Gå til innhold

Arbeidsledig...

Gjest Nydelige Josefine

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Josefine
Skrevet

Huff, no er jeg trist!!!

Fikk beskjed i dag at jeg ikke får fortsette i jobben min.. fordi det ikke lenger var bruk for meg... har jobbet der fra sommeren 06. Har jobbet hver dag siden da... men min prøvekontrakt gikk ut des 06. Men har jobbet helt til i dag!!

HVordan er det med nav/aetat...

hvor mye får man ??

Hva skal man ha med til aetat.. når man er blitt arbeidsledig??

Trist dag.....

Skrevet

Huff, så trist da...

Jeg har akkurat FÅTT jobb jeg da, etter å ha vært arbeidsledig ganske lenge. Jeg var i kontakt med NAV for å søke om dagpenger, men jeg sto på vikarlister og tjente så mye at jeg ikke hadde krav på dagpenger og søkte derfor heller aldri.

Jeg tror du må ha en attest fra jobben du hadde sist, og denne bør dokumentere når du begynte i jobben, når du sluttet, sluttårsak og hvor mange prosent stilling du hadde. Jeg tror du også må dokumentere inntekt det siste året eller noe slikt. Så ha med lønnsslipp, arbeidskontrakter og slikt også.

Jeg håper du får ny jobb straks, så slipper du den store papirmølla. Det er en stor jobb i seg selv bare å være arbeidsledig faktisk! Tror ikke alle skjønner det...

Skrevet

Så trist!

Du må i hvert fall ha med oppsigelsen og alle lønnsslippene dine fra i fjor. Ta også lønnsslipper fra eventuell jobb før den jobben du har blitt oppsagt fra nå.

Meld deg til NAV i morgen den dag. Du får ikke dagpenger med tilbakevendende virkning, så det er viktig å snakke med dem den første dagen man er arbeidsledig.

Skrevet

Du ser det sikkert ikke nå når du står oppi elendigheten, men dette er begynnelsen på noe bedre! Du får en endring til det bedre etter ei tid. Ring aetat/nav i morgen og spør hva du trenger, så er du sikker.

Du skal se at dette kan gå så bra atte. Lykke til!!

Gjest Nydelige Josefine
Skrevet

Du ser det sikkert ikke nå når du står oppi elendigheten, men dette er begynnelsen på noe bedre! Du får en endring til det bedre etter ei tid. Ring aetat/nav i morgen og spør hva du trenger, så er du sikker.

Du skal se at dette kan gå så bra atte. Lykke til!!

Tusen takk for oppmuntringen!!

Har selv trua på at ting skal bli bedre, trivdes ikke 100 % der jeg jobbet heller!! Men vi har jo nettopp kjøpt leilighet så vi trenger jo pengene!!

Hvor mye får man hos aetat...??

Gjest Nydelige Josefine
Skrevet

Så trist!

Du må i hvert fall ha med oppsigelsen og alle lønnsslippene dine fra i fjor. Ta også lønnsslipper fra eventuell jobb før den jobben du har blitt oppsagt fra nå.

Meld deg til NAV i morgen den dag. Du får ikke dagpenger med tilbakevendende virkning, så det er viktig å snakke med dem den første dagen man er arbeidsledig.

Tenkte jeg skull dra å melde meg i dag, men det var stengt!

Får dra tilig i morgen! '

Men gjelder det fra den dagen jeg melder meg eller fra dagen de får alle papirene??

Fikk beskjed om at det ville ta litt tid før jeg fikk sluttattesten.

Gjest Nydelige Josefine
Skrevet

Huff, så trist da...

Jeg har akkurat FÅTT jobb jeg da, etter å ha vært arbeidsledig ganske lenge. Jeg var i kontakt med NAV for å søke om dagpenger, men jeg sto på vikarlister og tjente så mye at jeg ikke hadde krav på dagpenger og søkte derfor heller aldri.

Jeg tror du må ha en attest fra jobben du hadde sist, og denne bør dokumentere når du begynte i jobben, når du sluttet, sluttårsak og hvor mange prosent stilling du hadde. Jeg tror du også må dokumentere inntekt det siste året eller noe slikt. Så ha med lønnsslipp, arbeidskontrakter og slikt også.

Jeg håper du får ny jobb straks, så slipper du den store papirmølla. Det er en stor jobb i seg selv bare å være arbeidsledig faktisk! Tror ikke alle skjønner det...

Det føles så tungt med alle papirene som må hentes, kopieres, sendes. osv... blir sliten når jeg tenker på dette!!

Huff!!

Det er jo papirmølla som tar knekken på all motivasjon!!!

Skrevet

Tenkte jeg skull dra å melde meg i dag, men det var stengt!

Får dra tilig i morgen! '

Men gjelder det fra den dagen jeg melder meg eller fra dagen de får alle papirene??

Fikk beskjed om at det ville ta litt tid før jeg fikk sluttattesten.

Jeg tror ikke de er så firkantede at du ikke får dagpenger fra du melder deg selv om det tar noen dager ekstra med sluttattesten. Så lenge de får se den på et tidspunkt.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntringen!!

Har selv trua på at ting skal bli bedre, trivdes ikke 100 % der jeg jobbet heller!! Men vi har jo nettopp kjøpt leilighet så vi trenger jo pengene!!

Hvor mye får man hos aetat...??

Du får ca 60% av lønnen.Ikke vent med å kontakte nav, du skal se de har noe til deg "mens du venter på noe godt" :) Lykke til videre i livet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...