Gå til innhold

Har du et tips til søknad om jobb når en er passert 50 år...

Anbefalte innlegg

Gjest Jobb og passert 50 år....
Skrevet

Jeg er passert 50 år og har gått på attføring de siste år. Er under utdanning, og ferdig barnevernspedagog i juni. I den forbindelse ønsker jeg svært gjerne jobb. Er usikker hva jeg skal skrive i søknaden for å bli tatt i betrakning. Har følelse av at vi over 50 år blir nedprioritert. Hvordan kan jeg virke interesant for en eventuell arbeidsgiver.

Gjest du er tøff :)
Skrevet

Masse energi og iver etter å jobbe med det du har lært. Du bør kanskje ikke nevne omskolerings-ordet...? Men forklar heller at du er under utdannelse. (høres bra ut med 50åring som tar en ny utdannelse sent i livet) Lykke til!

Skrevet

Du har jo MASSE livserfaring! Prøv å flett det inn i søknaden din. Ta gjerne med at du er over 50. Dette er noe arbeidsgiveren din ser uansett. Hva kan du bidra med som andre "unge" ikke har av baggasje?

Du har mange år igjen i arbeislivet. Ny giv fra et modent livssyn er noe arbeidgivere absolutt burde ta i betraktning.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...