bilsport så drar vi mye billøpsbilen bak og da er dette en enormt bra bil å dra med. Men koster i fra 200.000 og oppover.

Gjest Pontiac
Skrevet

Joda, det er jo mye penger, men på en annen side er det ikke så mye penger for en bil heller. Skal en ha noe med en viss standard så må man minst opp i en slik pris.

Det er gode og sikre biler, så sånn generelt er det bra kjøp.

Vi vurderer å bytte bil og vurderer faktisk noe sånt selv, men legger da i litt mer, kanskje opp til ca. 130.000,- Det er kona som ønsker å bytte bil.

Vi vurderer også en stor bil i tillegg. Men da blir den ekstra stor, muligens en Ford Excursion, men da kjøper vi med gassdrift. Da kjøres en slik bil på ca. 10 kr mila.

Bilen er kjempsvær, men i og med at vi holder på med bilsport så drar vi mye billøpsbilen bak og da er dette en enormt bra bil å dra med. Men koster i fra 200.000 og oppover.

Bilsport er gøy :)

Er ikke lett. Han har jo et bud inne på 72 og han og kællen min har blitt enige at de skal snakkes over helga, det kommer visst noen og skal se på den på fredag.

Det den søte kællen min ikke tenkte på er at jeg har to uker på å finne meg en bil før min, som knappt går om dagene, skal skrotes.

Og med full jobb så er det liten tid til å lete etter og prøve bil :(

Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg sånn helt alene, siden jeg ikke kan så mye om bil, og ikke er vant til å kjøpe såpass dyre biler.

Så her står jeg pr nå, nesten bokstavelig talt med geipa på knea ;)

Skrevet

Bilsport er gøy :)

Er ikke lett. Han har jo et bud inne på 72 og han og kællen min har blitt enige at de skal snakkes over helga, det kommer visst noen og skal se på den på fredag.

Det den søte kællen min ikke tenkte på er at jeg har to uker på å finne meg en bil før min, som knappt går om dagene, skal skrotes.

Og med full jobb så er det liten tid til å lete etter og prøve bil :(

Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg sånn helt alene, siden jeg ikke kan så mye om bil, og ikke er vant til å kjøpe såpass dyre biler.

Så her står jeg pr nå, nesten bokstavelig talt med geipa på knea ;)

Det er noe dritt å ha dårlig tid hvis du skal kjøpe bil. Først så skal man bestemme seg for hvilke type bil som ønskes og da går det fort en måned eller to. Så bør man bruke en måned på å finne bilen også.

Men det har ikke du tid til skjønner jeg:-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Det er noe dritt å ha dårlig tid hvis du skal kjøpe bil. Først så skal man bestemme seg for hvilke type bil som ønskes og da går det fort en måned eller to. Så bør man bruke en måned på å finne bilen også.

Men det har ikke du tid til skjønner jeg:-)

*flau* Faktisk så har jeg hatt mange måneder, men ikke klart å finne noen jeg har falt for.

Og har jeg falt for noen så har jeg blitt anbefalt å la være pga. dårligere kvalitet bil osv.

Og med full jobb og greier så har tiden gått.

Nå har jeg to uker igjen på meg bare, og foresten så fusker gammærn så ille nå så det haster rimelig ille ja.

Prøvde å legge inn et bud på Mercedesen i dag, men han har noen som kommer for å se på den på fredag så pris og utfall er særdeles usikkert pr i dag.

Og jeg kan ikke sitte og vente en uke av de to jeg har.

Så nå står jeg sånn på skrætsj igjen, aner ikke hvilket slag jeg vil ha, aner ikke modell osv.

Å grave rundt i alle muligheter på nettet er som å lete etter nål i høystakk, en bør helt klart ha for seg noen kriterier og så jobb derfra.

Uff, og jeg som hadde gledet meg sånn til å endelig kunne kjøpe en skikkelig fin bil og så ender det opp med å bli tidenes pes :(

Gjest Elextra
Skrevet

*ler* Håper da virkelig en moped koster en del mindre enn det

*tenker på kommende konfirmasjoner*

:D

Bilen er snæskens, det er den. Vi leverte den i sta og skal prate med eier i morgen.

Skal spørre om en del småting og bestemme meg i løpet av et par dager eller tre :)

Ante ikke at man kunne få en smæskens bil til 80 lapper, så da synes jeg du bør slå til.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ante ikke at man kunne få en smæskens bil til 80 lapper, så da synes jeg du bør slå til.

Prøvde jo i dag da, men han ville vente til en som kom på fredag for å se :(

Gav kællen fritt leide opptil 80 lapper i dag jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...