Gå til innhold

Påkledning i begravelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, da så. Jeg har bare vært i et par, og da tror jeg ikke jeg så noen hvite plagg faktisk. Men da må jeg vel bare revurdere synet mitt =p

Det er jo forskjell på hvit skjorte under dressen og hvit dressjakke. :-)

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

9

• Dorthe

8

• DarkPink

6

• morsan

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Folk kler seg i helt vanlige klær, det er sjelden noen kler seg i svart bortsett fra kanskje nærmeste familie.

Skrevet

Høres bra ut. :) Bare ikke ola- eller joggebukse, eller festkjole i sort (joda, det har jeg sett.. med paljetter.. *urk* - pent i selskap, men ikke i begravlese).

Dongribukse og boblejakke er helt vanlig å gå i her i byen i hvert fall.

Men man stiller kanskje ikke i rødt og gult.

Skrevet

Men jeg tenker liksom at hvitt er jo det stikk motsatte av sort. Det er bryllup og glede. Er det meningen at man skal beholde jakken på hele tiden da, eller?

Jeg tenkte hvit bluse/skjorte under drakt-/dressjakke ja. Men det går sikkert greit ellers også.

Man går jo heller ikke i hvitt i bryllup, med mindre man selv er bruden da! I alle fall ikke om man skal følge skikk og bruk.

Skrevet

Det er ikke min erfaring. Men kanskje det er annerledes i Oslo. Jeg har vel aldri vært i begravelser der.

Skrevet

Jeg tenkte hvit bluse/skjorte under drakt-/dressjakke ja. Men det går sikkert greit ellers også.

Man går jo heller ikke i hvitt i bryllup, med mindre man selv er bruden da! I alle fall ikke om man skal følge skikk og bruk.

Hehe, nei, men jeg tenker på hva fargene representerer. Men jeg er vel kanskje litt i overkant pirkete da.

Men hvis det var jeg som var død, så hadde jeg nok blitt litt snurt om alle hadde shoppet seg nye drakter til begravelsen som de andre gikk og skrøyt av =p

Gjest Flystripa
Skrevet

Åh gode gud, så harry. Folk eier ikke stil og kan ikke kle seg når de tropper opp i begravelser i boblejakke og dongeribukse.

Skrevet

Folk kler seg i helt vanlige klær, det er sjelden noen kler seg i svart bortsett fra kanskje nærmeste familie.

Av de ca. 150 menneskene som kom i begravelsen til farfaren min, kan jeg ikke huske det var noen som ikke hadde svarte klær på seg (hvit skjorte unntatt).

Skrevet

Hehe, nei, men jeg tenker på hva fargene representerer. Men jeg er vel kanskje litt i overkant pirkete da.

Men hvis det var jeg som var død, så hadde jeg nok blitt litt snurt om alle hadde shoppet seg nye drakter til begravelsen som de andre gikk og skrøyt av =p

Det ble jeg nødt til, for jeg eide ikke et svart plagg da jeg skulle i begravelse, annet enn en kjole med tynne stropper...

Skrevet

Det ble jeg nødt til, for jeg eide ikke et svart plagg da jeg skulle i begravelse, annet enn en kjole med tynne stropper...

Det blir jo noe annet om du ikke eier noe svart =)

Skrevet

Det blir jo noe annet om du ikke eier noe svart =)

Og det var nærmeste familie også, så det ville vært rart om jeg kom i noe annet.

I utgangspunktet enig med deg altså. Man går ikke i begravelse for å vise frem den nye selskapskjolen. :-)

Skrevet

Faktisk aldri vært i begravelse der folk har kommet i vanlige klær. De aller fleste bruker mørke klær, litt penere enn hverdagsklær.

Skrevet

I de begravelsene jeg har vært i har ikke folk kommet i dongeribukse, akkurat... det har for det meste vært litt pent tøy, og mørkt.

candyqueen_83
Skrevet

Det er IKKE vanlig å gå med dongeribukser og boblejakker i begravelser i Oslo. Det har jeg aldri sett. Det må være merkelige begravelser. De fleste har mørke klær som er litt penere enn hverdagsklær.

Skrevet

Kan ikke huske jeg har vært i en begravelse der "folk" kommer i vanlige klær. Kanskje utenom unger, men de har da som regel på seg "findongeribuksa", elns. Det er som regel litt finere.

Skrevet

Det er nærmeste familie.

Skrevet

Av de ca. 150 menneskene som kom i begravelsen til farfaren min, kan jeg ikke huske det var noen som ikke hadde svarte klær på seg (hvit skjorte unntatt).

I begravelsen til faren min var det ingen andre enn fetteren min og eldstemann som hadde dress.

Tanta mi, dattera mi og jeg hadde skjørt og resten kom i helt vanlig hverdagstøy.

Det var virkelig ett fett for meg hva folk hadde på seg bare de kom

Skrevet

Det er nærmeste familie.

Jeg hadde svart skjørt og topp med svart jakke i bisettelsen til faren min og ungene mine hadde også pentøy.

Skrevet

Kan ikke huske jeg har vært i en begravelse der "folk" kommer i vanlige klær. Kanskje utenom unger, men de har da som regel på seg "findongeribuksa", elns. Det er som regel litt finere.

Det er ikke jeg vant med. Bortsett fra i begravelsen til faren min har jeg hatt svarte dongri og jakke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...