Gå til innhold

Runder du av regninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir gal av sånne! GAAAAL! Får lyst til å denge dem i hodet med noe hardt og riste litt vett og folkeskikk inn i dem.

I hvem? - jeg var helt enig med fyren jeg. Man runder da av til 50-øringer her i landet.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• Caloni Makaroni

7

• Lillemus

4

• dolores83

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg betaler via nettbank og betaler eksakt beløp, uansett hvordan det nå ser ut med ører.

Men akkurat NRK.....he he, de fortjener det styret det følger med denne saken her, de er helt enkelt dritfolk å ha med å gjøre.

Så stå på gammern sier jeg bare ;D

streker paa veggen..!
Skrevet

Nei, jeg runder ikke av. Jeg har aldri tenkt over det som noe alternativ engang...

ditto.. men nå er jeg fristet ;)

Skrevet

Jeg runder ikke av regninger, Jobber med fakturaer/regnskap på jobb, så jeg vet hvor mye enklere det er om beløpet stemmer akkurat!

Snakket med en forretningsforbindelse som sa at hun hadde rundet beløpet opp med 50 øre. Problemet var bare at hun betalte til helt feil firma...

Skrevet

I hvem? - jeg var helt enig med fyren jeg. Man runder da av til 50-øringer her i landet.

Men når de fleste har anledning til å betale i nettbank så legger man inn nøyaktig sum. Han hadde neppe rundet _oppover_ om det hadde vært til f.eks. 254, 78,- heller?

Skrevet

Det er jo litt morsomt da, egentlig, fyren har et lite poeng. Men det kunne aldri falt meg inn å runde ører opp eller ned når man betaler via nettbank - det er jo plass til to siffer i "øreboksen", så jeg ser egentlig ikke helt problemt likevel.

Men tror du han er konsekevnt og runder OPP når beløpet slutter på 48 øre? ;-)

Skrevet

Nei, det gjør man bare ved kontant betaling, ettersom vi ikke har ettører lenger.

Skrevet

Jeg runda av en regning en gang ved en feiltakelse, det var en strømregning og jeg betalte 14 øre for lite eller noe. Det var lagt til på neste regning, ja.

Skrevet

Men når de fleste har anledning til å betale i nettbank så legger man inn nøyaktig sum. Han hadde neppe rundet _oppover_ om det hadde vært til f.eks. 254, 78,- heller?

Nei -ikke på nettbank :)

Skrevet

Nei, det gjør man bare ved kontant betaling, ettersom vi ikke har ettører lenger.

Sant det :S

Skrevet

Hmmmm... kan ikke huske å ha opplevd det. Litt rart i grunn, er enig i det.

Jeg husker da vi gikk over til å _ikke_ runde av på bankterminalene, det var skikkelig plundrete å skulle si f.eks. "177 kr" til kunden samtidig som jeg tasta inn 176,89 på kassa. Nå kan jeg ikke skjønne hva som var så vanskelig:P

(Og ikke vet jeg hvorfor vi runda av beløpet før heller, så det er ikke noe poeng med denne historien...)

Caloni Makaroni
Skrevet

Hmmmm... kan ikke huske å ha opplevd det. Litt rart i grunn, er enig i det.

Jeg jobbet i butikk selv. Vi hadde to kasser (en på hver "avdeling"). Den i "min" avdeling var stort sett alltid feilfri ved opptelling. Om det var feil, så var det f.eks. 100 kroner eller 150 kroner og sånt.

Men i den andre avdelingen, så var det stort sett -nesten- feilfri. Jeg måtte en gang spørre gutta som jobba der, hvordan i all verden de klarer å få 62 øre feil og sånt. "Jammen det blir jo sånn, når vi runder av på bankterminalen!"

Så de hadde faktisk sett hvor problemet lå, men -likevel- måtte de runde av disse forbanna summene ;)

Skrevet

Jeg husker da vi gikk over til å _ikke_ runde av på bankterminalene, det var skikkelig plundrete å skulle si f.eks. "177 kr" til kunden samtidig som jeg tasta inn 176,89 på kassa. Nå kan jeg ikke skjønne hva som var så vanskelig:P

(Og ikke vet jeg hvorfor vi runda av beløpet før heller, så det er ikke noe poeng med denne historien...)

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...