Gå til innhold

7kl dugnad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Kom med alle gode tips til hvor barna kan tjene noen kroner til sin avslutningstur. De spres i forskjellige klasser neste høst når de begynner på ungdomskolen.

Vi foreldre får ikke lov å betale mer enn kostpenger (500kr). Skolen kan ikke sponse lengre (som de gjorde før). Så da blir det dugnad.

Hvordan kan de få penger i kassa?

De har noen prosjekter på gang, men trenger flere.

Gjest noen ting
Skrevet

Rydde i hagen (samle løv og greiner), husarbeid, passe barn, lage middag, finne på aktiviteter for søsken, vaske på kjøkken, gå tur med hund, handle, gå med aviser eller reklame.

Skrevet

Her arrangerer de labbedanser, flaskeinnsamlinger, kakelotteri, middagslotteri, foreldrekvelder og dekkskifting (mars/april)

Skrevet

Rydde i hagen (samle løv og greiner), husarbeid, passe barn, lage middag, finne på aktiviteter for søsken, vaske på kjøkken, gå tur med hund, handle, gå med aviser eller reklame.

Takk. Men jeg tenker kanskje mer på hva klassen kan gjøre, om det kanskje er noen firmaer som trenger hjelp til noe kanskje.....Kanskje vaktmestere rundt omkring trenger hjelp ja........ :)

Han kunne fått penger av oss, men de går da rett i kassa (felles). Og jeg er vel kjip når jeg sier at jeg ikke betaler til klassekassa hvis ikke de andre foreldrene gjør det samme?

Matvarebutikker har varetelling før jul, det er jo for sent, men kanskje andre har noe? Hva tror du?

Skrevet

Her arrangerer de labbedanser, flaskeinnsamlinger, kakelotteri, middagslotteri, foreldrekvelder og dekkskifting (mars/april)

Dekkskift har de ikke på programmet enda, men alt det andre. Takk!!

Skrevet

Når skal de dra? Å rake løv om høsten må være en fin jobb for 7. klassinger.

Skrevet

Når skal de dra? Å rake løv om høsten må være en fin jobb for 7. klassinger.

Turen er nå i mai... Hage arbeid ja. Skal tenke ut om det er noen vi kan spørre i lokalmiljøet.

Skrevet

Turen er nå i mai... Hage arbeid ja. Skal tenke ut om det er noen vi kan spørre i lokalmiljøet.

Årets første gressklipping kanskje?

Gå tur med hunder.

Snømåking!

Husvasking.

Skrevet

Takk. Men jeg tenker kanskje mer på hva klassen kan gjøre, om det kanskje er noen firmaer som trenger hjelp til noe kanskje.....Kanskje vaktmestere rundt omkring trenger hjelp ja........ :)

Han kunne fått penger av oss, men de går da rett i kassa (felles). Og jeg er vel kjip når jeg sier at jeg ikke betaler til klassekassa hvis ikke de andre foreldrene gjør det samme?

Matvarebutikker har varetelling før jul, det er jo for sent, men kanskje andre har noe? Hva tror du?

Jeg vet det er flere butikker som har vareopptelling flere ganger i året. Du kan jo ringe noen kjøpesentre og spørre.

Skrevet

Jeg vet det er flere butikker som har vareopptelling flere ganger i året. Du kan jo ringe noen kjøpesentre og spørre.

Takk for gode tips! Så greit å ha dol asså :)

Skrevet

Takk for gode tips! Så greit å ha dol asså :)

Kjekt å ha! :-)

Gjest noen ting
Skrevet

Kanskje et kontor/bedrift/kommunen trenger noen som legger brev i konvolutter?

Hør med sykehjem om de kan betale noe for at elevene steller i stand noe for de eldre. Sangkveld eller noe lignende.

Skrevet

Alle dagligvarekjedene (Coop, Ica / Rimi, Rema og Spar) teller nå varer flere ganger i året, ikke bare rundt nyttår. Men det er rift om de jobbene, og de er bare for voksne.

Still dere opp på strategiske steder (parkeringsplasser o.l.) og selg vafler, boller, kaffe / kakao og saft på typiske utfartssøndager.

Evt. med kaffe til salgs i pappkrus på bussholdeplassen / togstasjonen på "tunge dager" som tirsdag etter påske.

Ellers er byggefirmaer og trykkerier (blad, pocketbøker) et eksempel på bedrifter som av og til trenger ekstrahjelp.

Skrevet

Kanskje et kontor/bedrift/kommunen trenger noen som legger brev i konvolutter?

Hør med sykehjem om de kan betale noe for at elevene steller i stand noe for de eldre. Sangkveld eller noe lignende.

Å tusen takk, det hadde vært koselig for de eldre ja. Men da må nok de pårørende betale eller de selv. Helse norge sliter vel. Skal undersøke det!

Skrevet

Alle dagligvarekjedene (Coop, Ica / Rimi, Rema og Spar) teller nå varer flere ganger i året, ikke bare rundt nyttår. Men det er rift om de jobbene, og de er bare for voksne.

Still dere opp på strategiske steder (parkeringsplasser o.l.) og selg vafler, boller, kaffe / kakao og saft på typiske utfartssøndager.

Evt. med kaffe til salgs i pappkrus på bussholdeplassen / togstasjonen på "tunge dager" som tirsdag etter påske.

Ellers er byggefirmaer og trykkerier (blad, pocketbøker) et eksempel på bedrifter som av og til trenger ekstrahjelp.

Tusen takk for forslag. Vi har et trykkeri jeg kan høre med ja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...