Gå til innhold

Ha nerver til ikke ha en fast jobb

Anbefalte innlegg

Gjest vurderer det seriøst
Skrevet

Er det noen av dere som kunne tenkt seg å begynne freelanse, dvs. søke permisjon fra den faste jobben, jobbe litt som vikar, ta strøjobber her og der og rett og slett klare seg på en annen måte.

Jeg spør dem som er etablerte med familier, hus, og alle obligasjoner som er vanlige i voksenlivet. Kunne dere vært klare for å hoppe av en periode?

Gjest vurderer det seriøst
Skrevet

Jeg har gjort det. Det er herlig.

Hva nøyaktig har du gjort?

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg har vært freelancer innen mitt yrke.

Nå jobber jeg 60% fast og freelancer ved siden av. Jeg har f.eks. aldri tjent så mye penger som når jeg var freelancer, men samtidig i tillegg aldri hatt så dårlig råd.....

Hadde jeg vært mer strukturert og fordelt pengene utover året, hadde nok situasjonen vært en annen, men jeg syns nå det er deilig med di 60% i bunnen jeg da.

Grunnen til at jeg gikk over til fast arbeid, var fordi jeg skulle bli mamma og derfor ha permisjon en periode. Som selvstendig næringsdrivende, til tross for at du kun er en person, mener staten at man vil tjene penger uansett ???? og derfor kun får 60% barselpermisjonspenger, eller hva det het igjen.

Vennlig hilsen

Gjest tooblond
Skrevet

Jeg har faktisk ikke bare søkt permisjon, men sagt opp min faste jobb nylig. Nå jobber jeg deltid som freelance mens jeg tar noen fag som nettstudent, søker andre jobber og i det hele tatt tenket over ting.

Jeg vantrivdes i jobben, tenkte lenge over om jeg turde si opp. Jeg er etablert med mann og hus. Min mann har en fast jobb han trives i, han vil heller ikke ha problem med å få ny jobb om noe skjer med dette firmaet. Dette kombinert med at vi ikke har barn gjør at jeg torde .

Vet ikke om jeg hadde gjort det samme om jeg hadde ansvaret for barn, eller om vi likte å ha høyt forbruk.

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt. Har jobbet gjennom vikarbyrå i mange år, for å kunne reise når det passet.

Var fint det, men nå vil jeg ha tryggheten og fordelene en fast jobb gir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...