Gjest hva hadde du gjort? Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Hei, jeg har nå gått og hanglet med bronkitt i to uker, har vært på jobb. (jobber i barnehage). Lørdag var jeg hos legen og fikk antibiotika.Etter påbegynt antibiotika fikk jeg ørebetennelse der det gikk hull på trommehinnen. Veldig trøtt og lite energi. Ikke feber. Orket ikke gå på jobb på mandag og måtte tilbake til legen. Fikk sykemelding tre dager, og skal tilbake på jobb torsdag.Skal ha vinterferie uken etter. Føler meg fortsatt kjempesliten og har egentlig lyst å holde meg hjemme ut uken så jeg blir ordentlig frisk. Er lei av å gå sånn her å hangle. Bør jeg ringe legen å insistere på å få en sykemelding ut uken eller skal jeg presse meg på jobben disse to dagene? 0 Siter
vintermor Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Ring legekontoret og forklar saken. Sekretærene må da forhøre seg hos legen om denne syntes det er greit. Det er sjelden at man får nei ved en slik henvedelse(hvis man ikke er ofte sykemeldt og gjør dette ofte). Lykke til og god bedring. 0 Siter
songbirdy Skrevet 14. februar 2007 Skrevet 14. februar 2007 Ring legekontoret og forklar saken. Sekretærene må da forhøre seg hos legen om denne syntes det er greit. Det er sjelden at man får nei ved en slik henvedelse(hvis man ikke er ofte sykemeldt og gjør dette ofte). Lykke til og god bedring. Men ER man syk, så ER man syk. Er man syk _ofte_, så har man uansett rettigheter å forholde seg til. Dette vet legen og det bør ikke være noe problem å få sykemelding for noe sånt som dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.