Gjest togli Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Jeg har lagt inn dette spm også på Allmennmedisin, men det er det fint lite respons å få, så jeg prøver her.. For over en uke siden begynte jeg å få ørsmå rosa (samme farge som tunga) "blemmer" midt på tunga. Det kjentes sårt på samme måten som når man har drukket noe veldig varmt e.l. Etterhvert ble det verre og aller verst ble det når blemmene også kom på siden av tunga. Sidene på tunga har vært bittelitt hovne og smaksløkene funker ikke som de skal. Alt smaker lite.. Igår kveld merket jeg at de rosa blemmene nærmest er borte, men nå har jeg noen større, blanke, hvitaktige (vanskelig å se) langt bak på tunga (ned mot halsen). Minstemor på to år har en lys, liten blemme på tunga. Ser ikke ut som denne plager henne. Aner ikke om dette kan være noe av det samme.. Noen som har noen formening om hva dette kan være? Jeg er møkkalei av kjenne på "brenninga" og det er sååå kjedelig at maten smaker så lite :-( 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Munn og klovsyke! ...er nok lettere å finne det om du søker på "hånd, munn og fotsyke". Vanligvis blemmer i munnen, kan også bli blemmer på hender og føtter. Vondt når det står på, men relativt ufarlig og gir seg etter et par-tre dager som regel. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Munn og klovsyke! Da burde jeg vel hatt noe på...eh..klovene også? eller? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 ...er nok lettere å finne det om du søker på "hånd, munn og fotsyke". Vanligvis blemmer i munnen, kan også bli blemmer på hender og føtter. Vondt når det står på, men relativt ufarlig og gir seg etter et par-tre dager som regel. Jeg har ingen blemmer andre steder. Dessuten har dette pågått i ca 10 dager nå... 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 ...er nok lettere å finne det om du søker på "hånd, munn og fotsyke". Vanligvis blemmer i munnen, kan også bli blemmer på hender og føtter. Vondt når det står på, men relativt ufarlig og gir seg etter et par-tre dager som regel. Mener du helt alvorlig at det finnes noe sånt som rammer mennesker? 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Da burde jeg vel hatt noe på...eh..klovene også? eller? Det er mulig jeg i full ualvorlighet hadde rett. Det er jaggu meg ikke dårlig! 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Mener du helt alvorlig at det finnes noe sånt som rammer mennesker? Det gjør det: http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=536/sprog=1/grp=2/menu=1/ 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Førstegangsutbrudd av herpes kanskje? Det er helt grusomt i hvert fall. 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Det gjør det: http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=536/sprog=1/grp=2/menu=1/ Jøje meg! Nå skal jeg slutte å drømme om å kline med togli! Eller heter det: "slutte OG drømme om Å kline", eller "slutte Å drømme om OG kline", eller "slutte OG drømme om OG kline?" 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Førstegangsutbrudd av herpes kanskje? Det er helt grusomt i hvert fall. Hun er jo selverklært døveswinger, så her er alt mulig! Har du erfaring? Nå tør jeg snart ikke dole en gang! 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Jøje meg! Nå skal jeg slutte å drømme om å kline med togli! Eller heter det: "slutte OG drømme om Å kline", eller "slutte Å drømme om OG kline", eller "slutte OG drømme om OG kline?" Det heter det du skrev først. :-) 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Det heter det du skrev først. :-) Bare vent, DOLs språkpoliti kommer snart å rette på deg. Jeg er nesten sikker på at det skal være en OG der et eller annet sted. 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Bare vent, DOLs språkpoliti kommer snart å rette på deg. Jeg er nesten sikker på at det skal være en OG der et eller annet sted. Som i OG retter. *gremmes* 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Bare vent, DOLs språkpoliti kommer snart å rette på deg. Jeg er nesten sikker på at det skal være en OG der et eller annet sted. *Hehe* Nei, i det tilfellet der skal det faktisk være to å'er og ingen og. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Det er mulig jeg i full ualvorlighet hadde rett. Det er jaggu meg ikke dårlig! Du imponerte meg stort der, ja! Mannfolk har stort sett ikke peiling på sånt ;-) Du skal nok få høre det dersom jeg finner ut av mysteriet! 0 Siter
Sofline Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Bare vent, DOLs språkpoliti kommer snart å rette på deg. Jeg er nesten sikker på at det skal være en OG der et eller annet sted. :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Førstegangsutbrudd av herpes kanskje? Det er helt grusomt i hvert fall. Bare inni munnen? Gubben pleier av og til å få herpes munnsår dersom han er stressa eller utsatt for varme/kulde i ansiktet. Han har det aldri inni munnen, men det går kanskje an det også? Jeg har aldri i mitt liv hatt munnsår og det har jeg heller ikke nå..Bare inni munnen og det er ikke noe godt!! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 Hun er jo selverklært døveswinger, så her er alt mulig! Har du erfaring? Nå tør jeg snart ikke dole en gang! *HAHA* 0 Siter
nick Skrevet 11. februar 2007 Skrevet 11. februar 2007 *Hehe* Nei, i det tilfellet der skal det faktisk være to å'er og ingen og. OK. da hadde han rett, læreren min, det er ofte det første som ramler ned i hodet som er rett. Komma, men hvor? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.