Gå til innhold

Tar dere vare på gamle lønnsslipper etc?

Anbefalte innlegg

Gjest Filifjompen
Skrevet

Som privatperson er du ikke pliktig til å ta vare på mer enn for de siste 3 åra. For firmaer er det 10 år. Etter tre år kaster jeg derfor. Veldgi greit!

Skrevet

Lønnslipper er kvittering for at arb giver har betalt skatt for deg. De må du ta vare på til du får lønnsoppgaven for året.

Gjest 36 årig kvinne
Skrevet

Lønnslippene kaster jeg når jeg har motatt og lest gjennom dem...

Selvangivelsen fra siste året tar jeg vare på til årets er skrevet, da går den gamle i søpla.

Hvorfor i all verden skal man ta vare på slikt`???

Skrevet

Lønnslippene kaster jeg når jeg har motatt og lest gjennom dem...

Selvangivelsen fra siste året tar jeg vare på til årets er skrevet, da går den gamle i søpla.

Hvorfor i all verden skal man ta vare på slikt`???

Sjekker du ikke at det som står i selvangivelsen er riktig?

Gjest 36 årig kvinne
Skrevet

Sjekker du ikke at det som står i selvangivelsen er riktig?

Jo, jeg sjekker jo selvangivelsen.

Tar vare på årsoppgavene jeg får på denne tiden av året, og kaster dem når selvangivelsen er skrevet.

Hvorfor skulle jeg ta vare på lønnslipper????

Skrevet

Jo, jeg sjekker jo selvangivelsen.

Tar vare på årsoppgavene jeg får på denne tiden av året, og kaster dem når selvangivelsen er skrevet.

Hvorfor skulle jeg ta vare på lønnslipper????

For å sjekke at årsoppgaven er riktig.

Skrevet

Selvangivelsene fra de siste par åra har jeg liggende.

Lønnsslippene får jeg bare på mail, men de har de jo på jobb fra flere år tilbake hvis jeg skulle ha behov for det. (Utenkelig egentlig)

Kvitteringer for dyre og viktige ting, garantibevis, forsikringsbevis og litt sånt har jeg en egen skuff til. Har også en skuff til bruksanvisninger.

Ellers er det vel mest kaos...

Gjest 36 årig kvinne
Skrevet

For å sjekke at årsoppgaven er riktig.

...så for å sjekke at årsoppgaven fra barnehagebetalingen er riktig burde jeg tatt vare på alle kvitteringene fra betalt plass også da??

Og kontoutskrifter fra banken som viser hvor mye renter jeg betaler på lånet hver måned.

+++

...nei, stoler heller på årsoppgavene som kommer jeg ;o)

Ja, jeg er LAT, men hvor ofte har noen opplevd at det står feil i årsoppgavene?

Skrevet

...så for å sjekke at årsoppgaven fra barnehagebetalingen er riktig burde jeg tatt vare på alle kvitteringene fra betalt plass også da??

Og kontoutskrifter fra banken som viser hvor mye renter jeg betaler på lånet hver måned.

+++

Det var et program på dansk TV for en stund siden om feil i lønnsslipper. Det var overraskende hvor mye feil det var.

Gjest 36 årig kvinne
Skrevet

Det var et program på dansk TV for en stund siden om feil i lønnsslipper. Det var overraskende hvor mye feil det var.

Jammen lønnslippen sjekker jeg hver måned den ;o)

Skrevet

Jammen lønnslippen sjekker jeg hver måned den ;o)

Ja. Det skjønte jeg. Men hva hvis årsoppgaven ikke er riktig? Du husker vel ikke hva som stod på lønnsslippene?

Gjest 36 årig kvinne
Skrevet

Ja. Det skjønte jeg. Men hva hvis årsoppgaven ikke er riktig? Du husker vel ikke hva som stod på lønnsslippene?

nei, det var det da ;o)

Skrevet

Nei, det er ikke mye jeg gidder å ta vare på. Tar vare på lønns-og trekkoppgaver, årsoppgaver etc til jeg får sjekka selvangivelsen, og så går alt i søpla.

Skrevet

+++

Du er ikke lat, du er normal i hue.

Gjest 36 årig kvinne
Skrevet

Du er ikke lat, du er normal i hue.

TAKK :o))))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...