Gå til innhold

Hva syns dere om det jeg har gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest Slem datter?
Skrevet

Jeg og min mor har begge mobil fra Netcom.

Hun har kontantkort.

Vi ringer til hverandre stort sett hver dag, og oppdaterer hverandre om stort og smått.

Vi bor noen mil unna hverandre, så vi sees ikke så ofte.

Jeg har spurt henne flere ganger om jeg kunne melde oss inn i fri familie, for da kan vi ringe og sende sms gratis.

Men hun er en eldre dame, og sier nei til alt som er ukjent, men hun kan ikke begrunne hvorfor hun ikke vil. Hun trodde det ble dyrere å ringe andre hvis det var gratis til meg. Hun trodde ikke hun sto som eier av abbonementet sitt, for der sto pappa. Og det ble bare vanskelig med sånne nye fremmede ting.

I går ble jeg så irritert på henne, for hun vil jo snakke med meg hver dag, så jeg sa at: Greit, heretter ringer du meg, og betaler omtrent 2 kr minuttet, for nå skal jeg spare penger.

Som regel ringer jeg til henne, eller hun ringer og ber meg ringe opp igjen.

Som sagt, så ble jeg så ergelig på henne i går, at jeg meldte henne på alikevel.

Jeg kan jo tenke meg at hun finner det ut, for det kommer vel en sms til henne ang det.

Og jeg regner med å få huden full av kjeft. Dama har nemlig tempramentet i orden.

Men hvis det skulle bli altfor vanskelig for henne, så kan jeg jo bare melde oss av igjen. Det er jo ikke værre enn det.

Vi sparer jo begge penger. Og jeg har jo ikke tilgang på hennes faktura så lenge hun har kontantkort. Ikke intresserer det meg det minste heller hvem hun evnt ringer til.

Spørmålet mitt er selvfølgelig: Var det stygt gjort å melde henne på selvom hun ikke ville?

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Du gjorde noe som hun ikke ville...om det var slemt? JA!...

Men noen ganger er det ikke så dumt for å få meninger på bordet...så noen ganger er det lurt å være "slem"...

Jeg selv har to sønner på 18 og 20 år gammel...de bor ikke hjemme....men vi har gjort en avtale oss i mellom at hvis de ringer,så kutter jeg linja for at JEG ringer dem...

Eller at de sender en melding om jeg kan ringe dem...

Vi gjør det sånn nå når de har lite penger...

Skrevet

*Fnis* Hun bor ikke tilfeldigvis i borettslaget mitt? Der er det nemlig ei gammel dame som var meget skeptisk da vi skulle legge inn mulighet for internett via kabel-tv i samtlige leiligheter. Det ville bli billigere på den måten, men hun insisterte på å betale det samme som hun hadde gjort tidligere - altså mer! I tillegg var hun overbevist om at leiligheten kom til å bli vanskelig å selge om dette ble gjort... *Hehe*

Du tråkket jo litt over hennes grenser da du gjorde det, men hvis hun faktisk er så frekk at hun ringer deg og ber deg ringe opp henne for at hun skal spare tellerskritt så er jo hun like frekk synes jeg.

Gjest Slem datter?
Skrevet

Du gjorde noe som hun ikke ville...om det var slemt? JA!...

Men noen ganger er det ikke så dumt for å få meninger på bordet...så noen ganger er det lurt å være "slem"...

Jeg selv har to sønner på 18 og 20 år gammel...de bor ikke hjemme....men vi har gjort en avtale oss i mellom at hvis de ringer,så kutter jeg linja for at JEG ringer dem...

Eller at de sender en melding om jeg kan ringe dem...

Vi gjør det sånn nå når de har lite penger...

Men hvorfor melder du dere ikke inn i fri Familie? Alle teleoperatører har det jo.

Gjest Slem datter?
Skrevet

*Fnis* Hun bor ikke tilfeldigvis i borettslaget mitt? Der er det nemlig ei gammel dame som var meget skeptisk da vi skulle legge inn mulighet for internett via kabel-tv i samtlige leiligheter. Det ville bli billigere på den måten, men hun insisterte på å betale det samme som hun hadde gjort tidligere - altså mer! I tillegg var hun overbevist om at leiligheten kom til å bli vanskelig å selge om dette ble gjort... *Hehe*

Du tråkket jo litt over hennes grenser da du gjorde det, men hvis hun faktisk er så frekk at hun ringer deg og ber deg ringe opp henne for at hun skal spare tellerskritt så er jo hun like frekk synes jeg.

Nei, hun bor i Oslo, så jeg tror ikke det er naboen din.

men det kunne nok godt ha vært det.

Takk for svar.

Skrevet

Men hvorfor melder du dere ikke inn i fri Familie? Alle teleoperatører har det jo.

Det er ikke sikkert alle passer inn for fri familie. Man må f eks ha to vanlige abonnement i tillegg til evt kontantabonnement.

Og dersom den ene eller begge foreldrene har jobbtelefoner skal det mye til for at man har to vanlige ab i tillegg.

Gjest Den sorte enke
Skrevet

De har fri familie sammen med faren...

Vi bor ikke sammen...så det blir litt galt å presse seg på der...

Skrevet

Det der høres ut som faren min før han dro hinsides.

Det du har gjort er helt OK, de er engstelige for alt som er "nytt", men når de ser at det virker, og at det ikke gjør vondt, at telefonen ikke eksploderer, så er de såre fornøyde.

Skrevet

Slem? Nei, du hjelper bare moren din til å forstå at ikke alt nytt er fælt. :-)

Hun kommer nok til å innse at du hadde rett.

Skrevet

Det er ikke sikkert alle passer inn for fri familie. Man må f eks ha to vanlige abonnement i tillegg til evt kontantabonnement.

Og dersom den ene eller begge foreldrene har jobbtelefoner skal det mye til for at man har to vanlige ab i tillegg.

Med Netcom trenger man bare ha et vanlig abonnement. Her i huset har alle fire kontantkort, så vi har min søster (som er den som det koster å mase med) som eier av familieab. siden hun har vanlig abonnement.

Skrevet

Gri familie, hvor fjerne slektninger kan være med i det da? Kan man ringe garatis til hele slekta?

Noen trodde de bare gikk an for personer i samme husstand, ikke foreldre og voksne, borteboende barn.

Skrevet

Med Netcom trenger man bare ha et vanlig abonnement. Her i huset har alle fire kontantkort, så vi har min søster (som er den som det koster å mase med) som eier av familieab. siden hun har vanlig abonnement.

OK, vi har hvert vårt bedriftsabonnement i hver vår operatør, og barnet har kontantkort! ;-)

Men nå koster det med ikke så rent lite å ha bedriftsabonnement, ettersom jeg først trekkes en del i lønn (jobben dekker bare inntil en viss sum) og deretter må jeg betale skatt på det jobben dekker! :-(

Hadde vært bedre å få kontanter og så kunne velge abonnement selv...;-)

men veldig kjekt å få selve teleonen fra jobben, da. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...