Gå til innhold

Veldig tørr hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

På de sidene finner jeg følgende i en test av babyoljer:

"Alle produkter er rangert fra 1 til 6, der 6 er beste karakter. Karakter 6 betyr at produktet er helt fritt for helse- og miljøbelastende stoffer".

Natusan sin babyalje som jeg bruker har fått karakteren 6, som betyr at den ikke inneholder hverken hormonforstyrrende stoffer, miljøbelastende stoffer eller allergifremkallende stoffer.

Testen er foretatt i 2006.

Skrevet

På de sidene finner jeg følgende i en test av babyoljer:

"Alle produkter er rangert fra 1 til 6, der 6 er beste karakter. Karakter 6 betyr at produktet er helt fritt for helse- og miljøbelastende stoffer".

Natusan sin babyalje som jeg bruker har fått karakteren 6, som betyr at den ikke inneholder hverken hormonforstyrrende stoffer, miljøbelastende stoffer eller allergifremkallende stoffer.

Testen er foretatt i 2006.

OK, da betyr det at Natusan har skjerpet seg på babyoljen, men ikke alle Natusan-produkter er fri for parabener. Det er greit å være informert om det, og sjekke bakpå flasken før man kjøper.

Jeg vil i alle fall styre unna paraben-produkter til min baby når den kommer om noen få mnd., og tror jeg heller vil velge Babyline-produkter.

Skrevet

OK, da betyr det at Natusan har skjerpet seg på babyoljen, men ikke alle Natusan-produkter er fri for parabener. Det er greit å være informert om det, og sjekke bakpå flasken før man kjøper.

Jeg vil i alle fall styre unna paraben-produkter til min baby når den kommer om noen få mnd., og tror jeg heller vil velge Babyline-produkter.

Det brukes ikke parabener i produkt som ikke inneholder vann. Parabener er konserveringsmidler og bakterier lever ikke i olje.

Gjest vi bruker Spenol
Skrevet

Hos oss bruker vi Spenol. Den er BILLIG og ikke minst bra :)

Vi bruker Spenol både til kropp og når vi skal behandle skinnmøblene våre.

Kun tilsatt naturlige stoffer :)

Gjest vi bruker Spenol
Skrevet

Jeg var hos legen pga tørr hud, eksem og kløe. Fikk da beskjed om å ikke bruke spenol fordi det innehold noe (husker ikke hva) som det er lett å reagere allergisk på.

Jeg fikk anbefalt en krem som inneholder Karmamid, som er fuktighetsbevarende. Apoteket har flere å velge i.

Spenol er vel blandt de kremen som IKKE er tilsatt noe farlige stoffer ....

Har en voksen bror som sliter med eksem, den eneset kremen som hjelper han er Spenol.

Kjenner både voksne og barn som ikke bruker annet når de er plaget med veldig tørr hud og eksemhud ....

Skrevet

Det brukes ikke parabener i produkt som ikke inneholder vann. Parabener er konserveringsmidler og bakterier lever ikke i olje.

Som sagt så er det fint at Natusans olje ikke inneholder parabener. Og ennå bedre at den aldri har inneholdt det, jeg har ikke satt meg så inn i dette med parabener, annet enn at jeg leser bakpå produktene før jeg kjøper nå, det gjorde jeg ikke tidligere.

Men Natusan har som sagt mange andre produkter man fint kan - og etter min mening bør - styre unna. Mange forbinder imidlertid Natusan med baby-vennlige produkter, så jeg synes det er bra at det kommer litt fokus på at de slett ikke har bare gode produkter for baby.

Gjest ikke-Natusan bruker
Skrevet

Som sagt så er det fint at Natusans olje ikke inneholder parabener. Og ennå bedre at den aldri har inneholdt det, jeg har ikke satt meg så inn i dette med parabener, annet enn at jeg leser bakpå produktene før jeg kjøper nå, det gjorde jeg ikke tidligere.

Men Natusan har som sagt mange andre produkter man fint kan - og etter min mening bør - styre unna. Mange forbinder imidlertid Natusan med baby-vennlige produkter, så jeg synes det er bra at det kommer litt fokus på at de slett ikke har bare gode produkter for baby.

Da vi hadde baby for 11 år siden var det Natusan som skulle stå på alle bad der det var babyer i hus :)

For 6 år siden skulle vi IKKE ha Natusan i huset, føden delte ikke ut reklamen fra dem engang, nettopp pga at de fleste produktene var tilsatt parafin.

Etter dette har vi aldri hatt Natusan produkter i huset.

Skrevet

Helt enig, men fokuset går dessverre på parabener som gruppe og ikke bare på de farlige parabenene.

Derfor holder jeg på det gode gamle rådet med å bruke olivenolje som hudpleie til små barn (og voksne også), den er både mild og god og gjør virkelig godt til huden. En god rapsolje er også bra.

Skrevet

Hos oss bruker vi Spenol. Den er BILLIG og ikke minst bra :)

Vi bruker Spenol både til kropp og når vi skal behandle skinnmøblene våre.

Kun tilsatt naturlige stoffer :)

Der tar du feil. Spenol inneholder ikke bare naturlige stoffer. Det er ikke noe feil med kremen av den grunn, jeg bruker den av til selv som bodylotion. Men SPenol inneholder både Thriethanolamine og to parabenvarianter. Heldigvis ikke butylparaben som er den "slemmeste" parabensorten.

Ellers så inneholder Spenol vann,flytende parafin, stearinsyre, palmesyre, propylenglykol, cetylalkohol (emulgerings- og tykningsvoks), glyseryl stearate, bivoks samt de tre konserveringsmidlene. I likhet med de fleste kremer er dette en blanding av kunstige og naturlig stoffer, i den grad man kan definere et skille.

Skrevet

Helt enig, men fokuset går dessverre på parabener som gruppe og ikke bare på de farlige parabenene.

Derfor holder jeg på det gode gamle rådet med å bruke olivenolje som hudpleie til små barn (og voksne også), den er både mild og god og gjør virkelig godt til huden. En god rapsolje er også bra.

Ja, olivenolje er bra, og olivensåpe (og ikke minst mastiki-såpe).

Men jeg måtte le da noen greske venner brukte olivenolje som sololje for noen år tilbake. Vil tro det er litt begrenset hvor høy faktor det er i den. Men på den annen side så får de vel så gradvis påvirkning av sol over en så stor del av året at de tåler sommer-solen bedre.

Skrevet

Ja, det var mye bråk og styr rundt Natusan-produktene en tid, særlig i Danmark. Det endte med at de måtte fjerne de farlige stoffene.

Vet ikke om alle Natusan-produktene er trygge nå, men badeoljen er det ihvertfall :)

Skrevet

Ja, det var mye bråk og styr rundt Natusan-produktene en tid, særlig i Danmark. Det endte med at de måtte fjerne de farlige stoffene.

Vet ikke om alle Natusan-produktene er trygge nå, men badeoljen er det ihvertfall :)

Ja, som sagt, badeoljen er grei, og har visstnok vært det hele tiden iflg. en av de andre her. Men ikke alle Natusans produkter er paraben-frie nå, visstnok.

Jeg kommer til å velge BabyLine for basis-produkter, og så får jeg finne ut hvilken spesialkrem jeg skal bruke i tillegg, hvis det blir behov for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...