Gå til innhold

Snømåking

Anbefalte innlegg

Gjest veninde
Skrevet

Jeg har en venninne som har en funksjonshemming. Egentlig kan hun bli uførepensjonist, men ikke hun, nei! Hun har et utrolig ståpåhumør og er nå i full jobb. Men - og det er et men - hun bor slik til at hvis det snør mye, må det måkes for at hun skal komme seg på jobb. Og hun bor alene. Hun har ikke sjanse til å komme seg avgårde hvis det kommer mye snø om natta.

Er det noen her som har gode råd eller vet om hun kan ha rettigheter til hjelp med snømåkingen? Hun har ikke mulighet til å flytte, har fått leilighet i forbindelse med jobben, men altså ikke snømåking.

Noen som vet?

Skrevet

Vet ikke om hun har noen rettigheter i så måte.

Men "på landet" hvor jeg bor, så er det en smal sak å få en avtale med folk som brøyter på småveier om å ta ekstra på ens private parkeringsplass. Det koster ikke mange kronene heller.

Skrevet

Hun kan prøve å ringe frivillighetssentralen eller ta kontakt med bydelens servicesenteret der hun bor.

Ellers så tror jeg ikke hun har noen annen mulighet enn å betale andre for å måke.

Skrevet

Vet ikke om rettigheter, men finnes det ikke en lokal helt med traktor som tar på seg snømåking da? Koster ikke all verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...