Gå til innhold

Mat til én person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mindre enn Fjordland? Begynner å lure på om det er jeg som er storspiser! En Fjordlandporsjon holder såvidt akkurat til meg, kunne ikke være noe mindre nei. Da skal jeg holde meg unna Toro i alle fall. :o)

Du og jeg blir nok regnet for storspisere. Da jeg var uten kjøkken så undersøkte jeg om jeg kunne få mat tilkjørt og fikk beskjed om at det var to små poteter og to kjøttkaker eller et lite fiskestykke. Det anså de som normalt. Og prisen var kjip også, 45 kr pr porsjon.

90 kr for en middag til meg og minstemann er uhørt synes jeg. Da er det billigere å gå på take away eller deli de luca.

Skrevet

Stek en pakke kjøttdeig. Ha oppi en pakke eller to av grønnsaksblanding (fra frysedisken) og litt vann. Så har du middag til to dager.

Å huff, det hørtes stusselig ut.

Skrevet

Bondeomelett og grovbrød, middagspølser med tomatbønner og potetmos, fiskekakeburgere.

Gjest bare lurte litt
Skrevet

Jeg spiser fem Fjordland middager og er like sulten. Så jeg koker seks porsjoner lungemos i tillegg.Så er det fire punchkaker til dessert.

Hva veier du da? :-)

Skrevet

Lag suppe selv. Kjøp ett glass med grønnsaksbuljong. Ta oppi så mye grønnsaker du vil. Feks: Potet, gulerot, kålrot, purre, middagspølse e.l, røde kindley bønner.

Kjøp ferske fiskekaker. Så kan du kjøpe en pakke med brun suas, som inneholder 2 porsjoner:) (Ikke pose, men sånn blokk).

Kyllingfilet. Enten med ris, eller feks i pitabrød:) Med salat.

Har du fryser? Del opp kjøttdeig, pølsepakke o.l.

Gjest lei av innvandring
Skrevet

Hva veier du da? :-)

71 kg. 195 høy.:-)

Gjest lapskaus er godt
Skrevet

Å huff, det hørtes stusselig ut.

Det er da slik en lapskaus er? Kjøttdeig, poteter, gulerot, purre osv

Skrevet

Det er da slik en lapskaus er? Kjøttdeig, poteter, gulerot, purre osv

Nei, ikke med frosne grønnsaker og kjøttdeig.

Skrevet

Nei, ikke med frosne grønnsaker og kjøttdeig.

Det er faktisk overraskende godt.

Ikke som ordentlig lapskaus selvfølgelig, men helt brukbar hurtigmat. Jeg bruker Coop lapskausblanding.

Skrevet

Det er faktisk overraskende godt.

Ikke som ordentlig lapskaus selvfølgelig, men helt brukbar hurtigmat. Jeg bruker Coop lapskausblanding.

Men _bare_ kjøttdeig og frosne grønnsaker? Nei beklager, den går jeg ikke på. :o)

Skrevet

Men _bare_ kjøttdeig og frosne grønnsaker? Nei beklager, den går jeg ikke på. :o)

Ok, jeg bryter sammen og tilstår - jeg koker det i buljong.

Skrevet

Ok, jeg bryter sammen og tilstår - jeg koker det i buljong.

A-HAAA! Der kan du se. ;o)

Skrevet

Lapskaus er jo bare kjøtt og grønnsaker som man først steker og så koker så jeg vil nok kalle denne en lightvariant.

Skrevet

Kok makaroni, stek baconterninger. Hell av makaronivann, ha bacon i gryta sammen med makaronien. Ha i ett egg, litt fløte (1dl kanskje?) og noe revet ost. Salt og pepper er viktig!

Ellers så kan faktisk salat være god middag (ja, også for mannfolk!). Men da er det mer enn bare salatblader som skal oppi. Jeg har pasta, hardkokt egg, fetaost, krutonger, pinjekjerner i tillegg til typiske salatingredienser (tomat, agurk, mais etc). Med hvitløkbrød til blir det utrolig godt! Tilsett kylling eller no om du føler behov for slikt..

Wok! Hva du vil!

...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...