spock Skrevet 6. mai 2001 Del Skrevet 6. mai 2001 Hei På min første golfrunde iår kunne jeg etter hvert merke at jeg hadde vondt i fingrene. Smertene ble bare verre og verre, men det gikk greit å spille.Men etter runden begynte ting å skje. Jeg fikk store smerter i fingrene og snart klarte jeg ikke å bevege pekefinger,langefinger ogringefinger stort. Hånden hadde begynt å hovne opp og det hadde blitt ett stort betent område på innsiden av hånden som etter hvert er blitt blått og vondt. Jeg dro til legen som sa at det var kraftig senebetennelse, men jeg lurer på hva som er årsaken til at dette skjedde.. Jeg har også de siste 8 månedene vært plaget med senebetennelse i den andre armen, nærmere bestemt venstre håndledd.. Er det noen grunn til at jeg har fått senebetennelse to ganger på kort tid.? er det noen vitaminer el.l som jeg mangler slik at senene mine blir skjøre? Jeg er 17 år. Håper på svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Hei, Det er trolig overbelastning som gjør at du får senebetennelser. Rett nok vil pasienter med rheumatiske tilstander som f.eks. Becterews sykdom ha større tendens til senebetennelser enn andre, men i ditt tilfelle synes det kun å ramme håndledd. Det beste er om du gjennomfører et skikkelig grunntreningsprogram med henblikk på styrke i underarm/håndledd. I tillegg bør vel noen se på golfsvingen din for å sjekke at det ikke er noe å rette på der. Da bør det gå bra. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.