Gjest thakki Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Jeg er en jente på 18 år, som nesten bare spiser snop, pizza og hamburgere. Jeg vet at jeg er altfor usunn, men jeg legger ikke på meg likevel, så motivasjonen til å spise sunt er liten. Dessuten tenker jeg på mat hele tiden og propper gjerne i meg 3 burgere,chips,is og snop samme kveld. Etter boka burde jeg da vel vært overvektig, men jeg er 160cm og veier 50-52 kg.... Hvorfor blir jeg ikke tykk? Ikke trener jeg masse heller, men sykler heller enn å kjøre bil da... Og hvis jeg i perioder spiser mye mindre og sunnere, så går jeg jo ikke ned i vekt. Man skulle jo tro jeg hadde rask forbrenning, siden jeg kan spise så mye. Jeg spiser jo alltid 4 ganger mer enn alle jeg kjenner! Men jeg fryser mye og har nok ikke så god forbrenning siden jeg ikke går ned når jeg spiser lite og sunt heller. Ikke kaster jeg opp maten heller! Hvorfor legger jeg ikke på meg da?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snøspurven Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg kan jo fortelle at jeg var akkurat som deg...inntil jeg fyllte 21 år...da kom kiloene løpende! Tror ungdomskroppen trenger mye energi, og så forandrer det seg når man er ute av tenårene. Så vær på vakt! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 9. mai 2001 Del Skrevet 9. mai 2001 Hei thakki Det er vanskelig å svare på hvorfor du ikke legger på deg. Det kan være flere grunner til det. Kanskje du bruker mye energi fordi du er aktiv i hverdagen (f.eks sykler)? Kanskje har du en høy forbrenning? Kanskje du spiser få og store måltider slik at det totale matinntaket ditt er lavere enn hos de du sammenligner deg med? Kanskje er det slik at du har perioder der du spiser mye og perioder der du spiser lite slik at gjennomsnitt energiinntaket er slik at vekten din er stabil? Kanskje er det en kominasjon av flere av de forslagene jeg har kommet med? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.