Gå til innhold

Slitsomt å gå på do (ekkelt og detaljert, men...)

Anbefalte innlegg

Gjest Helst ikke akkurat på dette spørsmålet...
Skrevet

De siste par årene har jeg noen få ganger fått følelsen av å måtte kaste opp når jeg har vært på do for å - ja - bome-lome. Det har skjedd noen få ganger, men de siste par månedene har det skjedd stadig oftere, og jeg blir nesten litt redd...

Kan noen forklare meg hva som skjer med meg?

Altså - jeg kjenner jeg må på do, går på do - og får kjempevondt i magen (det kommer noe i den enden man foretrekker å gå på do med, ja). Så begynner det å fylle seg opp med vann i munnen, slik det gjør før man må kaste opp, men jeg er ikke kvalm, har bare vondt i magen.

Så mens jeg gjør det man SKAL gjøre på do, så "renner" det vann ut av munnen (ja, må ha bøtte i fanget).

Fram til i dag har det bare vært "vann", som har sluttet så fort jeg har vært ferdig. I dag, derimot, trodde jeg at alt var over, men da var det akkurat som om noen slo meg hardt i magen og jeg kastet opp hele frokosten. Uten å være kvalm verken før eller etterpå.

Hva er dette? Har regelmessig avføring, og er ikke allergisk for noe mat såvidt jeg vet.

Forslag?

(Beklager mitt anonyme nick, men dette blir veldig, veldig personlig for meg...)

Gjest kontakte legen kanskje
Skrevet

Hei

Stakkars deg, jeg har ingen anelse, men ville nok spurt legen. Ellers kom jeg til å tenke på eventuelle problemer med lever eller galle, om det kan virke slik?

Skrevet

Hei

Stakkars deg, jeg har ingen anelse, men ville nok spurt legen. Ellers kom jeg til å tenke på eventuelle problemer med lever eller galle, om det kan virke slik?

Hm, hvorfor tror du det? Altså, jeg kan svært lite/ingenting om dette, så jeg lurer på hvorfor du tenker på det.

Og det med legen: Joda, men han er liksom en slik "tøffing", som ikke er så veldig begeistret for unødig syting. Og derfor vil jeg liksom vite litt om dette er noe overhode å bekymre seg for.

Takk for svar!

Gjest kontakte legen kanskje
Skrevet

Hm, hvorfor tror du det? Altså, jeg kan svært lite/ingenting om dette, så jeg lurer på hvorfor du tenker på det.

Og det med legen: Joda, men han er liksom en slik "tøffing", som ikke er så veldig begeistret for unødig syting. Og derfor vil jeg liksom vite litt om dette er noe overhode å bekymre seg for.

Takk for svar!

Nei, jeg bare tenkte på at lever og galle har med fordøyelsen å gjøre, og så slo jeg opp på

http://nn.wikipedia.org/wiki/Galle

Skrevet

Nei, jeg bare tenkte på at lever og galle har med fordøyelsen å gjøre, og så slo jeg opp på

http://nn.wikipedia.org/wiki/Galle

OK - takk for link!

Skrevet

Kan du ikke sende spørsmålet til f.eks. allmennlegen her på dol, da? Så slipper du kanskje å spørre legen din .

Gjest Helst ikke på dette spørsmålet....
Skrevet

Kan du ikke sende spørsmålet til f.eks. allmennlegen her på dol, da? Så slipper du kanskje å spørre legen din .

Jo, det kunne jeg nok gjøre - ville bare høre om noen her hadde vært borti noe lignende.

Det blir fort så "alvor" om man drar inn leger, og jeg er jo en smule bekymret for at det er alvor...

Takk for svar!

Skrevet

Jo, det kunne jeg nok gjøre - ville bare høre om noen her hadde vært borti noe lignende.

Det blir fort så "alvor" om man drar inn leger, og jeg er jo en smule bekymret for at det er alvor...

Takk for svar!

Skjønner hva du mener. Dessuten så kom jeg på etterpå at man veldig ofte får svar av typen "spør din egen fastlege" når det spørres om såpass "diffuse" (misforstå meg rett) ting. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noen diagnose.

Gjest Helst ikke på dette spørsmålet...
Skrevet

Skjønner hva du mener. Dessuten så kom jeg på etterpå at man veldig ofte får svar av typen "spør din egen fastlege" når det spørres om såpass "diffuse" (misforstå meg rett) ting. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noen diagnose.

Men du leste innlegget og svarte meg - og det skal du ha takk for!

Skrevet

Men du leste innlegget og svarte meg - og det skal du ha takk for!

Det er jo det dol er til for:)

Håper du finner ut av det, for det er slitsomt å gå rundt og bekymre seg.

Skrevet

Dattera mi påstår at blodsukkeret kan synke når man er på do så kanskje du skulle ha med deg noe søtt?

Gjest Helst ikke på dette spørsmålet...
Skrevet

Dattera mi påstår at blodsukkeret kan synke når man er på do så kanskje du skulle ha med deg noe søtt?

Men det tror jeg ikke vil gå, siden det bare renner "vann" ut av munnen min.

Og - vil lavt blodsukker gi skikkelig vondt i magen?

Skrevet

Men det tror jeg ikke vil gå, siden det bare renner "vann" ut av munnen min.

Og - vil lavt blodsukker gi skikkelig vondt i magen?

Nei, men man kan da få skikkelig vondt i magen av å gå på do og da tror jeg at man kan få lavt blodsukker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...