Gjest Karl Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Jeg har det siste året bare spist brødskiver og litt nudler... jeg føler meg trøtt nå, har gjort det lenge. Føler meg ikke slapp eller noe, bare trøtt og daff. Hva bør jeg spise mere av ? noen gode forslag til sunn mat ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fruktis Skrevet 7. mai 2001 Del Skrevet 7. mai 2001 Frukt og grønnsaker! (Sånne fargerike ting som det fins masser av i matvarehandelen!) Fisk! Torsk, Sei, Uer, Laks...for å nevne noen! Det er masse mere som er sundt, men det kan du lese mer om i tidligere innlegg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 12. mai 2001 Del Skrevet 12. mai 2001 Hei Karl Det er vanskelig å vite hvorfor du er sliten. Kosten din har vært veldig ensidig dersom du ikke har brukt varierte pålegg. Jeg håper du gjør det (fisk, kjøtt, syltetøy, oster og myk margarin), og at du drikker melk og juice til maten. Du bør oppsøke lege som kan undersøke deg, bl.a om du kan ha jernmangel. Du bør begynne å ta et multivitamin- og mineral tilskudd per dag fra i dag da jeg mistenker at du er i underskudd av flere viktige næringsstoffer. Det viktigste er imidlertid at du i tillegg forsøker å spiser mer variert middagsmat i tillegg til varierte pålegg på brødet. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.