Gå til innhold

Pizza uten melke ost!

Anbefalte innlegg

Gjest Tacomix
Skrevet

Hvor kjøper en soya ost? Altså en ost som de som har allergi kan spise. Eller må jeg kutte ut å ha ost på pizzaen?

Skal nå kutte helt ut! Merker min allergi mer og mer!

Gjest Tacomix
Skrevet

Kan du spise Snøfrisk eller annen geitost?

Jeg har ikke testet det enda. Er ikke så lenge siden jeg merka at det kanskje er melke allergi jeg har. Vanlig melk har jeg kuttet ut for lengst, men nå skal jeg kutte ut resten av melkeprodukter!

Hvordan er en slik ost å ha på pizza? Må ha ost på pizza for det!

Skrevet

Jeg har ikke testet det enda. Er ikke så lenge siden jeg merka at det kanskje er melke allergi jeg har. Vanlig melk har jeg kuttet ut for lengst, men nå skal jeg kutte ut resten av melkeprodukter!

Hvordan er en slik ost å ha på pizza? Må ha ost på pizza for det!

Keg vet ikke hvordan geiteost er på pizza. Har en venninne som ikke tålte melkeprodukter; hun kunne spise gitost som ikke inneholdt kumelk. Eller å ha holdt seg unna melk i årevis, har hun nå gradvis innført melk i maten igjen, og det ser it til å gå bra.

Gjest Tacomix
Skrevet

Keg vet ikke hvordan geiteost er på pizza. Har en venninne som ikke tålte melkeprodukter; hun kunne spise gitost som ikke inneholdt kumelk. Eller å ha holdt seg unna melk i årevis, har hun nå gradvis innført melk i maten igjen, og det ser it til å gå bra.

Oki, takk for svar! Får vel bare teste ut ting selv og se om jeg tåler og liker det!

Skrevet

Dersom det bare er kumelk du ikke tåler så kan du jo prøve en mozzarella av bøffelmelk. Det er jo mozzarello som skal være på pizza og ikke norsk gummiost. :)

Gjest Tacomix
Skrevet

Dersom det bare er kumelk du ikke tåler så kan du jo prøve en mozzarella av bøffelmelk. Det er jo mozzarello som skal være på pizza og ikke norsk gummiost. :)

Takk for svar! Mozzarella ost! Det er den osten jeg liker best, men tror sannelig jeg reagerer litt på den også!

Skrevet

Takk for svar! Mozzarella ost! Det er den osten jeg liker best, men tror sannelig jeg reagerer litt på den også!

Det finnes to varianter av mozzarella. Det fins både en som er laget av kumelk og en som er laget av bøffelmelk. De selges i plastposer fylt med saltvann. Jeg tror bøffelmozzarellaen ligger i røde poser og kumelkmozzarellaen i blå. Men sjekk hva som står på pakken for jeg er ikke 100% sikker.

Gjest Tacomix
Skrevet

Det finnes to varianter av mozzarella. Det fins både en som er laget av kumelk og en som er laget av bøffelmelk. De selges i plastposer fylt med saltvann. Jeg tror bøffelmozzarellaen ligger i røde poser og kumelkmozzarellaen i blå. Men sjekk hva som står på pakken for jeg er ikke 100% sikker.

Tusen takk for hjelpa! Da skal jeg kjøpe det neste gang! Ja, jeg må sjekke pakkninger neste gang for å sjekke det ut!

Tusen takk for god hjelp!

Skrevet

Tusen takk for hjelpa! Da skal jeg kjøpe det neste gang! Ja, jeg må sjekke pakkninger neste gang for å sjekke det ut!

Tusen takk for god hjelp!

Bare hyggelig

Skrevet

Jeg har laget pizza med soyaost til familiens melkeallergiker, og det blir ikke mye godt :( Han foretrakk å reagere allergisk etterpå.

Men det var vel ikke akkurat det du spurte om...

Osten fant vi på Jacobs på Holtet i Oslo, tror jeg. Og så har vi kjøpt på den ICA Gourmet-saken på Aker Brygge for lenge siden.

Gjest Tacomix
Skrevet

Jeg har laget pizza med soyaost til familiens melkeallergiker, og det blir ikke mye godt :( Han foretrakk å reagere allergisk etterpå.

Men det var vel ikke akkurat det du spurte om...

Osten fant vi på Jacobs på Holtet i Oslo, tror jeg. Og så har vi kjøpt på den ICA Gourmet-saken på Aker Brygge for lenge siden.

Tusen takk for svar! Da får jeg leite etter en slik ost her jeg bor! Håper jeg finner en slik.

Jeg vil helst slippe å reagere allergisk, jeg er absolutt ikke bra da!

Men du nevte at den ikke er så god på pizza! Men er den ellers god? Trenger at det er godt også egentlig, så fint at du nevte det også!

Skrevet

Tusen takk for svar! Da får jeg leite etter en slik ost her jeg bor! Håper jeg finner en slik.

Jeg vil helst slippe å reagere allergisk, jeg er absolutt ikke bra da!

Men du nevte at den ikke er så god på pizza! Men er den ellers god? Trenger at det er godt også egentlig, så fint at du nevte det også!

Soyaosten i skiver (skivene er pakket enkeltvis i plast, slik som burger/toastost) er ikke mye god, nei. Hverken på pizza eller for seg selv.

Kjøpte engang en kremost med urter, og den var nok bedre. Men jeg er stygt redd for at det melkeallergikeren her savner aller, aller mest er ost :-|

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...