Gå til innhold

Min mor igjen...

Anbefalte innlegg

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikkefrø

13

• Dirflos79

7

• org

4

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Huff.. jeg unner ikke søsteren din det... så da forstår jeg hvor kjipt hun må ha det... Min mor kommer aldri til å ta til vett.. hun har alltid vært sånn. Alle mine venner har reagert på hennes oppførsel, så det er tydligvis ikke meg det er noe galt med. Jeg har i tillegg prøvd å beskytte henne hvis noen har regart på hennes oppførsel.. det kommer jeg aldri til å gjøre med... hun sier så mye stygt. Hun elsker å baksnakke folk! Og hun elsker å lage pinlige scenarier på kjøpesentre og i butikker alik at folk glor etter oss...

Stygt å seie det. Men hadde eg vore deg, trur eg at eg ville vore mest muligt saman med venner å diverse. Berre for å unngå mor litte grann. Eg veit at det ikkje er rett måte å takle det på. Det kan og hjelpe for deg å få snakke med nokon om det. Har du ei nær venninne? Eg har ei kjempegod venninne som eg tar opp alle mine problemer og vonde følelser/tankar med. Det er godt berre å kunne snakke med nokon som berre lyttar...

Skrevet

Hun insisterte på å være med på helsestasjonen på rutine hørsels-sjekk. Og mens både min mor hørte på, sa jeg til helsesøster "Jeg og min samboer ønsker å holde ungen borte fra sukker så lenge som mulig, men senest på julaften satt min mor og samboers mor og prøvde å dytte i ham en skje med sitronfromasj!"

Helsesøster bare lo litt, for jeg sa det jo litt spøkefullt. Min mor ble flau og brånektet det hele. Problemet er bare det at hverken min mor eller svigermor respekterer dette med vår anti-sukker holdning. Så enten prøver de å lure i ham noe en gang i mellom, eller så prøver de seg ved å spør oss om de kan få lov. Vi har sagt det til dem 1000 ganger, men likevel spør de gang på gang, eller gjør noe de ikke har lov til... :(

Huff, fryktelig tungvindt når de er sånn... Tror jeg hadde flyttet lengre bort fra dem. Ser du sier hun stadig kommer innom.... sette hardt mot hardt kanskje? Si at de må respektere deres ønsker om sukkerfri mm . Si hva det gjør med deg. Tror jammen jeg hadde nektet å ta imot ho på besøk en viss tid om det var så plagsomt som du sier det er.

Men så kan jo også mødre være gode å ha. Prøv en skikkelig alvorlig samtale. Ring å si at det er noe viktig du er nøyt til å snakke med henne om, så kommer hun som et skudd! Redd og spent på hva du skal si.... En gang må hun forstå!

Skrevet

Såpass må du tåle.

Antar det var et tulleinnlegg. Jeg trenger ikke mer dritt nå ser du :)

Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med barnevernet og fått skriftelig at det er ok å gå i pysjamas hele dagen om så var, og at smokkens utseende ikke er av betydning.

Neste gang hun hadde åpnet kjeften hadde jeg gitt henne arket. Det får være måte på hva man skal finne seg i.

Gjest Humorjenta...
Skrevet

Antar det var et tulleinnlegg. Jeg trenger ikke mer dritt nå ser du :)

Nei, du trenger sikkert ikke det.

Kanskje du skal tenke over det neste gang du poster "morsomme" tråder på andres bekostning.

Skrevet

Nei, du trenger sikkert ikke det.

Kanskje du skal tenke over det neste gang du poster "morsomme" tråder på andres bekostning.

"Kanskje du skal tenke over det neste gang du poster "morsomme" tråder på andres bekostning."

Hva i alle dager mener du med det? Jeg trodde jeg hadde lov å lufte tankene mine her inne jeg!

Gjest gidder ikke nick :p
Skrevet

Hun insisterte på å være med på helsestasjonen på rutine hørsels-sjekk. Og mens både min mor hørte på, sa jeg til helsesøster "Jeg og min samboer ønsker å holde ungen borte fra sukker så lenge som mulig, men senest på julaften satt min mor og samboers mor og prøvde å dytte i ham en skje med sitronfromasj!"

Helsesøster bare lo litt, for jeg sa det jo litt spøkefullt. Min mor ble flau og brånektet det hele. Problemet er bare det at hverken min mor eller svigermor respekterer dette med vår anti-sukker holdning. Så enten prøver de å lure i ham noe en gang i mellom, eller så prøver de seg ved å spør oss om de kan få lov. Vi har sagt det til dem 1000 ganger, men likevel spør de gang på gang, eller gjør noe de ikke har lov til... :(

Hadde dattera mi oppført seg slik som deg, hadde jeg aldri giddet å ha kontakt med henne. Du er klar over at du er skikkelig ufyselig og er fullstendig uten manerer.

Gjest Humorjenta...
Skrevet

"Kanskje du skal tenke over det neste gang du poster "morsomme" tråder på andres bekostning."

Hva i alle dager mener du med det? Jeg trodde jeg hadde lov å lufte tankene mine her inne jeg!

Såklart du kan skrive det du føler for, men når du skriver tråder hvor du ler på andres bekostning, og andre reagerer, så bare flirer du tilbake.

Så hvorfor skal ikke andre kunne gjøre det samme med deg?

Skrevet

Hadde dattera mi oppført seg slik som deg, hadde jeg aldri giddet å ha kontakt med henne. Du er klar over at du er skikkelig ufyselig og er fullstendig uten manerer.

Så du mener min mor bare kan få lov å herse med meg, mine søsken, min far og alle andre, så mye hun vil resten av livet?

Kom med noen tips du da, de er sikkert ikke så smarte..

Skrevet

Såklart du kan skrive det du føler for, men når du skriver tråder hvor du ler på andres bekostning, og andre reagerer, så bare flirer du tilbake.

Så hvorfor skal ikke andre kunne gjøre det samme med deg?

Har jeg ledd noen plass?

Gjest Humorjenta...
Skrevet

Har jeg ledd noen plass?

Nevermind, jeg kan påpeke det en annen gang. Da vil du skjønne hva jeg mente.

Uansett, din mor høres slitsom ut. Jeg kan ikke se noen annen utvei enn at du må enten ingnorere henne eller ta en god, lang samtale med henne.

Skrevet

Hallo??? Det virkar som om du har mindre manerer enn enkelte andre her inne...

Dei problemene som blir tatt opp her er vanskelige å takle åleine!!

Skrevet

Man kan få lyst til å "stikke" litt med ord fra tid til annen. Det har jeg (og ganske sikkert du og alle andre) gjort stundimellom.

Skrevet

Så du mener min mor bare kan få lov å herse med meg, mine søsken, min far og alle andre, så mye hun vil resten av livet?

Kom med noen tips du da, de er sikkert ikke så smarte..

Er ikkje noko enkel situasjon dette her. Søstera mi sat å grein sårt ein dag me var berre oss to og ho fekk snakke under fire auger :-(( Vanskelig for oss pårørande og dette :-((

Skrevet

Nevermind, jeg kan påpeke det en annen gang. Da vil du skjønne hva jeg mente.

Uansett, din mor høres slitsom ut. Jeg kan ikke se noen annen utvei enn at du må enten ingnorere henne eller ta en god, lang samtale med henne.

Enkelte kvinner er mestere i å lage hotel-cæsar intriger enn hvor de befinner seg ;) Synd at Dol skal få ødelegges av sånne...

Gjest Humorjenta...
Skrevet

Enkelte kvinner er mestere i å lage hotel-cæsar intriger enn hvor de befinner seg ;) Synd at Dol skal få ødelegges av sånne...

Unnskyld meg, men fei for din egen dør i den henseende.

Gjest anonym for denne gang
Skrevet

Er ikkje noko enkel situasjon dette her. Søstera mi sat å grein sårt ein dag me var berre oss to og ho fekk snakke under fire auger :-(( Vanskelig for oss pårørande og dette :-((

Jeg har en svigermor som er skikkelig frekk. Hun jobbet på et kontor på det sykehuset jeg fødte. Og oppi det værste, kom hun inn og ville delta litt i fødselen, og tillog et kamerateam komme inn og filme meg under fødselen. Ble vist på riksdekkende tv flere ganger. Tok kontakt med pasientombudet og fikk det fjernet. jeg prøvde å prate med svigermor om det, men hun står på sitt og sier at jeg sa Ja til å la dem filme meg... :( Jeg kan ikke huske dette, jeg husker bare at jeg prøvde å gjemme meg inni armene mine under de værste riene og sa "helst ikke, helst ikke"... jeg hadde nok med mertene :(

Skrevet

Unnskyld meg, men fei for din egen dør i den henseende.

har du noe imot solsikkefrø eller? går jo an å svare henne ordentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...