Gå til innhold

har jeg grunn til å klikke?

Anbefalte innlegg

Gjest oslojenta82
Skrevet

Hun jeg bor med har opplevd mye forferdelig i livet. Jeg har holdt ut med en del ting, som egentlig ikke har irritert meg så veldig sånn hver for seg, men nå i det siste har det bare rent over for meg. Det eneste hun gjør på i livet er å se på TV. Hun studerer ikke, jobber ikke, går aldri ut. Hun er til og med den som roter mest, selv om det er hun som har tid til å rydde. TV`en er min. Jeg eier faktisk alle ting i huset. Jeg er svært aktiv, så når jeg vil ha TV for meg selv for en gangs skyld, er det alltid noe hun skal se, så jeg får sjeldent TV`en for meg selv. Hun følger jo selvsagt med på alt som går. Det er hun som bestemmer over alt i huset. Hvor ting skal stå osv. Hun kjøper aldri inn nye fellesprodukter når det er tomt, det er det jeg som må gjøre hver gang. Det virker som om hun driter i alt og alle andre. Når vi prater, er det liksom alltid hun som har rett, for hun har så mye erfaring fra alt hun har opplevd i livet. Jeg er jo bare en liten naiv jente som på langt nær vet som mye som henne. Hun sier selvsagt ikke dette direkte, men på en litt finere måte. Jeg blir så sint inni meg, men hver gang smiler jeg og holder det inni meg. Jeg vet jo at det er jeg som har erfaring fra livet, hun er jo aldri der ute i den virkelige verden. Hennes verden er i fjernsynet. Jeg jobber, studerer, er med venner og bekjente, flørter med gutter osv, som en vanlig ung dame. Hennes jobb og venner er i TVverden. De gangene jeg tar opp småting som jeg vil forandre på, svarer hun utrolig krasst tilbake, og beskjeden som jeg er, trekker jeg meg unna og godtar.

Jeg trives ikke hjemme i mitt eget hjem lenger. Jeg liker ikke å invitere folk på besøk, fordi jeg vet at hun misliker det. Det er ukoselig stemning. Jeg er egentlig veldig livlig og glad og sosial, men når jeg er hjemme føler jeg at jeg må gå på tå for ikke å gjøre noe galt.

Har jeg grunn til å være luta lei, eller? Jeg er så frustrert...men jeg kan jo ikke bo på gate heller...

Skrevet

Kast henne på gata jo! Ellers vil hun aldri lære!

Ja, helt seriøst!

Hun vil alltids finne en plass å bo. Og hvorfor i alle dager må hun bo hos deg?

Du har all rett til å klikke!

Skrevet

Hun er kanskje deprimert?

Hvorfor flytter du ikke? Det høres mest ut som om du omtaler en kjæreste du er lei av. Hva hun gjør med livet sitt er egentlig ikke ditt problem. Bortsett fra at hun ikke er med på å kjøpe fellesting.

Skrevet

Kast henne på gata jo! Ellers vil hun aldri lære!

Ja, helt seriøst!

Hun vil alltids finne en plass å bo. Og hvorfor i alle dager må hun bo hos deg?

Du har all rett til å klikke!

Det høres ikke ut som om det er trådstarters bolig. Ettersom hun snakker om at hun ikke kan bo på gata.

Gjest oslojenta82
Skrevet

Det høres ikke ut som om det er trådstarters bolig. Ettersom hun snakker om at hun ikke kan bo på gata.

Det er en leilighet vi leier sammen, så det er ingen av oss som eier den. Kanskje litt vanskelig å kaste ut noen som helst... Men det går jo an å flytte... Bare utrolig drit å flytte pga en annens problemer.

Skrevet

Det er en leilighet vi leier sammen, så det er ingen av oss som eier den. Kanskje litt vanskelig å kaste ut noen som helst... Men det går jo an å flytte... Bare utrolig drit å flytte pga en annens problemer.

Joda, men dette er jo også ditt problem siden det plager deg. Har dere en leiekontrakt med begge navn på, eller leier dere hver for dere?

Gjest oslojenta82
Skrevet

Joda, men dette er jo også ditt problem siden det plager deg. Har dere en leiekontrakt med begge navn på, eller leier dere hver for dere?

leiekontrakt med begges navn på

Skrevet

Kanskje du skal vurdere å flytte for deg selv?

Hvis dette er ei venninne så burde du kunne klirre litt i glasset å si hva du mener. At du vil bruke tv når _du_ vil, ha besøk osv, ellers så kan hun flytte. Du får sikkert fort ei ny jente å dele leiligheten med om det er for å spare penger..........

Skrevet

leiekontrakt med begges navn på

Flytt allikevel. SÅ vanskelig er det ikke å finne et nytt sted å bo.

Skrevet

Hvorfor i svarte bor du sammen med denne jenta?

Jeg hadde kastet henne på hue og rævva ut, ikke faen om jeg hadde funnet meg i dette.

Det er selvsagt tragisk at hun har hatt et dårlig liv, men hun må ta vanlige hensyn og vise vanlig folkeskikk for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...