Gå til innhold

Pølse i brød eller brødskive?

Gjest slanker meg

Anbefalte innlegg

Gjest slanker meg

Vet selvsagt at ei brødskive med pålegg er mye sunnere enn en pølse i brød.

Men er det noe stor forskjell i antall karbohydrater og kalorier på ei vanlig grovbrødskive enn pølse i brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Hvis du velger en vanlig wienerpølse (ca 50 gram) og et vanlig lite pølsebrød, blir det ca. 200-240 kcal.

Hvis du velger en vanlig wienerpølse og et stort pølsebrød (som på bensinstasjon) blir det ca. 270 kcal.

Til lunsj i dag spiste jeg 2 brødskiver, en med laks og majones (tube) og en med falukorv av kalkun, det ble 219 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Hvis du velger en vanlig wienerpølse (ca 50 gram) og et vanlig lite pølsebrød, blir det ca. 200-240 kcal.

Hvis du velger en vanlig wienerpølse og et stort pølsebrød (som på bensinstasjon) blir det ca. 270 kcal.

Til lunsj i dag spiste jeg 2 brødskiver, en med laks og majones (tube) og en med falukorv av kalkun, det ble 219 kcal.

Et stort pølsebrød, ca 50 gram, fint, inneholder ca. 135 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på kalorier. Spis når du er sulten men ikke spis deg stapp mett men passelig slik at du ikke er sulten lenger! Spis hva du vil når du er sulten.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på kalorier. Spis når du er sulten men ikke spis deg stapp mett men passelig slik at du ikke er sulten lenger! Spis hva du vil når du er sulten.=)

Den setningen liker jeg :)

Spis hva du vil når du er sulten.=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den setningen liker jeg :)

Spis hva du vil når du er sulten.=)

ja=)Min erfaring er at når jeg veier kalorier og styrer på så blir jeg altfor fokusert.Jeg trener 3 dager i uka,koser meg i helgene og prøver vere litt sunn i ukene. Det er viktig å ikke tenke på hva man spiser men MENGDEN av det man spiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...