Gå til innhold

Blemmer og brennende følelse på tunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøje meg! Nå skal jeg slutte å drømme om å kline med togli!

Eller heter det: "slutte OG drømme om Å kline", eller "slutte Å drømme om OG kline", eller "slutte OG drømme om OG kline?"

Åh Guud, så kjekt at du har drømt om meg da!!

Jeg skal kjappe meg å bli kvitt munn og klovsyken slik at du får drømme videre!!!

Skrevet

Åh Guud, så kjekt at du har drømt om meg da!!

Jeg skal kjappe meg å bli kvitt munn og klovsyken slik at du får drømme videre!!!

Det var den der kjærestebyttegreia du snakket om som ga meg en døvefetish.

Tinnitusen ble en velsignelse etter det.

Skrevet

Bare til opplysning så har de en gelè til å smøre på blemmer i munnen sånn at det blir et slags plaster over dem.

Det er dyrt rundt 100 lappen for en liten tube.

Den heter:Aloclair Gel.

Den har hjulpet meg når jeg har hatt enkeltvise "hvitsår"

så jeg kan ikke garantere at den hjelper når du har mange.

Skrevet

Det var den der kjærestebyttegreia du snakket om som ga meg en døvefetish.

Tinnitusen ble en velsignelse etter det.

Det er mange single døve damer der ute, så du får stikke innom nærmeste døveforening og ta en titt ;-P

Skrevet

Bare til opplysning så har de en gelè til å smøre på blemmer i munnen sånn at det blir et slags plaster over dem.

Det er dyrt rundt 100 lappen for en liten tube.

Den heter:Aloclair Gel.

Den har hjulpet meg når jeg har hatt enkeltvise "hvitsår"

så jeg kan ikke garantere at den hjelper når du har mange.

Noterer meg den!

Har fått en salve hos legen som skal hjelpe mot "after" eller munnskåld, men den er helt pyton.. Legen var litt usikker på hva dette var og jeg er ikke sikker på om salven hjelper. Ikke klarer jeg å få påført den lengst bak på tunga heller *brekke seg*

Skrevet

Hun er jo selverklært døveswinger, så her er alt mulig!

Har du erfaring? Nå tør jeg snart ikke dole en gang!

Hehe, jeg har hatt førstegangsutbrudd ja og det var grusomt. Men eldstemann fikk først og han var tre år den gangen så:o)

Skrevet

Kan det være afne?

Gå til tannlegen, de har god erfaring i å finne ut om sånt. Kanskje fastlegen din vet det også.

Skrevet

Bare inni munnen?

Gubben pleier av og til å få herpes munnsår dersom han er stressa eller utsatt for varme/kulde i ansiktet. Han har det aldri inni munnen, men det går kanskje an det også?

Jeg har aldri i mitt liv hatt munnsår og det har jeg heller ikke nå..Bare inni munnen og det er ikke noe godt!!

Førstegangsutbrudd er ofte slik så det kan være det. Det er ikke godt nei.

Skrevet

Kan det være afne?

Gå til tannlegen, de har god erfaring i å finne ut om sånt. Kanskje fastlegen din vet det også.

Du tenker på afte/after?

Jeg var hos legen for noen dager siden hun syntes det kunne minne om after, ja. Da skal det visst gå over etter 7-10 dager. Nå er jeg på tiende dagen og begynner å bli utålmodig... Godt mulig det er det jeg har.

Skrevet

Førstegangsutbrudd er ofte slik så det kan være det. Det er ikke godt nei.

Usj, håper det ikke er det!

Skrevet

Usj, håper det ikke er det!

Det blir aldri slik igjen som første gangen. Jeg får sjelden munnsår og jeg.

Skrevet

Du tenker på afte/after?

Jeg var hos legen for noen dager siden hun syntes det kunne minne om after, ja. Da skal det visst gå over etter 7-10 dager. Nå er jeg på tiende dagen og begynner å bli utålmodig... Godt mulig det er det jeg har.

Hvis det er afte, kan du kjøpe på apoteket noe som heter Aftamed. Du sprayer det på et par ganger om dagen, og da svir det mindre og forsvinner fortere. Det hjalp meg ihvertfall.

Skrevet

Det blir aldri slik igjen som første gangen. Jeg får sjelden munnsår og jeg.

Så du har opplevd det samme? Kan du beskrive hvordan det var? Sånn at jeg har noe sammenligningsgrunnlag...

Skrevet

Hvis det er afte, kan du kjøpe på apoteket noe som heter Aftamed. Du sprayer det på et par ganger om dagen, og da svir det mindre og forsvinner fortere. Det hjalp meg ihvertfall.

Takk for tips!

Det skal kjøpes imorgen den dag!

Skrevet

Så du har opplevd det samme? Kan du beskrive hvordan det var? Sånn at jeg har noe sammenligningsgrunnlag...

Blemmer i hele munnen, knallrød og alt var vondt å spise eller drikke. Eldstemann ville ikke spise is engang.

Skrevet

Blemmer i hele munnen, knallrød og alt var vondt å spise eller drikke. Eldstemann ville ikke spise is engang.

Tunga mi har normal farge og kun større blemmer helt bak på tunga. bittesmå rosa prikker noen steder ellers på tunga. Vondt å spise, litt vondt å svelge. Småvondt å prate de verste kveldene. Har hatt mest vondt på kvelden, antagelig fordi tunga blir litt sår av spising, prating etc.

Hadde jeg vært overvektig hadde jeg sett på dette som en fin anledning til å gå ned i vekt :-/

Skrevet

Takk for tips!

Det skal kjøpes imorgen den dag!

Det er sikkert bedre enn salva jeg foreslo ja!

Hadde sikkert ikke spray når jeg skulle ha sånn på apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...