Gå til innhold

Er det mulig å gå ned 2 kg på en uke

Deanna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dersom man har en del for mange kg og er i starten av en vektreduksjonsprosess, er det vanlig å miste et par kg i løpet av den første uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe.

Ei heller særlig sunt. Rundt 1 kg i måneden er passe vekttap.

det tar jo evigheter. Nei gud bare meg vel. Så tålmodig er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe.

1 kg i mnd??????????

Tror vi sier 1 kg i uka...med 1 kg i mnd, så vil jeg jo sitte på gamlehjemmet før jeg kan sjekke opp mannfolk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg i mnd??????????

Tror vi sier 1 kg i uka...med 1 kg i mnd, så vil jeg jo sitte på gamlehjemmet før jeg kan sjekke opp mannfolk ;-)

Jeg er ikke noe proff på slanking men kan en del fysiologi. 1 kg per uke er voldsomt - og antar at det da forsvinner en del muskler og ikke nødvendigvis fettlagre. Et langsomt vekttap over lang tid gir mer varig resultat.

Jeg veide rundt 20 kg for mye etter svangerskap - brukte rundt 2 år på å nå matchvekta og få tilbake min slanke skrott. Den har jeg holdt på i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det tar jo evigheter. Nei gud bare meg vel. Så tålmodig er jeg ikke.

Da tror jeg du må ty til kniven:-)

Hvis man legger om livsstilen permanent og gjør vektreduksjonen over lang tid, vil du få et mer varig resultat.

Ekstrem slanking fører bare med seg økt vekt etter kuren fordi fettcellene skriker etter påfyll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bik bok

Jeg er ikke noe proff på slanking men kan en del fysiologi. 1 kg per uke er voldsomt - og antar at det da forsvinner en del muskler og ikke nødvendigvis fettlagre. Et langsomt vekttap over lang tid gir mer varig resultat.

Jeg veide rundt 20 kg for mye etter svangerskap - brukte rundt 2 år på å nå matchvekta og få tilbake min slanke skrott. Den har jeg holdt på i ettertid.

Jeg gikk op 12 kilo under begge mine svangerskap, og ned 12 kilo med engang jeg hadde født. jeg måtte ikke under noen kniv. jeg er helt normal slank. 178 cm og 64 kilo. Det tok noen månder før kroppen hadde samme form som før, men kiloene var de samme. Det eneste jeg gjorde var å gå mye på tur, og spise som vanlig. Ikke noe hokus pokus med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe.

Nå anbefales vel et vekttap på 0,5-1 kg pr. uke for å klare å holde en stabil vekt etterpå? 1 kg i mnd er 250 gram i uka, litt lite motiverende for de fleste.

Om noen bruker lengre tid gjør jo ikke det noenting. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå anbefales vel et vekttap på 0,5-1 kg pr. uke for å klare å holde en stabil vekt etterpå? 1 kg i mnd er 250 gram i uka, litt lite motiverende for de fleste.

Om noen bruker lengre tid gjør jo ikke det noenting. :o)

Legen min sa at 0,5kg/uken, 2kg/mnd var en sund vektnedgang for å ha best mulig forutsetning for å holde vekta etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

2 kg på en uke var kanskje i meste laget, men jeg har i hvert fall gått ned 2-3 på to uker når jeg har gått på South Beach med tilpasninger. Har vært streng på innhold (dvs. lite karbohydrater), men ikke på mengde og antall måltider. Har aldri vært sulten. Jeg er utålmodig av type og hadde nok gitt opp dersom vektnedgangen var for sakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...