Gå til innhold

Trenger råd. Nytt forhold, barn, eks.. (langt!)

Gjest Helt ute å kjøre nå tydeligvis..hehe..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen min gjorde det slutt for et år siden ca.

Vi har hatt et forhold i seks år, og et barn på 2 år.

Har gått gjennom veldig mye sammen, også med jenta vår. Hadde et sterkt forhold , men tok allikavel slutt da jeg hadde mine problemer jeg ville ta tak i. Problemer som gikk mye utover han.

Så hele greia begynte med en pause, men så gjorde vi det slutt etterhvert. Så vi hadde noe å forholde oss til.

så møter han ei jente, og jeg møter en ny.

Tenker bare på han nye, men savner allikavel eksen..mest bare som en venn..savner å dele tanker med han. Var så vant til han.

Men uansett..framtiden ser lys ut igjen og alt er flott. Har et supert forhold til min eks og samarbeider bra når det gjelder ungen.

Såå..jeg og min nye kjæreste flytter sammen litt for tidlig kanskje..men min økonomi gjorde det sånn at det passet best sånn.. og fordi han jobber borte halvparten av året, og har sin sønn på 6 år resten av tiden . Så om vi vil møtes noe som helst , så passer det bare best sånn. Føltes veldig rett.

Men nå har de flyttet inn..og jeg får ikke til å kose meg å slappe av.

Alt er helt forandret. Nå har vi to umulige barn. Jenta mi og jeg har fungert så bra sammen..bare vi to. Men nå er det en gutt på 6 år her og. Og jeg får ikke helt til å bli glad i han som jeg vil. Og jeg får ikke helt til å forholde meg til han eller vite hvordan jeg skal gjøre det. Kjæresten min synes jeg er flink med han, og jeg har samme regler som jeg ville hatt om han var min. Noe som kjæresten min og jeg har snakket om og han synes er helt greit.

Men kjæresten har vært dumsnill..altfor snill.

Nesten ingen regler. Gutten er masete og hører ikke etter i det hele tatt. Er jo normalt det sånnsett..men jeg forventer litt mer av en gutt på 6 bare..

Han blir _aldri_ irettesatt.. Om han skal få gjøre ting fordi han er så gammel som 6 år, så mener jeg også at det skal gå andre veien. At han skal få høre det når han gjør noe galt.

Og jenta mi er helt gal når han er her. Får ikke til å ha det samme med henne lenger. Hun gråter mye og vil ha han vekk.

Tror de bare trenger litt tid..akkurat som jeg og kjæresten min og..

håper jeg.

Men ..vet ikke helt..jeg føler meg ikke vel i hele greia..

Nå sitter jeg å tenker på eksen min og savner det vi hadde , og lurer på om jeg har gjort helt feil valg.

Hvordan hadde det vært om jeg og han hadde prøvd på nytt..? Han har ikke dame lenger. Han er glad i meg ennå.

Vi snakker om alt..

Kjæresten min får jeg ikke til å prate med. Han føler jeg angriper han og sønnen om jeg sier noe. Men jeg prøver bare å snakke om ting så jeg blir mer sikker på min rolle oppi alt dette.

Jeg er ganske streng med jenta mi..tilpasset hennes alder. Altså jeg sier ifra om hun gjør noe galt, kjefter mer på henne om hun gjør noe hun VET er galt.

Så får gutten på 6, ikke kjeft i det hele tatt.

Altså..nå ble det mye rot.

Jeg er flink med begge barna, og føler jeg bare trenger tid på å venne meg til alt som de trenger.

Men jeg plages sånn med at jeg tenker på eksen hele tiden.

Plages og en del med depresjoner og nervene..

Kanskje det bare føles utrygt ut nå..alt er nytt..hater forandringer.

Og eksen min føles så trygt ut.

Herregud tenk om jeg valgte helt feil!

Hjelp noen..? Si at jeg valgte rett..hehe..

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Hvis du kjenner du valgte feil...og eksen vil ha deg tilbake....og dere er kjempeglad i hverandre og elsker hverandre....HVA I HIMLENS NAVN VENTER DU PÅ DA?

Gjest Helt ute å kjøre tydeligvis..hehe..
Skrevet

Hvis du kjenner du valgte feil...og eksen vil ha deg tilbake....og dere er kjempeglad i hverandre og elsker hverandre....HVA I HIMLENS NAVN VENTER DU PÅ DA?

Hehe..ja si det!

Jeg kan bare ikke forvirre jenta mi mer nå.. Om dette er en reaksjon på at jeg er sliten og at hele greia er vanskelig å takle..med mitt barn , hans barn..og alt sammen.

Så kanskje det bare er det at jeg savner eksen pga han føles så trygg ut..

For før dette har jeg jo ikke savnet han på denne måten. Det kom sånn ca samtidig som sønnen til kjæresten min kom inn i hus..

føler meg bare så sliten av alt sammen. Og jeg har ikke noe kontroll på noe lenger.

dumt om jeg går tilbake til eksen om dette bare er en rar reaksjon på alt som skjer rundt meg nå..og så går det like fort over igjen..

Gjest Den sorte enke
Skrevet

Hehe..ja si det!

Jeg kan bare ikke forvirre jenta mi mer nå.. Om dette er en reaksjon på at jeg er sliten og at hele greia er vanskelig å takle..med mitt barn , hans barn..og alt sammen.

Så kanskje det bare er det at jeg savner eksen pga han føles så trygg ut..

For før dette har jeg jo ikke savnet han på denne måten. Det kom sånn ca samtidig som sønnen til kjæresten min kom inn i hus..

føler meg bare så sliten av alt sammen. Og jeg har ikke noe kontroll på noe lenger.

dumt om jeg går tilbake til eksen om dette bare er en rar reaksjon på alt som skjer rundt meg nå..og så går det like fort over igjen..

Lykke til i hvert fall hva du enn gjør...

klemtildegframeg

Skrevet

Lykke til i hvert fall hva du enn gjør...

klemtildegframeg

Tusen takk for det:) Får vel bare ta tiden til hjelp..se det an litt. Har kanskje blitt litt mye forhastede avgjørelser i det siste..

Skrevet

Jeg ville ha dratt tilbake til eksen og blitt der.

Det er han du er glad i og det er han som er far til ditt barn.

Nå har dere prøvd dette og fant ut at det ikke var grønnere på den andre siden.

Dere savner hverandre. Ta konsekvensen av det og flytt sammen igjen og bli den kjernefamilien deres barn fortjener.

2-åringen er så liten enda at hun ikke vil ta skade av at dere rotet det til.

På sikt er det best for barnet.

Gjest snørosa2
Skrevet

Vet litt hvordan du har det. Men nå har du kasnkje glemt hvorfor du og eksen brøt og du husker bare de gode stundene.

Jeg gikk tilbake til eksen og det funket ikke. Hadde skjedd for mye. vi vil som regel ha det vi ikke har....

Det går nok bedre med ungene etter hvert. Dere må være enige om oppdragelsen og sammarbeide.

Lykke til iallefall:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...