Gå til innhold

Veldig tørr hud

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Trenger en billig fuktgivende hudkrem. Det er vår datter som er tørr i huden. Hun er 1 år.

Skrevet

spenol !! veldig bra for tørr barnehud..og koster bare 12 kr:-)

Skrevet

jeg ville kjøpt en veldig mild en. hør med apoteket?

candyqueen_83
Skrevet

Koster bare 7.50 her faktisk :)

Skrevet

Babyline er i hvert fall bra hvis du vil unngå hormonforstyrrende og allergifremkallende stoffer.

Gjest byssanlull
Skrevet

Jeg var hos legen pga tørr hud, eksem og kløe. Fikk da beskjed om å ikke bruke spenol fordi det innehold noe (husker ikke hva) som det er lett å reagere allergisk på.

Jeg fikk anbefalt en krem som inneholder Karmamid, som er fuktighetsbevarende. Apoteket har flere å velge i.

Skrevet

Det beste er å smøre henne inn med en olje. Olivenolje er utrolig mild og god til tørr hud. Bruk gjerne litt i badevannet også, da klapper du henne tørr etterpå slik at oljefilmen ikke gnis av huden. Men du trenger ikke å bruke extra vergine, ikke nødvendig at jenta dufter salatdressing. :) Italienske mødre har brukt olivenolje både til ungene og seg selv i århundrer, og det er jo kjent at olivensåper er milde og gode mot huden.

Gjest Princess Peach
Skrevet

APObase som man får kjøpt på apoteket. En veldig fet krem. Vet ikke hvor billig den er, men den er drøy.

Skrevet

Veldig viktig at du velger en krem som IKKE har liquid paraffin, propylene, mineral oil eller Lanolin. Greit om de står litt nede på ingr.lista, men ofte står de først og da må du virkelig skygge unna. Dette er stoffer som legger seg på huden, stenger porene og tørker den ut. Om man slutter å bruke kremer med slikt i, begynner huden nå flasse. De gir også veldig fort allergiske reaksjoner, og siden det er snakk om et barn bør du være veldig forsiktig der.

Her er en fin oversikt å ta med seg når man skal velge rett krem: http://www.theorganicsalon.com/dictionary.php

Skrevet

En liten skvett (eller noen dråper) Natusan babyolje (uten parfyme) i badevannet.

Skrevet

En liten skvett (eller noen dråper) Natusan babyolje (uten parfyme) i badevannet.

Neineinei, Natusan er noe skikkelig dritt for sart hud.

Skrevet

Mnja, ville ikke brukt den jeg da. Syns ikke den hadde særlig effkt på snuppa.

Skrevet

A-Derma Exomega fra apoteket. Ikke så billig, men veldig drøy og bedre enn alle andre :o) Eneste jeg bruker på snuppa her.

Aisha1365380364
Skrevet

Pass på at hun får i seg nok tran, eskimo kids, odo`s eller noe liknende. Kremer virker kun midlertidig, men har hun en tørr hudtype er dette viktig på sikt.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg var hos legen pga tørr hud, eksem og kløe. Fikk da beskjed om å ikke bruke spenol fordi det innehold noe (husker ikke hva) som det er lett å reagere allergisk på.

Jeg fikk anbefalt en krem som inneholder Karmamid, som er fuktighetsbevarende. Apoteket har flere å velge i.

Når jeg får utbrudd av atopisk eksem må jeg bruke spenol for å få det bort. Veldig sjelden jeg får eksem da. Første gang brukte jeg kortison veldig lenge uten at det hjalp. Prøvde Spenol og eksemen forsvant :)

Skrevet

Neineinei, Natusan er noe skikkelig dritt for sart hud.

Jaha, og hvor har du det fra?

Skrevet

Fra egen erfaring (som atopiker) og fra minst tre forskjellige hudleger.

Skrevet

Det har vært en del negativt fokus på Natusans produkter de senere årene, fordi de inneholder stoffer som ikke er heldige for oss, og særlig ikke for babyer og barn, som parabener (hormonhermere).

Jeg ser det står mer i linken til Mrs. Wallace om det.

Skrevet

Det har vært en del negativt fokus på Natusans produkter de senere årene, fordi de inneholder stoffer som ikke er heldige for oss, og særlig ikke for babyer og barn, som parabener (hormonhermere).

Jeg ser det står mer i linken til Mrs. Wallace om det.

På de sidene finner jeg følgende i en test av babyoljer:

"Alle produkter er rangert fra 1 til 6, der 6 er beste karakter. Karakter 6 betyr at produktet er helt fritt for helse- og miljøbelastende stoffer".

Natusan sin babyalje som jeg bruker har fått karakteren 6, som betyr at den ikke inneholder hverken hormonforstyrrende stoffer, miljøbelastende stoffer eller allergifremkallende stoffer.

Testen er foretatt i 2006.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...