Gå til innhold

Uten en tråd

Gjest prust

Anbefalte innlegg

I dag veide jeg meg etter frokost - 66,3 kilo. Hvis en trekker fra en stor kopp kaffe og et glass melk og to skiver brød, havner jeg vel omtrent på 65,8?

Og det er vel bittelitt mer enn jeg håpet på... Har trent denne uka, men har hatt fokus på oppussing, så det har kanskje blitt litt slapt...

Målet er 62 kilo før sommeren. Håper jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er syk, har mensen - og rett og slett nekter å veie meg i dag ;-)

62 før sommeren høres deilig ut. Hva var startvekten din? Vi er vel omtrent samme sted på vekta, vi. jeg hadde som mål 63-64 som ny "normalvekt".. men hadde gjerne kommet ned i 62 :-)

Men, kaller det ikke for slankekur, her skal det små endringer til - over en lang periode. Tror det er veien å gå, for å unngå jojo-effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mensen og syk nesten hele siste uke, har jeg gått ned 800g.

Da jeg for noen uker siden sluttet å spise masse godteri hver dag, så trodde jeg det ville være verst de første dagene. Og det var det, og så roet suget seg ned, helt til pms-dagene. Har faktisk trodd jeg skulle bli smårar av sjokoladesuget. Så i går var jeg ikke flink, i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag husket jeg faktisk å veie meg!

58,8 kg.

For 14 dager siden veide jeg 59,2 kg. Men jeg må innrømme at jeg har vært særdeles sløv nå, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk, har mensen - og rett og slett nekter å veie meg i dag ;-)

62 før sommeren høres deilig ut. Hva var startvekten din? Vi er vel omtrent samme sted på vekta, vi. jeg hadde som mål 63-64 som ny "normalvekt".. men hadde gjerne kommet ned i 62 :-)

Men, kaller det ikke for slankekur, her skal det små endringer til - over en lang periode. Tror det er veien å gå, for å unngå jojo-effekt.

Da vi begynte dette opplegget, veide jeg 66,6 kilo. Var oppe i 67 like før jul. Så det går nå smått nedover...

Men jeg kaller det heller ikke slanking. Litt sunn trening + litt mindre godteri er det jeg fokuserer på.

Merker at kroppen er blitt strammere etter at jeg begynte å trene i romjula :-)

Var nede i 60 kilo etter jeg var ferdig med å amme nr 2, og veide vel 62 da jeg ble gravid med nr 3 - så jeg tror det er realistisk å håper på den vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er egentlig ikke med her lenger. Skal ikke gå ned mer,bare spare til muskler. Har gått opp noen hundre gram denne uka til tross for trening både mandag,tirsdag og onsdag. Venter på mensen, så det er nok derfor.

Ellers er det mange år, siden jeg har hatt så harde lår som nå og det er gøy:)

*skryte,skryte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke med her lenger. Skal ikke gå ned mer,bare spare til muskler. Har gått opp noen hundre gram denne uka til tross for trening både mandag,tirsdag og onsdag. Venter på mensen, så det er nok derfor.

Ellers er det mange år, siden jeg har hatt så harde lår som nå og det er gøy:)

*skryte,skryte*

Hva mener du med spare til muskler? Hvor lenge har du trent nå, sånn intensivt? Jeg trener jevnlig, men føler liksom ikke at det tar helt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med spare til muskler? Hvor lenge har du trent nå, sånn intensivt? Jeg trener jevnlig, men føler liksom ikke at det tar helt av..

Jeg overdriver sterkt når jeg sier at jeg sparer til muskler;o)

Jeg sparer til fast kropp.

Jeg har ikke trent lenge. Begynte rett etter nyttår og det gjør jeg hvert år, men jeg trener litt annerledes i år. Priorterer mer sykling. Stiller inn slik at det blir såpass tungt at jeg kjenner det skikkelig i låra og det har hjulpet. Muskler kan jeg vil ikke kalle det, men kan se litt antydniger og de har ihvertfall blitt fastere.

Så trener jeg vekter og her om dagen, fikk jeg meg en overaskelse da jeg sto inne på et prøverom. Jøss, hva har skjedd liksom;) V-rygg jeg?

Det var noe jeg ikke hadde tenkt over en gang var mulig for meg som er fryktelig puslete over rygg og armer. Men nå kan jeg se at det begynner å hjelpe:) Det samme med armene. Ihverfall fremsiden av armene. Baksiden er det litt verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Med mensen og syk nesten hele siste uke, har jeg gått ned 800g.

Da jeg for noen uker siden sluttet å spise masse godteri hver dag, så trodde jeg det ville være verst de første dagene. Og det var det, og så roet suget seg ned, helt til pms-dagene. Har faktisk trodd jeg skulle bli smårar av sjokoladesuget. Så i går var jeg ikke flink, i mine øyne.

Bra du har gått ned 800 gram da, dobbelt så mye som meg denne uka.

Men jeg har mange kg. igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 300 gram denne uka. Det går sakte men jeg trøster meg med at det går rette veien.

I forhold til utgangsvekten har jeg gått ned 1,9 kg. Det er jo litt, det da. Ser for meg to av de store pakkene med melange margarin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har gått ned 800 gram da, dobbelt så mye som meg denne uka.

Men jeg har mange kg. igjen da.

Har en del kg igjen jeg også, sånn ca 60 kg. Synes det hjelper med disse fredagstrådene, selv om jeg veier meg mye oftere enn hver fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en del kg igjen jeg også, sånn ca 60 kg. Synes det hjelper med disse fredagstrådene, selv om jeg veier meg mye oftere enn hver fredag.

Har fulgt litt med her inne jeg også. Har gått ned ca 10 kilo siden jul, men har 20-30 til som bør av. Tar en kilo om gangen.

Nå begynner det å merkes at kiloer er borte, og jeg synes det er hyggelig når noen bemerker at jeg har blitt tynnere.

Lykke til til deg som har enda flere kilo å ta av, en dag når vi målet. En halv til en hel kilo i uka blir mange kilo i løpet av et år, mer travelt har jeg det ikke.

Jeg veier meg også oftere enn hver fredag, hver dag for å være ærlig. Det er jo mot alle råd, men jeg føler at det inspirerer meg å se at jeg har gått ned fra dagen før. Jeg ser jo også at jeg enkelte dager kan stå stille eller gå opp, men da tar heller ikke panikken meg om jeg en fredag plutselig har gått opp trehundre gram, jeg vet at det er litt tilfeldig, og at jeg lørdag kanskje er firehundre gram lettere igjen. Kommer mye an på hva jeg har spist og drukket.

Jeg slanker meg forresten ikke, jeg passer bare på å spise fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt litt med her inne jeg også. Har gått ned ca 10 kilo siden jul, men har 20-30 til som bør av. Tar en kilo om gangen.

Nå begynner det å merkes at kiloer er borte, og jeg synes det er hyggelig når noen bemerker at jeg har blitt tynnere.

Lykke til til deg som har enda flere kilo å ta av, en dag når vi målet. En halv til en hel kilo i uka blir mange kilo i løpet av et år, mer travelt har jeg det ikke.

Jeg veier meg også oftere enn hver fredag, hver dag for å være ærlig. Det er jo mot alle råd, men jeg føler at det inspirerer meg å se at jeg har gått ned fra dagen før. Jeg ser jo også at jeg enkelte dager kan stå stille eller gå opp, men da tar heller ikke panikken meg om jeg en fredag plutselig har gått opp trehundre gram, jeg vet at det er litt tilfeldig, og at jeg lørdag kanskje er firehundre gram lettere igjen. Kommer mye an på hva jeg har spist og drukket.

10 kg siden jul er jo kjempebra!

Husker ikke helt når jeg startet, men har vel gått ned ca 5-6 kg. Det beste er at jeg ikke lengre har smerter i beina når jeg går bare litt.

Har sluttet å spise godis, så jeg anser meg selv som en på slanker'n. Men gjør ikke så mye mer enn det, må skjerpe meg der.

Fredagsveiinga her inne betyr mye for meg, så jeg håper folk henger med en stund utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Fredag for 2 uker siden : 72.2

Denne uken: 72.9

:( Skeia ut hele uka jeg. Bare i dag jeg har vært flink. Men nå må jeg ta meg sammen igjen. Skal melde meg inn på treningssenteret uka som kommer og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg siden jul høres kjempebra ut, nesten for meget. Men du har jo mer å ta av enn de tynne som vil ned. Hvordan klarer du det? Unngår du karbohydrat og/eller fett eller spiser du mange små måltid? Få kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst ramlet litt av lasset etter at jeg var syk for noen uker siden, men nå er jeg i gang igjen! :o)

Glemte å veie meg i går, var så opptatt av å rydde og vaske på badet til rørleggeren kom, men hoppet på vekta i morrest og ble gledelig overrasket! 59,8! Ned 600 gram siden sist jeg var på vekta. Kos! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 kg siden jul høres kjempebra ut, nesten for meget. Men du har jo mer å ta av enn de tynne som vil ned. Hvordan klarer du det? Unngår du karbohydrat og/eller fett eller spiser du mange små måltid? Få kalorier?

Det er nok ikke så mye som det kanskje høres ut til, jeg tipper at tre - fire kilo er væske som hadde samlet seg i kroppen pga sykdom. Jeg føler ikke at jeg har gjort så mye med kostholdet, men jeg har kuttet ut f.eks. juice. Fett har jeg bestandig spist lite av, faktisk så har jeg kanskje spist litt mer fett nå enn tidligere, da fet fisk som pålegg f.eks. Halvparten av middagstallerkenen er grønnsaker av forskjellige slag. Prøver også å gjennomføre å spise flere små måltider i stedet for få store. Da blir jeg heller ikke så sugen på noe.

I tillegg har jeg rørt meg mer, gått flere turer, selv om jeg ikke føler at jeg trimmer. Ikke så mye som skal til før det går rette vegen, men jeg forventer ikke et sånt vekttap i fortsettelsen uten å gjøre en litt større innsats.

En annen ting, jeg har et håndarbeide i hendene når jeg ser på tv, da faller jeg ikke så fort for fristelsen til å snoke i skapene etter noe å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym på det

10 kg siden jul er jo kjempebra!

Husker ikke helt når jeg startet, men har vel gått ned ca 5-6 kg. Det beste er at jeg ikke lengre har smerter i beina når jeg går bare litt.

Har sluttet å spise godis, så jeg anser meg selv som en på slanker'n. Men gjør ikke så mye mer enn det, må skjerpe meg der.

Fredagsveiinga her inne betyr mye for meg, så jeg håper folk henger med en stund utover.

Trådene her er motiverende, så vi får holde liv i de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...