Gå til innhold

Omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår var jeg skikkelig kvalm i 2 timer før jeg spydde (det lille jeg hadde i magen) ca 2 ganger.

Etter det har jeg hatt fæl diare i over et døgn og vært veldig kvalm, men ikke spydd mer.

Og igår hadde jeg også utrolig vanskelig for å puste, som om det lå 4 steiner oppå brystet mitt. Det var så utrolig vondt.

Jeg har også fått slim i halsen og må hoste når jeg trekker pusten dypt.

Kan dette være omgangssyke?

Grunnen til at jeg lurer er at jeg trodde man spydde hele tiden ? Eller kan omgangssyken også være mer diare rettet enn bare spy?

Og kan det i brystet være muskelspenninger eller lignende? Det var der i hele går, men ble borte i natt mens jeg sov.

Eller kan det være noe jeg har spist rett og slett?

(det har vært mye diare og omgangssyke på avdelingen i barnehagen jeg jobber i)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Høres ut som omgangssyke, ja. Jeg hadde det samme forrige helg. Det er noe dritt, bokstavelig talt. :)

God bedring!

Skrevet

Høres ut som omgangssyke, ja. Jeg hadde det samme forrige helg. Det er noe dritt, bokstavelig talt. :)

God bedring!

Ok, men er det ikke normalt å spy mer enn 2 ganger da?

Eller kan virusene være forskjellig, noen spyr du mer av, mens andre har du mer diare av?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ok, men er det ikke normalt å spy mer enn 2 ganger da?

Eller kan virusene være forskjellig, noen spyr du mer av, mens andre har du mer diare av?

Jeg spydde bare to ganger, men (kremt) dreit i ett sett. Det var ingen konsistens på det som kom ut, bare helt flytende og lukta helt jævlig! Er nok litt forskjell på virusene eller hvordan man reagerer på dem.

Skrevet

Jeg spydde bare to ganger, men (kremt) dreit i ett sett. Det var ingen konsistens på det som kom ut, bare helt flytende og lukta helt jævlig! Er nok litt forskjell på virusene eller hvordan man reagerer på dem.

Ok, hehe da er det akkurat det samme som jeg har hatt!

Nå blir ikke mannen min glad *ler*, han har satset på at jeg har fått en mage infeksjon og derfor har det vært greit å pleie meg.

Så da blir vel han syk også da.

Takk for svar ihvertfall!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ok, hehe da er det akkurat det samme som jeg har hatt!

Nå blir ikke mannen min glad *ler*, han har satset på at jeg har fått en mage infeksjon og derfor har det vært greit å pleie meg.

Så da blir vel han syk også da.

Takk for svar ihvertfall!

Jeg var på en hytte sammen med seks andre personer, og ingen av dem ble smittet. Var påpasselig med håndhygiene og slikt da, og da jeg ble skikkelig dårlig lå jeg bare inne på et annet rom. :)

Så han trenger ikke bli smittet, nødvendigvis.

Skrevet

Nei, hadde ikke lest det.

Men har ikke noe fuglebrett i barnehagen ihvertfall.

Ikke godt å si hva det kan være.

Om man ikke har fuglebrett, så kanskje det er noen som mater fugler i eller rett ved barnehagen, slik at snøen har blitt tilgriset? Jeg leste ikke alt så nøye, så jeg vet ikke om det er slik at også denne formen for diare smitter fra person til person i tillegg til fra fugl til menneske.

Skrevet

Det meste jeg har spydd noengang, hittil, ved magesyke er fire ganger. Ikke alle som blir likt syk av samme syken heller. (noen spyr, noen driter og noen gjør begge deler)

Skrevet

Minsta mi har hatt over 40 i feber i hele helga, og vondt i halsen. I dag morges spydde hun slim et par ganger (usj.. hørtes ekkelt ut når jeg leser det...) og hadde diaré.

Det er noe som går for tida det der, så man må sikkert vente seg noen omganger.

God bedring!

Skrevet

Minsta mi har hatt over 40 i feber i hele helga, og vondt i halsen. I dag morges spydde hun slim et par ganger (usj.. hørtes ekkelt ut når jeg leser det...) og hadde diaré.

Det er noe som går for tida det der, så man må sikkert vente seg noen omganger.

God bedring!

Den der "syken", eller som legene her kaller influensaen, florerer i annet hvert hus her for tiden, og det tar opp mot to uker å komme seg i normal form.

Skrevet

Den der "syken", eller som legene her kaller influensaen, florerer i annet hvert hus her for tiden, og det tar opp mot to uker å komme seg i normal form.

Jeg vaksinerte meg mot influensaen før jul en gang, og ble liggende syk i ni dager.

Nå driver jeg jaggu meg og får et eller annet igjen... hadde skikkelig vondt i kroppen og hodet i går, vondt i halsen og vondt hoste. Det er bedre i dag, men minsta her ligger med høy feber og er slapp som bare det.

Influensavaksine er oppskrytt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...