Gå til innhold

Solarium - hvor lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å få litt farge på min bleke vinterkropp frem mot helga. Tenkte jeg skulle bevilge meg to ganger i solarium denne uka.

Hvor lenge kan jeg ligge? 15 minutter? 20 minutter? Lenger?

Har hud som tåler normalt med sol, blir ganske brun om sommeren, men ikke mørkebrun. Blir sjelden solbrent.

Skrevet

20 minutter første gang og 30 minutter andre gang skal gå greit når du ikke blir solbrent.

Husk å smøre deg godt inn med hudkrem etterpå og i dagene mellom.

Skrevet

Prøv heller Dove mildt selvbrunende body lotion! :)

Nei... Er skeptisk til sånn selvbruningsgreier....Tror det blir veldig ujevnt...

Har tatt solarium kun 3-4 ganger før i mitt liv, og det var i fjor, i forkant av en sydentur!

Skrevet

20 minutter første gang og 30 minutter andre gang skal gå greit når du ikke blir solbrent.

Husk å smøre deg godt inn med hudkrem etterpå og i dagene mellom.

OK. Skal jeg ta den ekstra ansiktslampen første gangen, eller er det lurt å vente med den til andre, evt tredje gangen?

Skrevet

OK. Skal jeg ta den ekstra ansiktslampen første gangen, eller er det lurt å vente med den til andre, evt tredje gangen?

Jeg ville i allefall hoppa over første gang.

Gjest Elextra
Skrevet

Prøv heller Dove mildt selvbrunende body lotion! :)

Dove anbefales altså? *skeptisk til billigmerker*

Vurderer å skaffe meg litt hudfarge før sydenturen om litt...

Skrevet

Nei... Er skeptisk til sånn selvbruningsgreier....Tror det blir veldig ujevnt...

Har tatt solarium kun 3-4 ganger før i mitt liv, og det var i fjor, i forkant av en sydentur!

Fordelen med denne er at den bare bruner _litt_. Det er derfor mye større sjanse for godt resultat enn der man har en krem som bruner mye.

Det er en vanlig bodylotion, tilsatt litt selvbrunings, men gjentar man dette flere dager på rad blir fargen veldig fin. Jeg brukte den i fjor sommer og var _veldig_ fornøyd:-)

Skrevet

Dove anbefales altså? *skeptisk til billigmerker*

Vurderer å skaffe meg litt hudfarge før sydenturen om litt...

Så snobbete er ikke jeg! :-)

Det er da utallige forsøk som viser at en god del rimelige kremer f eks er bedre mot rynker enn mange av de dyre, men de dyre er tilsatt fruktsyrer og slikt som gjør at det føles ekstra eksklusive, men ikke gjør noe ekstra for huden! :-)

Sånn!

Når det gjelder selvbrunings har jeg ikke lest tester som har testet bodylotioner med mild bruningseffekt, men jeg brukte denne selv i fjor og var veldig fornøyd.

Du må være litt mer nøye enn ved påføring av vanlig lotion, men det er mye lettere å få til et bra og jevnt resultat med en med mild bruningseffelt enn dem med "full styrke".

I tillegg etterlater den ikke en sånn typisk "selvbruningslukt", som oppstår ved bruk av de fleste selvbruningspreparater.

Gjest Persille
Skrevet

Fordelen med denne er at den bare bruner _litt_. Det er derfor mye større sjanse for godt resultat enn der man har en krem som bruner mye.

Det er en vanlig bodylotion, tilsatt litt selvbrunings, men gjentar man dette flere dager på rad blir fargen veldig fin. Jeg brukte den i fjor sommer og var _veldig_ fornøyd:-)

Får du den i vanlige butikker eller? Og smitter fargen av?

Skrevet

Ihvertfall i enkelte vanlige butikker. Jeg vet med 100% sikkerhet at den finnes på enkelte matbutikker, men husker ikke i farta hvilke.

Jeg har ikke merket noe til avsmitting.

Gjest Elextra
Skrevet

Så snobbete er ikke jeg! :-)

Det er da utallige forsøk som viser at en god del rimelige kremer f eks er bedre mot rynker enn mange av de dyre, men de dyre er tilsatt fruktsyrer og slikt som gjør at det føles ekstra eksklusive, men ikke gjør noe ekstra for huden! :-)

Sånn!

Når det gjelder selvbrunings har jeg ikke lest tester som har testet bodylotioner med mild bruningseffekt, men jeg brukte denne selv i fjor og var veldig fornøyd.

Du må være litt mer nøye enn ved påføring av vanlig lotion, men det er mye lettere å få til et bra og jevnt resultat med en med mild bruningseffelt enn dem med "full styrke".

I tillegg etterlater den ikke en sånn typisk "selvbruningslukt", som oppstår ved bruk av de fleste selvbruningspreparater.

:)

Jeg er nok en snobb når det gjelder kremer, ja. Men dels er det basert på erfaring - jeg synes de dyre ofte er bedre, og så innbiller jeg meg at de på lang sikt gir penere hud i tillegg ;). Ikke dermed sagt alle dyre kremer er gode, selvfølgelig, har vært borti dyre kremer som ikke har fungert også.

Skrevet

Hadde ikke lagt meg lenger enn 15 min de føste gangene.

Det henger ofte plansjer på solsentrene med oversikt over hudtyper og mengde sol som anbefales. Kan jo være greit å lese :o)

Skrevet

Hadde ikke lagt meg lenger enn 15 min de føste gangene.

Det henger ofte plansjer på solsentrene med oversikt over hudtyper og mengde sol som anbefales. Kan jo være greit å lese :o)

OK. Som sagt er det ett år siden sist jeg tok sol, og jeg har ikke gjort det mye. Greit å høre litt her først.

Da satser jeg på 15 min i dag, 20, min på torsdag, og evt 25 min på lørdag.

Høres det fornuftig ut?

Skrevet

OK. Som sagt er det ett år siden sist jeg tok sol, og jeg har ikke gjort det mye. Greit å høre litt her først.

Da satser jeg på 15 min i dag, 20, min på torsdag, og evt 25 min på lørdag.

Høres det fornuftig ut?

Det hadde vært for mye for meg, men så blir jeg lett rød da.

Gjest Persille
Skrevet

Ihvertfall i enkelte vanlige butikker. Jeg vet med 100% sikkerhet at den finnes på enkelte matbutikker, men husker ikke i farta hvilke.

Jeg har ikke merket noe til avsmitting.

Ok, da skal det testes :)

Takk!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er litt mørkere i huden enn snittet, blir lett brun, sjelden brent - og kan fint kjøre på med en halvtime første gangen, og annenhver dag etter det.

Skrevet

Ok, da skal det testes :)

Takk!

Håper du blir fornøyd:-)

candyqueen_83
Skrevet

Høres ut som om vi har omtrent lik hud, og jeg tar 30 min. Starter opp med annenhver dag ca.

candyqueen_83
Skrevet

Den finnes hvertfall på Vita

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...