Gå til innhold

Ikke akkurat drømmefødselen...?

Anbefalte innlegg

Gjest HappyGangsta
Skrevet

Huff, høres ut som en litt sjokkartet opplevelse. Lurer på hvorfor ikke besteforeldrene bare kunne ta en taxi til dem? Høres jo risikabelt ut å legge opp til at man skal transportere sitt eget barn før den fødende.

Skrevet

Huff, høres ut som en litt sjokkartet opplevelse. Lurer på hvorfor ikke besteforeldrene bare kunne ta en taxi til dem? Høres jo risikabelt ut å legge opp til at man skal transportere sitt eget barn før den fødende.

De færreste fødsler går så ekstremt fort, så hun trodde nok ikke at hun utsatte seg selv for noen risiko.

Men det beviser bare at man ALDRI vet hvordan en fødsel vil forløpe, alt fra at man må ha assistanse i form av drypp/riestimulerende, vakuum/tang, keisersnitt etc. til styrtfødsel, som i det tilfellet.

Skrevet

De hadde vel ikke regnet med det tok litt lenger tid...

Skrevet

*grøss*

Håper ikke du ble for skremt nå da. :-)

Gjest Aviaana
Skrevet

Kult for den ungen å kunne fortelle at hun ble født på en bensinstasjon. Ikke mange som kan skrive opp fødested: bensinstasjon ;)

Skrevet

Kult for den ungen å kunne fortelle at hun ble født på en bensinstasjon. Ikke mange som kan skrive opp fødested: bensinstasjon ;)

Ikke det samme som å fortelle at man ble født på Ullevål nei. :-)

Skrevet

Håper ikke du ble for skremt nå da. :-)

Nei, man kan jo ikke går rundt å tenke det verste.

Her er det dessuten ingen storesøsken som må tas hensyn til, bare en hund. Svigers skal ha nøkkel så de kan komme innom og se til hunden, evt. ta den med hjem til seg.

Vi har dessuten bare snaue 15 minutters kjøretur til sykehuset.

Gjest HappyGangsta
Skrevet

De færreste fødsler går så ekstremt fort, så hun trodde nok ikke at hun utsatte seg selv for noen risiko.

Men det beviser bare at man ALDRI vet hvordan en fødsel vil forløpe, alt fra at man må ha assistanse i form av drypp/riestimulerende, vakuum/tang, keisersnitt etc. til styrtfødsel, som i det tilfellet.

Det er nettopp det...

Prinsessemamma
Skrevet

Hjelpe meg! Hadde aldri i verden lagt ut på rusletur i nabolaget mens fødselen var i gang jeg.

Skrevet

Hjelpe meg! Hadde aldri i verden lagt ut på rusletur i nabolaget mens fødselen var i gang jeg.

Det tror jeg ikke jeg heller hadde gjort nei.

Men på den annen side, hjemme hadde hun vært totalt alene...

Skrevet

Nei, man kan jo ikke går rundt å tenke det verste.

Her er det dessuten ingen storesøsken som må tas hensyn til, bare en hund. Svigers skal ha nøkkel så de kan komme innom og se til hunden, evt. ta den med hjem til seg.

Vi har dessuten bare snaue 15 minutters kjøretur til sykehuset.

Bra! :-)

Det er litt lettere å dra fra en hund enn en 2-åring.

Skrevet

Nei, jeg tror jeg ville holdt meg innendørs, men tenk om hun hadde vært alene hjemme da.

Skrevet

Bra! :-)

Det er litt lettere å dra fra en hund enn en 2-åring.

Helt klart!

Men hadde vi hatt et større barn fra før så tror jeg vi enten hadde hatt en avtale med naboene rett over veien for oss, eller med svigers. Hvis det var med svigers hadde nok avtalen gått på at barnet ble med i bilen til sykehuset og at de kom dit og hentet.

Skrevet

Helt klart!

Men hadde vi hatt et større barn fra før så tror jeg vi enten hadde hatt en avtale med naboene rett over veien for oss, eller med svigers. Hvis det var med svigers hadde nok avtalen gått på at barnet ble med i bilen til sykehuset og at de kom dit og hentet.

Forstålig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvorfor i all verden fikk de henne ikke innendørs?

Å føde ute på asfalten høres helt vannvittig ut!

Skrevet

Det høres litt merkelig ut ja. Kanskje barnet allerede var på vei ut og det var for sent da hun oppdaget det.

Skrevet

Ingen hadde klart å få løfta på meg når jeg fødte mellomsten i styrtfødsel. Hun bare ploppa ut nesten før jeg rakk å skjønne noe som helst selv ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...