Gå til innhold

Runder du av regninger?

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Caloni Makaroni

7

• Lillemus

4

• dolores83

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, der har vi en ekte kverulant! Det forundrer meg at folk å henge seg opp i noe så uvesentlig.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Runder av regninger? Kunne ikke falt meg inn! Blir ikke akkurat rikere av to øre her og to øre der. :)

Skrevet

Runder ikke av regninger nei, skjønner ikke hensikten med det.

Skrevet

Ja, der har vi en ekte kverulant! Det forundrer meg at folk å henge seg opp i noe så uvesentlig.

Ja, helt utrolig!!

Han sier: "Det skal bli artig å se hvor mye penger NRK er villig til å legge ned i forfølgelse av saken"

Nesten så man får lyst til å føye til: "Det skal bli "artig" å se hvor mye høyere lisensen hadde blitt dersom alle lisensbetalere gjorde som denne kverulanten."

Skrevet

Hva folk bruker tida si på, sier jeg bare. Erre mulig??

Skrevet

Runder av regninger? Kunne ikke falt meg inn! Blir ikke akkurat rikere av to øre her og to øre der. :)

Hvis man konsekvent hadde rundet av gjennom et helt liv: Hvor mye tror du man hadde spart? ;-)

To øre her og to øre der er ikke store greiene, men hvis han legger sjela si i det, så kan han passe på at han får øreavrundingen i sin favør hver gang han går i butikken og betaler kontant! ;-)

Synes jeg ser for meg folk fly rundt i butikken med kalkulator mens de plukker oppi vogna, bare for å legge en ny vare i eller ta ut en for å få sluttsummen til å bli x,74 istedenfor x,76! ;-)

Skrevet

Hva folk bruker tida si på, sier jeg bare. Erre mulig??

_Prinsippet_, må vite!! ;-)

Skrevet

_Prinsippet_, må vite!! ;-)

Herregud, tenk å være gift med en sånn fyr...

Skrevet

Regner med at om regningen betales med kontanter på posten så ville de rundet ned til 50 øre. Men i nettbanken bruker jeg alltid å skrive eksakte beløp når jeg betaler.

Dette fikk meg til å tenke på regningen på min nrk-lisens, hvor det var lagt til 2,54 for for sen betaling.

Jeg sjekket derfor om jeg hadde betalt forrige regning for sent, men den var lagt inn på nettbank til forfall 1.sept.06.

Fant derfor ut at jeg måtte legge denne regningen på forfall dagen før forfallsdato for å unngå tillegg.

Skrevet

Herregud, tenk å være gift med en sånn fyr...

Ha ha!! Huffameg!

Gjest dolores83-dreven kassadame:D
Skrevet

Hvis man konsekvent hadde rundet av gjennom et helt liv: Hvor mye tror du man hadde spart? ;-)

To øre her og to øre der er ikke store greiene, men hvis han legger sjela si i det, så kan han passe på at han får øreavrundingen i sin favør hver gang han går i butikken og betaler kontant! ;-)

Synes jeg ser for meg folk fly rundt i butikken med kalkulator mens de plukker oppi vogna, bare for å legge en ny vare i eller ta ut en for å få sluttsummen til å bli x,74 istedenfor x,76! ;-)

Cluet er å betale med kontanter når _det_ lønner seg, og med kort når _det_ lønner seg, siden betaling med kort ikke blir avrundet;) Problemet er vel at det bare er jeg som sitter bak kassa, og ikke kunden, som ser begge summene på skjermen foran meg:P

Skrevet

Cluet er å betale med kontanter når _det_ lønner seg, og med kort når _det_ lønner seg, siden betaling med kort ikke blir avrundet;) Problemet er vel at det bare er jeg som sitter bak kassa, og ikke kunden, som ser begge summene på skjermen foran meg:P

De fleste steder ser vel også kunden den eksakte summen. :o) I alle fall på de dagligvarer jeg pleier å handle.

Skrevet

De fleste steder ser vel også kunden den eksakte summen. :o) I alle fall på de dagligvarer jeg pleier å handle.

Når jeg tenker etter, så tror jeg du har rett. Jaja, har bare hatt samme jobb i seks år, så det er ikke så greit.

*flau*

Skrevet

Ja, man måtte virkelig ha lagt seg i selen og brukt tid og krefter på å regne ut på forhånd, før man kommer til kassa! :-)

Og da kunne man jo hatt som bi-prosjekt å lage oppstyr dersom det var ulik prising på hyllekanten som i kassa! ;-)

Men la oss tenke at man alltid betaler kontant og alltid følger med på at man har en pris som rundes i kjøpers favør (og så forutsetter vi videre at kjøper har oppnådd denne prisen uten å legge oppi kurva varer som h*n _egentlig_ ikke trenger *he he*):

La oss si at man i gjennomsnitt betaler i ulike butikker, kiosker, bensinstasjoner sted 5 ganger per uke. Det vil si 260 ganger i året. Man kan maksimalt spare 24 øre per gang, og hvis man treffer på akkurat riktig hver gang (svært usannsynlig, men dog), er besparelsen 62 kroner på ett år!! ;-)

Det blir jammen meg "bra" timebetaling, du *he he*

Skrevet

Ja, man måtte virkelig ha lagt seg i selen og brukt tid og krefter på å regne ut på forhånd, før man kommer til kassa! :-)

Og da kunne man jo hatt som bi-prosjekt å lage oppstyr dersom det var ulik prising på hyllekanten som i kassa! ;-)

Men la oss tenke at man alltid betaler kontant og alltid følger med på at man har en pris som rundes i kjøpers favør (og så forutsetter vi videre at kjøper har oppnådd denne prisen uten å legge oppi kurva varer som h*n _egentlig_ ikke trenger *he he*):

La oss si at man i gjennomsnitt betaler i ulike butikker, kiosker, bensinstasjoner sted 5 ganger per uke. Det vil si 260 ganger i året. Man kan maksimalt spare 24 øre per gang, og hvis man treffer på akkurat riktig hver gang (svært usannsynlig, men dog), er besparelsen 62 kroner på ett år!! ;-)

Det blir jammen meg "bra" timebetaling, du *he he*

Fantastisk:D

Skrevet

Ja, helt utrolig!!

Han sier: "Det skal bli artig å se hvor mye penger NRK er villig til å legge ned i forfølgelse av saken"

Nesten så man får lyst til å føye til: "Det skal bli "artig" å se hvor mye høyere lisensen hadde blitt dersom alle lisensbetalere gjorde som denne kverulanten."

Sannsynligvis en kverulant med et fritidsproblem, dette her. Sånne trebukker kan holde det gående i årevis over en eller annen bagatell.

Det er også ganske utrolig at han har fått spalteplass i en av landets største aviser. Er det agurktid??

Skrevet

Når jeg tenker etter, så tror jeg du har rett. Jaja, har bare hatt samme jobb i seks år, så det er ikke så greit.

*flau*

*Hehe* Hvis det er noen trøst så har jeg jobbet i bøkenes verden i over 13 år, men det hender fremdeles at jeg ikke kan alfabetet... :o)

Skrevet

Jeg blir gal av sånne! GAAAAL! Får lyst til å denge dem i hodet med noe hardt og riste litt vett og folkeskikk inn i dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...