Gå til innhold

Apropos diskusjonen om Pippi og negerkonge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jul var det jo en sånn voldsom debatt om uttrykket "negerkonge" i Barnetimen, og at NRK bytta ut begrepet med "konge på en sydhavsøy".

I går så jeg barne-TV, og der gikk første episode i serien om Pippi.

Der fortalte Pippi at pappaen var negerkonge på en sydhavsøy (flere ganger), og det ble oversatt ordrett i den norske tekstingen også.

Det kan ikke være lett å være NRK og kjøre konsekvens. Når det gjelder teksten, så er jo dette selvsagt en reprise som ble tekstet for flere tiår siden, og å stoppe kjeften på Pippilotta må jo være enda verre å gjøre noe med ...

Det er jammen ikke lett å være politisk korrekt til enhver tid. :-D

Skrevet

Pappan til Pippi er negerkonge, og ferdig med det. Jeg sier neger.

Skrevet

Det får være grenser for politisk korrekthet, synes jeg.

Skrevet

Tåpelig diskusjon. På jobben drikker vi nå negernektar. (Eller - sydhavsnektar heter det vel *gliser*)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...