Gå til innhold

Hvor billig er det mulig å spise

keinstein

Anbefalte innlegg

uten å forkomme av mangelsykdommer? En forstyrret voksen dame hadde som mål å leve billig og "sunt". Det endte med 4 ulike mangelsykdommer og hun er skadet for livet.

KIWI har rasende billig ris, nudler, fiskeboller, brød, boksegrønnsaker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke an å leve billig og sunt. Man må enten satse på sunt, eller på billig.

Og billig og usunt går det fint an å leve på i åresvis uten merkbare plager, tro en student.

Har man råd til å spise sunt, spiser man jo sunt, og da får man i seg det man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å leve billig og sunt. Man må enten satse på sunt, eller på billig.

Og billig og usunt går det fint an å leve på i åresvis uten merkbare plager, tro en student.

Har man råd til å spise sunt, spiser man jo sunt, og da får man i seg det man trenger.

Jeg får heller ikke billig OG sunt til å rime.

Min andel billigprodukter er mindre enn 20% av det jeg spiser.

Nå fikk de saltstenger til 6,90 på KIWI :-) Farrislignende til 5,90 er de stadig utsolgt på, og det blir fort tomt. Butikkesjefen tok rådet om at når de får inn, så hamstrer folk, og det blir tomt på et øyeblikk. Men han ville ikke oppta plassen til mer lønnsomme produkter. Billigproduktene er velfunderte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og rene kjøtt- og fiskeprodukter er dyrere enn junk, dessverre. Hvis man kan en del ernæring, og ikke bryr seg så mye om hva maten smaker + kreativ til tusen kan man sikkert klare seg på mye mindre enn det gjennomsnittsnordmannen bruker på mat, Jeg er glad jeg slipper å tenke så masse når jeg handler.

Forskere kunne jo lage et produkt på linje med proft hundetørrfor. Så kunne vi spise det 3 ganger om dagen eller noe. Bikkjer som spiser tørrfor er jo sunnere enn vårs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og rene kjøtt- og fiskeprodukter er dyrere enn junk, dessverre. Hvis man kan en del ernæring, og ikke bryr seg så mye om hva maten smaker + kreativ til tusen kan man sikkert klare seg på mye mindre enn det gjennomsnittsnordmannen bruker på mat, Jeg er glad jeg slipper å tenke så masse når jeg handler.

Forskere kunne jo lage et produkt på linje med proft hundetørrfor. Så kunne vi spise det 3 ganger om dagen eller noe. Bikkjer som spiser tørrfor er jo sunnere enn vårs.

Hehe.

Den lokale vet'en sier at grisene nede på gården er friskere enn folk. Enda så mye ugg de spiser. De fråtser i utgått mat, brød og matavfall fra kantiner. T o m plast teskjeer, men det er det ikke så mye næring i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Den lokale vet'en sier at grisene nede på gården er friskere enn folk. Enda så mye ugg de spiser. De fråtser i utgått mat, brød og matavfall fra kantiner. T o m plast teskjeer, men det er det ikke så mye næring i.

Han har sikkert rett i det. De fleste dyr er sunnere enn oss, selv om en del kjæledyr er ofre for menneskets manglende forståelse for ernæring og fores til overvekt.

Men spise tørrfiskstinkende tørrfor hver dag??? Takke meg til menneskemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok man kan leve relativt billig (og mye billigere enn de fleste) og i tillegg ganske sunt.

MEN det går jo på bekostning av smak/kos.

Jeg tok en test for noen år siden, og da oppdaget jeg at jeg brukte ca. 1/3 av mine innkjøp på unyttige ting.

Mange butikker har også gode tilbud som man da bør benytte seg av og hamstre litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Det finnes mye sunn mat som er billig. Eksempler er bønner og linser, kål, løk, rotfrukter, poteter, havregryn, frossenfisk, egg, brød..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mye sunn mat som er billig. Eksempler er bønner og linser, kål, løk, rotfrukter, poteter, havregryn, frossenfisk, egg, brød..

Hvordan jeg snur på det så kommer jeg ikke opp i mer enn 50% av det jeg ser som billig. Men så eter jeg ikke det samme 2 dager i en mnd heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...