Gå til innhold

Min mor igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld meg, men fei for din egen dør i den henseende.

Lol, jeg svarer aldri frekkt i andres tråder. Jeg angriper heller aldri personer hverken med mitt eget nick eller et fjase-nick. Hvis jeg en gang har hatt lyst å gjøre det, så lar jeg bare være å svare.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Solsikkefrø

13

• Dirflos79

7

• org

4

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har en svigermor som er skikkelig frekk. Hun jobbet på et kontor på det sykehuset jeg fødte. Og oppi det værste, kom hun inn og ville delta litt i fødselen, og tillog et kamerateam komme inn og filme meg under fødselen. Ble vist på riksdekkende tv flere ganger. Tok kontakt med pasientombudet og fikk det fjernet. jeg prøvde å prate med svigermor om det, men hun står på sitt og sier at jeg sa Ja til å la dem filme meg... :( Jeg kan ikke huske dette, jeg husker bare at jeg prøvde å gjemme meg inni armene mine under de værste riene og sa "helst ikke, helst ikke"... jeg hadde nok med mertene :(

Jøje meg....

Skrevet

Enkelte kvinner er mestere i å lage hotel-cæsar intriger enn hvor de befinner seg ;) Synd at Dol skal få ødelegges av sånne...

Jepp, heilt enig du hm

Skrevet

Som flere sier nedover her, så ta opp problemet på helsestasjonen neste gang du er der. Neste gang din mor snakker om barneværnet så si at hun godt kan ta kontakt med de for å høre hva de har å si. Ingenting av det du nevner her tilsier at du er en dårlig mor.

Skrevet

Jeg har en svigermor som er skikkelig frekk. Hun jobbet på et kontor på det sykehuset jeg fødte. Og oppi det værste, kom hun inn og ville delta litt i fødselen, og tillog et kamerateam komme inn og filme meg under fødselen. Ble vist på riksdekkende tv flere ganger. Tok kontakt med pasientombudet og fikk det fjernet. jeg prøvde å prate med svigermor om det, men hun står på sitt og sier at jeg sa Ja til å la dem filme meg... :( Jeg kan ikke huske dette, jeg husker bare at jeg prøvde å gjemme meg inni armene mine under de værste riene og sa "helst ikke, helst ikke"... jeg hadde nok med mertene :(

Herlige land!

Skrevet

Nekt moren din å være hos dere, og med deg på helsestasjon, i butikker osv.

Du kan ikke la dama holde på sånn.

Hun får komme tilbake når hun har tatt til vettet.

Jeg har masse problemer med min egen mor, og er spent på hvordan hun vil oppføre seg når hun snart blir bestemor. Jeg finner meg imidlertid ikke i alt tullet hennes lenger (det er på en litt annen måte enn det du opplever, men det er åpenbart at både din og min mor oppfører seg uakseptabelt).

Sett ned foten, uansett hvor sur og vanskelig hun blir, du kan ikke la henne overkjøre deg fullstendig. Hvis hun da nekter å høre når du sier ifra gang på gang, så får hun lære på den harde måten, med minimal kontakt fram til oppførselen blir akseptabel.

Så hard og vanskelig har jeg blitt, etter år med forsøk på å overkjøre meg totalt.

Ta vare på deg selv og barnet ditt, noen andre har du ikke ansvar for i en slik sammenheng.

Skrevet

Tror moren din trenger noen grenser. Har du prøvd med ordet NEI?

Bare si NEI på helsestasjone drar vi alene. Nei, hvis du fortsetter å si sånt når du er på besøk, får du ta deg en pause fra besøk hit. Nå har jeg fått nok.

Gjest virker det som
Skrevet

Sikkert veldig slitsomt å ha det sånn som dette, helt enig der.

Men i noen av innleggene du har hatt her inne, så er det kanskje ikke noe rart i at moren din "passer litt på", det er ikke alltid du virker like voksen ...

Skrevet

Uff så slitsomt! Jammen glad jeg ikke har en mor som oppfører seg slik!!

Men kanskje mødre lettere blander seg opp i ting når døtrene deres er veldig unge?

Skrevet

Nevermind, jeg kan påpeke det en annen gang. Da vil du skjønne hva jeg mente.

Uansett, din mor høres slitsom ut. Jeg kan ikke se noen annen utvei enn at du må enten ingnorere henne eller ta en god, lang samtale med henne.

Hæ!? Nå tror jeg nesten du blander sammen nick her....

Skrevet

Uff så slitsomt! Jammen glad jeg ikke har en mor som oppfører seg slik!!

Men kanskje mødre lettere blander seg opp i ting når døtrene deres er veldig unge?

Jeg er 36, og moren min er mer håpløs enn Solsikkefrø sin... (ikke at det handler om barn da, mitt er jo ikke kommet til verden ennå)

sammfunnskritiker
Skrevet

Jeg syns du har et supert forslag. Snakk med helsesøster- og bruk henne for allt det hun er verdt. De er jo tross alt ansatte for å ta vare på småbarnsforeldre og barna de.

Skrevet

Jeg er 36, og moren min er mer håpløs enn Solsikkefrø sin... (ikke at det handler om barn da, mitt er jo ikke kommet til verden ennå)

Uff, jeg skjønner at det er leit og slitsomt. Du har min største sympati!!

Skrevet

Uff, jeg skjønner at det er leit og slitsomt. Du har min største sympati!!

Takk! Er veldig spent på hvordan det vil utvikle seg de neste månedene. Men som jeg har skrevet i andre innlegg tidligere, så har jeg sluttet å finne meg i hva som helst fra den kanten, så enten får det bli en omgangsform som fungerer på noenlunde normalt vis, eller så får det heller være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...