Gå til innhold

Tannregulering - ulike typer?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Finnes det ulike typer tannregulering? F.eks. sånn som er festet på innsiden av tennene, istedet for utsiden? Basically: Finnes det tannregulering som ikke synes med mindre man står med hodet inni munnen på noen?

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, det finnes.

Wuhu!

Vet du noe mer om det, da? Er det bare å velge hvilken man vil ha? Om det hadde vært det, så ville vel kanskje ingen gått rundt med det -utenpå- tennene? *fundere* Stor prisforskjell, kanskje?

Skrevet

Wuhu!

Vet du noe mer om det, da? Er det bare å velge hvilken man vil ha? Om det hadde vært det, så ville vel kanskje ingen gått rundt med det -utenpå- tennene? *fundere* Stor prisforskjell, kanskje?

Sikkert stor prisforskjell.

Ellers vet jeg ikke mer om det enn at det finnes.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har aldri sett og aldri hørt om...Men Sofline sier det finnes.

Uansett reguleringstype er renhold av tennene svært viktig, så kanskje derfor det ikke er så utbredt... Vanskelig å renholde tenner med regulering på baksiden .

Caloni Makaroni
Skrevet

"Usynlig streng, eller lingval teknikk er en helt spesiell behandlingsmetode der strengen limes på baksiden av tennene dine. Apollonia Tannklinikk er en av få tannklinikker i Europa som behersker denne behandlingsmetoden. "

Høres dyrt ut ;) Takk for svar! Skal kikke nærmere på den siden :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Sikkert stor prisforskjell.

Ellers vet jeg ikke mer om det enn at det finnes.

"Usynlig streng, eller lingval teknikk er en helt spesiell behandlingsmetode der strengen limes på baksiden av tennene dine. Apollonia Tannklinikk er en av få tannklinikker i Europa som behersker denne behandlingsmetoden."

Står det på siden som Rusle linker til. Så det er nok dyrt, ja ;) Skal kikke mer på siden, da.

Caloni Makaroni
Skrevet

Uansett reguleringstype er renhold av tennene svært viktig, så kanskje derfor det ikke er så utbredt... Vanskelig å renholde tenner med regulering på baksiden .

Ja, baksiden av tennene kan være vanskelig nok fra før å holde rent...godt poeng!

Skrevet

"Usynlig streng, eller lingval teknikk er en helt spesiell behandlingsmetode der strengen limes på baksiden av tennene dine. Apollonia Tannklinikk er en av få tannklinikker i Europa som behersker denne behandlingsmetoden."

Står det på siden som Rusle linker til. Så det er nok dyrt, ja ;) Skal kikke mer på siden, da.

Lykket til med tannreguleringen! :-)

Jeg skjønner godt du ikke vil være levende reklame for NSB, som vi kalte det på ungdomsskolen.

Gjest Jente31
Skrevet

Min datter (8) har noe oppi ganen som ikke synes med mindre man står med hue inni munnen. Det er en rar greie festet til innsiden av jekslene, og det er mindre plass til tunga. Men denne har hun i tillegg til strengen utenpå tennene. Jeg husker ikke hva det het, hun har nylig fått det.

Skrevet

Det er noen som har så lite mellomrom mellom tennene at det anbefales tannregulering for at de skal kunne holde tennene renere lettere.

Gjest Jente31
Skrevet

Jeg skjønner godt du ikke vil være levende reklame for NSB, som vi kalte det på ungdomsskolen.

hehe..

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, baksiden av tennene kan være vanskelig nok fra før å holde rent...godt poeng!

Dessuten virker det her bare om streng på baksiden. Da er det bare de med de enkleste forandringer som kan bruke det...

Caloni Makaroni
Skrevet

*flire*

Men det var bare et innfall jeg fikk det her, altså. Tennene mine kunne vært rettere, for å si det sånn, men ingen krise på gang. Bare tenkte jeg skulle undersøke litt! Jeg laseropererte øynene mine i fjor sommer, så nå tenkte jeg kanskje jeg skulle pusse opp tennene også? ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er noen som har så lite mellomrom mellom tennene at det anbefales tannregulering for at de skal kunne holde tennene renere lettere.

Men alikevel er regulering en påkjenning på tennene, og krever skikkelig rengjøring.

Caloni Makaroni
Skrevet

Min datter (8) har noe oppi ganen som ikke synes med mindre man står med hue inni munnen. Det er en rar greie festet til innsiden av jekslene, og det er mindre plass til tunga. Men denne har hun i tillegg til strengen utenpå tennene. Jeg husker ikke hva det het, hun har nylig fått det.

Ja, jeg husker at noen hadde det i tillegg til den vanlige. Det må være ille nok å ha i ungdomstiden, men som voksen blir det enda verre å gå rundt med grill på tennene, synes jeg. Men om det finnes en alternativ metode, så kan den jo vurderes!

Skrevet

*flire*

Men det var bare et innfall jeg fikk det her, altså. Tennene mine kunne vært rettere, for å si det sånn, men ingen krise på gang. Bare tenkte jeg skulle undersøke litt! Jeg laseropererte øynene mine i fjor sommer, så nå tenkte jeg kanskje jeg skulle pusse opp tennene også? ;)

:-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Dessuten virker det her bare om streng på baksiden. Da er det bare de med de enkleste forandringer som kan bruke det...

"Dessuten virker det her bare om streng på baksiden. Da er det bare de med de enkleste forandringer som kan bruke det..."

Huh? Det der må du omformulere, for jeg skjønte ingenting ;)

Gjest Jente31
Skrevet

Ja, jeg husker at noen hadde det i tillegg til den vanlige. Det må være ille nok å ha i ungdomstiden, men som voksen blir det enda verre å gå rundt med grill på tennene, synes jeg. Men om det finnes en alternativ metode, så kan den jo vurderes!

Håper du finner en god løsning, lykke til;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...