Gå til innhold

Mat til én person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og det blir derfor mye matlaging kun til meg. Er jo enkelt å bare kaste en grandis i ovnen, men det blir man fort lei av.

Jeg lager av og til tikka masala (i pita), spaghetti, meksikansk gryte, vårruller etc.

Tips?

Skrevet

stekte hamburger karbonader(fryste,fra nordfjord)kjempe gode. brødskive med egg og karbonader. gjerne stekt løk.Det er nam..

Gjest lapskaus er godt
Skrevet

Stek en pakke kjøttdeig. Ha oppi en pakke eller to av grønnsaksblanding (fra frysedisken) og litt vann. Så har du middag til to dager.

Gjest little miss story
Skrevet

grøt, lapskaus, sodd, pannekaker, egg, koteletter i brun saus og poteter, supper, gryteretter, fårikål+++++

Gjest lapskaus er godt
Skrevet

Hva med en boks maxboller, en pose potetmos og en boks mais?

Skrevet

Stek en pakke kjøttdeig. Ha oppi en pakke eller to av grønnsaksblanding (fra frysedisken) og litt vann. Så har du middag til to dager.

Kjøttdeig og grønnsaker, that's it?

Er dette seriøst?

Gjest Jente31
Skrevet

Toro har kommet med nye produkter som heter velbekomme. Disse er gode, og har mange varianter. Bare å varme i mikron. Grøt, pasta, fiskesuppe, kjøttboller, kjøttsuppe... +?

Gjest lapskaus er godt
Skrevet

Kjøttdeig og grønnsaker, that's it?

Er dette seriøst?

Det er poteter i, purre, løk og gulerøtter om jeg husker rett. Og så kan du ha flatbrød til. Har du ikke spist lapskaus før?

Skrevet

Toro har kommet med nye produkter som heter velbekomme. Disse er gode, og har mange varianter. Bare å varme i mikron. Grøt, pasta, fiskesuppe, kjøttboller, kjøttsuppe... +?

Samme som Fjordland-konseptet?

Håper det ikke er like dyrt.

Skrevet

Det er poteter i, purre, løk og gulerøtter om jeg husker rett. Og så kan du ha flatbrød til. Har du ikke spist lapskaus før?

Jo, men trodde ikke lapskaus besto av kun kjøttdeig, vann og grønnsaker.

Skrevet

Samme som Fjordland-konseptet?

Håper det ikke er like dyrt.

Det er i hvert fall utrolig små posjoner, mindre enn fjordland som jeg også synes er små.

Da kan du heller handle mat på deli de luka.

Skrevet

Det er i hvert fall utrolig små posjoner, mindre enn fjordland som jeg også synes er små.

Synes det er mye mat i de fjorland pakkene jeg. Pleier nesten alltid å bli noe igjen.

Skrevet

Synes det er mye mat i de fjorland pakkene jeg. Pleier nesten alltid å bli noe igjen.

Jeg kunne ha spist to pakker uten problemer og minstemann kunne glatt ha spist en. Det blir for dyrt i lengden gitt :o)

Skrevet

Jeg kunne ha spist to pakker uten problemer og minstemann kunne glatt ha spist en. Det blir for dyrt i lengden gitt :o)

ok. Kommer jo an på personen selvfølgelig :)

Skrevet

ok. Kommer jo an på personen selvfølgelig :)

Jeg eter jeg altså når jeg først gjør det :o)

Skrevet

Jo, men trodde ikke lapskaus besto av kun kjøttdeig, vann og grønnsaker.

Vil jeg ha lapskausen riktig tykk, tar jeg oppi litt potetmospulver.

Skrevet

Mindre enn Fjordland? Begynner å lure på om det er jeg som er storspiser! En Fjordlandporsjon holder såvidt akkurat til meg, kunne ikke være noe mindre nei. Da skal jeg holde meg unna Toro i alle fall. :o)

Gjest lei av innvandring
Skrevet

Mindre enn Fjordland? Begynner å lure på om det er jeg som er storspiser! En Fjordlandporsjon holder såvidt akkurat til meg, kunne ikke være noe mindre nei. Da skal jeg holde meg unna Toro i alle fall. :o)

Jeg spiser fem Fjordland middager og er like sulten. Så jeg koker seks porsjoner lungemos i tillegg.Så er det fire punchkaker til dessert.

Skrevet

Da jeg bodde aleine investerte jeg i en fryser, laget vanlig porsjon middag og fryste ned ca halvparten.

Ellers gikk det en del i spaghetti, kylling, koteletter, hamburger etc (studerte i USA)

Skrevet

Da jeg bodde aleine investerte jeg i en fryser, laget vanlig porsjon middag og fryste ned ca halvparten.

Ellers gikk det en del i spaghetti, kylling, koteletter, hamburger etc (studerte i USA)

Hvor i USA?

Du må være god på amerikanske stater, hovedsteder etc.

Jeg har nettopp pugget hvor amerikanske stater ligger i forhold til hverandre. Hadde null peiling fra før. Det var ganske flaut da jeg har rykte på meg å være en kløpper i geografi, så jeg følge jeg måtte lære litt amerikansk geografi også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...