Gå til innhold

Sparke folk som er fritatt for kritikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påstandene om at det er "umulig" å evaluere en lærer popper ut av begge munnvikene på lærere og deres like. Med en liten skjelvende usikkerhet og tanker om alle som vil falle igjennom og ryke ut. "Faen at jeg ikke tok det kurset..."

Evaluere lærere har andre land gjort i flere tiår. I Tyskland er det meget vanlig for alle arbeidstakere. Lærere er ikke noe unntak. De beste blir belønnet og forfremmet med stor ære og penger. Ikke i Norge.

Den store skrekken er når det kommer en ekstern evaluering som lærerkameratflokken ikke kan kontrollere, foretatt av profesjonelle folk som ikke er ansatt i kommunen, og kanskje ikke i staten en gang. De vil jo ikke ha noen lojalitet til dem, kanskje de fokuserer på elevenes krav i stedet - huttetu!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164013

Skrevet

Men trynefaktoren kan være høy blant elever. Strenge lærere likes ikke.

Skrevet

Men trynefaktoren kan være høy blant elever. Strenge lærere likes ikke.

Jeg er veldig oppmerksom på mennskers adferd, kroppspråk, lederevner, kommunikasjonsevner og pedagogiske evner.

Gjennom flere skoler har jeg kjent bare 2 eller 3 gode lærere av ca 30. 2 eller 3 har vært direkte ondskapsfulle. 2 eller 3 direkte dumme og "kjerringaktige". 2 ellr 3 direkte kunnskapløse utenfor "dagens kapitler".

Etter å ha blitt voksen og sikker på meg selv fikk jeg sammen med de andre elevene fjernet en lærer. Det skulle harde midler til. Viste tydelig at samholdet og det å trekke lodd om hvem som skulle snakke, virker ganske sterkt. For skoleledelsen virket en godt forberedt og skiftende "masse" av elever svært stressende. De visste ikke hvem de skulle "ta".

Slik bør foreldre også opptre, samlet. Trekk lodd. Les fra manuskript.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...