Gjest please help Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Ser etter et bedre sted i Oslo/omegn til å veksle inn valuta fra Tjekkia. De bankene jeg har vært innom hittil, tar så høye gebyrer at det blir nesten ingenting tilbake! :-( Har du forslag? 0 Siter
Osiris Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 www.forex.no på Sentralbanestasjonen 0 Siter
Gemini Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Forex! Se http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=179020 0 Siter
Mista nikket Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 For noen år siden da jeg skulle veksle tilbake til nok etter en tur til Tsjekkia, fikk jeg ikke vekslet i det hele tatt. 0 Siter
Gjest please help Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Forex! Se http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=179020 :-D Millioner takk! 0 Siter
Gjest please help Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 For noen år siden da jeg skulle veksle tilbake til nok etter en tur til Tsjekkia, fikk jeg ikke vekslet i det hele tatt. Ja. Og mynter går aldri. På flypassene ser man store bøsser for innsamling til div. gode formål. Ikke helt bortkastet slik. Men jeg har ikke tenkt meg tilbake med det første, og da hadde det vært veldig skuffende uten Geminis/Osiris tips til veksling. Bankene flår folk på gebyrer. Min lokale bank skulle ha et par hundre kroner for å gi meg en US dollar-remisse. :-( 0 Siter
Mista nikket Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Ja. Og mynter går aldri. På flypassene ser man store bøsser for innsamling til div. gode formål. Ikke helt bortkastet slik. Men jeg har ikke tenkt meg tilbake med det første, og da hadde det vært veldig skuffende uten Geminis/Osiris tips til veksling. Bankene flår folk på gebyrer. Min lokale bank skulle ha et par hundre kroner for å gi meg en US dollar-remisse. :-( Da jeg skulle veksle inn sedlene sa min nærbank at de ikke tok i mot de heller. De kontaktet Norges bank og etter en stund fikk jeg tilbakemelding at de tok heller ikke i mot sedlene. De begrunnet det med at kursen på tsjekkiske koronas var så variabel at de ikke ville gjøre det. Det var i 2000, kanskje det er annerledes nå. 0 Siter
Gjest please help Skrevet 12. februar 2007 Skrevet 12. februar 2007 Da jeg skulle veksle inn sedlene sa min nærbank at de ikke tok i mot de heller. De kontaktet Norges bank og etter en stund fikk jeg tilbakemelding at de tok heller ikke i mot sedlene. De begrunnet det med at kursen på tsjekkiske koronas var så variabel at de ikke ville gjøre det. Det var i 2000, kanskje det er annerledes nå. Svingende valutaer kan alle, også lokale banker, gardere seg mot ved hjelp av valutaopsjoner. Her var nok sannheten at de ikke ser stor nok fortjeneste i veksling av mindre brukte valutasorter. Fortjenesten uteblir fordi de ikke har stort nok volum på det valutaslaget. Nå er Tjekkiske Koruna langt vanligere. Lokale banker gidder nok heller ikke samarbeide med store utenlandske banker med valutaer slik de gjorde tidligere. For 10-15 år siden var det nemlig ingen problem å kjøpe valuta uten enorme gebyrer. Opplevde nesten det samme som deg i 1998. En større Oslobank hadde ikke Irske pund. Kort tid før avreise ble det en heseblesende jakt på valuta i en rad banker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.