Gå til innhold

Kebab eller cheeseburger

Gjest Liker så godt gatekjøkkenmat

Anbefalte innlegg

Gjest Liker så godt gatekjøkkenmat

Er det noen som vet ca. hvor mange kalorier det er i hver av desse? Hva er verst å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe når man først skal spise gatemat så tror jeg ikke det nytter telle kalorier.

Men hvis du spiser kebab uten å spise pitabrødet, og har på lite dressing vil jeg tro kebaben er det beste alternativet. Men jeg vet ikke altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milliee

cheeseburger smaker deiligst iallfall så jeg ville satset på det uansett om det evt er noen kcal ekstra. nam nam nam....*elsk*

Bare trimme litt ekstra...

hekta jeg og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheeseburger smaker deiligst iallfall så jeg ville satset på det uansett om det evt er noen kcal ekstra. nam nam nam....*elsk*

Bare trimme litt ekstra...

hekta jeg og...

går det ann å foretrekke cheesburger fremfor kebab?

*sjokket* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går det ann å foretrekke cheesburger fremfor kebab?

*sjokket* ;-)

Absolutt!

Men pita gyros er det beste, bare omtrent umulig å oppdrive her oppe på bjerget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Absolutt!

Men pita gyros er det beste, bare omtrent umulig å oppdrive her oppe på bjerget...

Fatter ikke at noen kan spise Kebab. Det smaker ikke godt, og den tilbredes av en eller annen slusk inne i en bu uten håndvaskemuligheter, dass og våtservietter, og gudene må vite hvilke ufyseligheter denne fyren har på fingra etter å ha klødd bort svetten i ræva halve dagen gjennom.

Gyros er digg, ja, men jeg føler ikke at det kan sammenlignes med kebab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at noen kan spise Kebab. Det smaker ikke godt, og den tilbredes av en eller annen slusk inne i en bu uten håndvaskemuligheter, dass og våtservietter, og gudene må vite hvilke ufyseligheter denne fyren har på fingra etter å ha klødd bort svetten i ræva halve dagen gjennom.

Gyros er digg, ja, men jeg føler ikke at det kan sammenlignes med kebab.

Nei - gyros er jo uendelig mye bedre enn kebab!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Nei - gyros er jo uendelig mye bedre enn kebab!

Enig med deg der.

Gyros er faktisk den eneste greske retten jeg har spist og likt. :)

Altså: Det og ... tzatziki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg der.

Gyros er faktisk den eneste greske retten jeg har spist og likt. :)

Altså: Det og ... tzatziki?

Men du - jeg har jo sagt det før, i turistifiserte områder av Hellas er det mye dårlig mat, helt klart. Men på Chios (og selvsagt mange andre steder utenfor det store turisttråkket), så er det noe helt annet. Tro det eller ei :)

Da jeg var på Lesvos for noen få år siden var det fx maten der en skuffelse sammenlignet med Chios, og det enda Lesvos ikke er fullstendig overstrømmet av turister, langt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men du - jeg har jo sagt det før, i turistifiserte områder av Hellas er det mye dårlig mat, helt klart. Men på Chios (og selvsagt mange andre steder utenfor det store turisttråkket), så er det noe helt annet. Tro det eller ei :)

Da jeg var på Lesvos for noen få år siden var det fx maten der en skuffelse sammenlignet med Chios, og det enda Lesvos ikke er fullstendig overstrømmet av turister, langt ifra.

Joa, du har sikkert rett i det, og jeg har jo egentlig ikke spist all verdens av gresk mat. Etter et par-tre uheldige episoder ble det til at jeg spiste på internasjonale restauranter - og også de er av typen som gjør at man blir sugen på McDonalds.

Men du så ananasen jeg sendte deg bilde av. De fleste måltider så like deilige ut, så når poden din blir moden for lengre flyturer er det bare å bestille billett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joa, du har sikkert rett i det, og jeg har jo egentlig ikke spist all verdens av gresk mat. Etter et par-tre uheldige episoder ble det til at jeg spiste på internasjonale restauranter - og også de er av typen som gjør at man blir sugen på McDonalds.

Men du så ananasen jeg sendte deg bilde av. De fleste måltider så like deilige ut, så når poden din blir moden for lengre flyturer er det bare å bestille billett! :)

Først må nok poden komme til verden da... hihi

Og så må nok et gresk "reserve-besteforeldre-par" få hilse på knøttet. Og så på sikt blir det nok en Thailandtur før eller siden. Det så jo absolutt deilig ut. Som jeg sa, bare jeg kommer meg vekk fra den tetteste turist-ghettoen, så blir det nok bra.

Men om du noensinne skulle vende nesa mot Hellas igjen, så får du seriøst vurdere Chios, synes jeg. Nå har du jo funnet ut at de verste krampe-partystedene kanskje ikke er så kule lengre... Ikke for det, man kan fint feste på Chios også, men hovedsaklig inne i byen eller noe få andre steder på øya, ikke rett ved hvert eneste hotell. Men nå er det noen år siden jeg festet så mye der nede, det var vel mest i 98 og 99.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Først må nok poden komme til verden da... hihi

Og så må nok et gresk "reserve-besteforeldre-par" få hilse på knøttet. Og så på sikt blir det nok en Thailandtur før eller siden. Det så jo absolutt deilig ut. Som jeg sa, bare jeg kommer meg vekk fra den tetteste turist-ghettoen, så blir det nok bra.

Men om du noensinne skulle vende nesa mot Hellas igjen, så får du seriøst vurdere Chios, synes jeg. Nå har du jo funnet ut at de verste krampe-partystedene kanskje ikke er så kule lengre... Ikke for det, man kan fint feste på Chios også, men hovedsaklig inne i byen eller noe få andre steder på øya, ikke rett ved hvert eneste hotell. Men nå er det noen år siden jeg festet så mye der nede, det var vel mest i 98 og 99.

Nei, disse partystedene får britene ha for seg sjøl framover, enten vi snakker Mallorca eller Hellas. Den ting er sikkert.

Greit med en fest, men ikke med 20-åringer så drita at jeg på deres alder må ha sett ut som en avholdsmann i forhold, og jeg var ingen avholdsmann.

Langt bedre med en rolig pub og noe god mat. :)

Men først skal jeg tilbake til Thailand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, disse partystedene får britene ha for seg sjøl framover, enten vi snakker Mallorca eller Hellas. Den ting er sikkert.

Greit med en fest, men ikke med 20-åringer så drita at jeg på deres alder må ha sett ut som en avholdsmann i forhold, og jeg var ingen avholdsmann.

Langt bedre med en rolig pub og noe god mat. :)

Men først skal jeg tilbake til Thailand!

Det har jeg skjønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg messer mer om Thailand enn du messer om Chios. Det er nesten for ille. :)

Hihi, morsomt at du har blitt så hekta på et feriested! Da skjønner du kanskje hvordan jeg har hatt det.

Men kikke du på de albumene som du fikk linker til i mailen? Ikke så mye for bildenes skyld, for jeg har jo skjønt at det ikke går an å helomvende deg nå, men for selve album-sidenes skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hihi, morsomt at du har blitt så hekta på et feriested! Da skjønner du kanskje hvordan jeg har hatt det.

Men kikke du på de albumene som du fikk linker til i mailen? Ikke så mye for bildenes skyld, for jeg har jo skjønt at det ikke går an å helomvende deg nå, men for selve album-sidenes skyld :)

Ja, jeg gjorde det, men jeg har jobba i helga og har ikke fått muligheten til å gjøre stort.

Men jeg kommer til å opprette et album, og skal sjekke ut de to jeg fikk av deg nærmere og velge et av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...