Gå til innhold

Skiutstyr skole

Anbefalte innlegg

Gjest har ikke lyst
Skrevet

13-åringen min er helt umulig å få med ut på skitur. Han vil ikke og når jeg har presset han med har han satt seg ned i løypa og surmult.

Jeg gidder ikke presse mer.

Nå er det skidag på skolen neste uke. Han har ikke skisko som passer, bena hans er større enn mine og farens så han kan ikke låne våre skisko. Skolen er ikke behjelpelig med å finne skisko å låne.

Må jeg virkelig investere i skisko til han for den ene skidagen??

Skrevet

La ham være hjemme å gjøre husarbeid istedet, mye læring i det også ;o)

Skrevet

Kjøp brukt (jada, selv om det er sko, skisko til bruk for en dag er ikke skadelig å bruke brukt, dessuten er vel de færreste skisko brukt så lenge).

Sjekk på finn.no - zett.no (og dermed bør du ha dekket lokalavisen også, evt sjekk annonsene der også) - eller i den lokale ski-klubben. Eller sjekk om et alpinsenter har også langrennsutstyr til utleie, det hender.

Ellers har jeg nå hørt at enkelte kommuner skal kjøpe inn litt sportsutstyr, slik at de som fx. ikke har råd til å kjøpe nytt ikke skal falle utenfor nettopp på slike dager.

Hvis du må kjøpe nytt, så selg igjen etterpå, så får du igjen litt av pengene.

Skrevet

Hos oss kan man ha med akebrett etc. istedet på skidagene hvis man vil.

Skrevet

Hos oss kan man ha med akebrett etc. istedet på skidagene hvis man vil.

For 13-åringer også? ;-)

Skrevet

Ski er en uting, skjønner ikke hvorfor alle ungene må presses med på de forbaska skidagene. Det finnes jo også familier hvor ikke en eneste sjel går eller har gått på ski, og heller aldri kommer til å interessere seg for det.

I min barndom fikk jeg være igjen på skolen når de andre hadde skidag. Jeg fikk hjelpe til på biblioteket og de dagene er mine beste minner fra skolen (faktisk de eneste gode minnene).

Jeg synes gutten bør få slippe. Det holder å sende beskjed til lærer om at gutten ikke har utstyr og at du ønsker han fritatt, evt satt til få gjøre noe annet den dagen.

Skrevet

Vi har alltid hatt ulike alternativer på skidag. Langrennstur i nærområdet, skøytetur med muligheter for å leie skøyter, tur til slalombakke med mulighet for å leie utstyr, og også alternativ om å være på skolen og jobbe med oppgaver.

Ville ringt skolen og spurt om alternativer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...