Gå til innhold

Hva kommer etter vi er døde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener du her på jorden? Det er det heldigvis ingen som vet...

Gjest Etter livet!
Skrevet

Mener du her på jorden? Det er det heldigvis ingen som vet...

Med oss mennesker, lever vi videre? Bare et annet sted?

Jeg kunne tenkt meg det!

Skrevet

Ja det er det mange som har tenkt på opp gjennom årene. Det er derfor det har oppstått så mange religioner.

Hvor kommer vi fra og hvor skal vi hen?

Jeg har slått meg til ro med at det er ikke meningen at vi skal vite det, og at vi får svar når tiden er inne.

Gjest trond bagels
Skrevet

Du kan vel tro hva du vil? Hvis du synes det er hyggelig å se for deg "himmelen" så gjør det, eller noe annet du synes høres fint ut.

Personlig er jeg fullstendig overbevist om at det ikke er noenting etter døden, vi bare dør og så er vi borte. Thats it. Ikke noen himmel, ikke noe helvete.

For meg ville det vært et mareritt om det skulle være noe mer etter døden, skal man aldri få fred liksom? Og også himmelen byr på problemer i mitt hode, hvem skal man holde sammen med der? Hvilken av eksmenne, hvilke av de tidligere menneskene i ens liv?

Nei, er man død så er man død, ferdig med det.

Gjest buzzzzi
Skrevet

Det blir litt spennende å se hva livet ender i...så har vi noe å glede oss til...inntil videre må vi ha ei god reise...

Skrevet

Jeg tror det er som å ikke være født. Det er en tilstand jeg har lang erfaring med, og som jeg ikke frykter.

Skrevet

Med oss mennesker, lever vi videre? Bare et annet sted?

Jeg kunne tenkt meg det!

Du får satse på teorien om at man/sjela lever videre og bli født på ny etter en stund. Da i ny kropp og ny oppgave å hanskes med. Høres jo i allefall spennende ut med den teorien :)

Gjest buzzzzi
Skrevet

Jeg tror det er som å ikke være født. Det er en tilstand jeg har lang erfaring med, og som jeg ikke frykter.

=)

Skrevet

Et eller annet kommer iallfall! Jeg tror ikke på at vi bare forsvinner. Hva det er får vi ikke vite før etter vi er død, naturlig nok. Skulle jeg ta feil, så blir vi bare borte, stille og fredelig, høres vel greit ut det også :-)

Skrevet

Nada, nothing, stillhet, mørke...

Litt trist å tenkje på, men når det er over så er det over, så då er det ikkje noko å bry seg om. Det er berre dei som skal leva vidare og som saknar ein som ynskjer å føle at dei ein er glad i "lever vidare" - og det gjer dei jo - i minna våre.

Eg har mista båe foreldra mine, og veit dei er borte, men innimellom drøymer eg om dei - og då er dei absolutt i live for meg!

Skrevet

Ingenting.

Når man er død, så er man død.

Skjer ikke mer da.

Tror jeg ihvertfall.

Tror ikke på en udødelig sjel.

Skrevet

Jeg tror nå faktisk på et liv, eller ihvertfall en eksistens, etter døden. I en annen "dimensjon", muligens.

Hvordan ellers kan man forklare alt det "uforklarlige" som skjer rundt om kring? Altså, jeg mener, hendelser som gjerne refereres til gjenferd osv.

Og hvordan kan mennesker ellers oppleve såkalte "nær-døden-opplevelser"? Noe jeg forøvrig har opplevd selv.

Og hvordan kan en ellers få svar ved spiritisme?

Og hvordan kan ellers personer som har vært klinisk døde, våkne opp igjen og fortelle hva de har opplevd?

Osv.

Etter min død vil jeg gå igjen for å passe på mine barn. (:-))

Skrevet

Jeg tror nå faktisk på et liv, eller ihvertfall en eksistens, etter døden. I en annen "dimensjon", muligens.

Hvordan ellers kan man forklare alt det "uforklarlige" som skjer rundt om kring? Altså, jeg mener, hendelser som gjerne refereres til gjenferd osv.

Og hvordan kan mennesker ellers oppleve såkalte "nær-døden-opplevelser"? Noe jeg forøvrig har opplevd selv.

Og hvordan kan ellers personer som har vært klinisk døde, våkne opp igjen og fortelle hva de har opplevd?

Osv.

"Og hvordan kan mennesker ellers oppleve såkalte "nær-døden-opplevelser"? Noe jeg forøvrig har opplevd selv. "

Hjernen kortslutter.

Ulike bilder og følelser blir satt i gang og man "ser" ting.

Det finnes forskning på det.

Skrevet

"Og hvordan kan mennesker ellers oppleve såkalte "nær-døden-opplevelser"? Noe jeg forøvrig har opplevd selv. "

Hjernen kortslutter.

Ulike bilder og følelser blir satt i gang og man "ser" ting.

Det finnes forskning på det.

Javel? Ja du har sikkert rett, men det føltest veldig virkelig, og ikke som noen kortslutning i det hele tatt..

De andre spørsmålene, finnes det svar på det?

Du skjønner, egentlig liker jeg å tro at det er noe etter døden. At vi skal møtes igjen. Det føles bedre på den måten.

Skrevet

Osv.

"Hvordan ellers kan man forklare alt det "uforklarlige" som skjer rundt om kring? Altså, jeg mener, hendelser som gjerne refereres til gjenferd osv."

Hei :) Eg deler fascinasjonen over "uforklarlege" hendingar med deg, men er diverre rimeleg sikker på at det meste er tankespinn. Eg er heilt sikker på at mennesket har større evner enn vi greier å utnytte, og det er mange fysiske og biologiske fenomen vi veit uhyre lite om framleis.

"Og hvordan kan mennesker ellers oppleve såkalte "nær-døden-opplevelser"? Noe jeg forøvrig har opplevd selv."

Eg kan like lite forklare det som eg kan forklare korleis eg kan drøyme menneske som ikkje eksisterer så livaktig at eg må tenkje meg om når eg vaknar for å hugsa at det eg drøymte ikkje har skjedd. Det er minst like mange som _ikkje_ har hatt "nær-døden-opplevingar" når dei har vore fysisk daude som det er folk som hevdar dei har det. Korleis kan du forklare det? :)

"Og hvordan kan en ellers få svar ved spiritisme?"

Eg er sikker på at når ein får svar ved spiritisme så er det svar frå dei levande menneska som er i rommet. :)

"Og hvordan kan ellers personer som har vært klinisk døde, våkne opp igjen og fortelle hva de har opplevd?"

Eg trur det er hjernen vår som spelar oss eit siste puss før vi blir borte... Kanskje ein lur måte å gjera opplevinga enklare på.

"Etter min død vil jeg gå igjen for å passe på mine barn. (:-))"

Fin tanke, og eg skulle gjerne likt å vita at mine daude foreldre passar på meg. - Men at dei kan sjå meg alltid? Overalt? - Eg er ikkje så sikker på om eg vil at dei skal "passe på meg" når eg t.d. har sex med min kjære, eller sit på do. ;-)

...og om det er slik at ein går igjen på jorda etter ein døyr må det vera ekstreeeemt trangt her, med tanke på alle menneska som har døydd opp gjennom historia!

Skrevet

Javel? Ja du har sikkert rett, men det føltest veldig virkelig, og ikke som noen kortslutning i det hele tatt..

De andre spørsmålene, finnes det svar på det?

Du skjønner, egentlig liker jeg å tro at det er noe etter døden. At vi skal møtes igjen. Det føles bedre på den måten.

Det er klart det føles virkelig.

Drømmer føles også virkelig, likeså hallusinasjoner.

Det betyr ikke at det er det for det om.

Skjønner det at mange trenger å tro at det finnes noe etter døden.

Skrevet

"Hvordan ellers kan man forklare alt det "uforklarlige" som skjer rundt om kring? Altså, jeg mener, hendelser som gjerne refereres til gjenferd osv."

Hei :) Eg deler fascinasjonen over "uforklarlege" hendingar med deg, men er diverre rimeleg sikker på at det meste er tankespinn. Eg er heilt sikker på at mennesket har større evner enn vi greier å utnytte, og det er mange fysiske og biologiske fenomen vi veit uhyre lite om framleis.

"Og hvordan kan mennesker ellers oppleve såkalte "nær-døden-opplevelser"? Noe jeg forøvrig har opplevd selv."

Eg kan like lite forklare det som eg kan forklare korleis eg kan drøyme menneske som ikkje eksisterer så livaktig at eg må tenkje meg om når eg vaknar for å hugsa at det eg drøymte ikkje har skjedd. Det er minst like mange som _ikkje_ har hatt "nær-døden-opplevingar" når dei har vore fysisk daude som det er folk som hevdar dei har det. Korleis kan du forklare det? :)

"Og hvordan kan en ellers få svar ved spiritisme?"

Eg er sikker på at når ein får svar ved spiritisme så er det svar frå dei levande menneska som er i rommet. :)

"Og hvordan kan ellers personer som har vært klinisk døde, våkne opp igjen og fortelle hva de har opplevd?"

Eg trur det er hjernen vår som spelar oss eit siste puss før vi blir borte... Kanskje ein lur måte å gjera opplevinga enklare på.

"Etter min død vil jeg gå igjen for å passe på mine barn. (:-))"

Fin tanke, og eg skulle gjerne likt å vita at mine daude foreldre passar på meg. - Men at dei kan sjå meg alltid? Overalt? - Eg er ikkje så sikker på om eg vil at dei skal "passe på meg" når eg t.d. har sex med min kjære, eller sit på do. ;-)

...og om det er slik at ein går igjen på jorda etter ein døyr må det vera ekstreeeemt trangt her, med tanke på alle menneska som har døydd opp gjennom historia!

Interessant og morsomt svar :)

"Eg er sikker på at når ein får svar ved spiritisme så er det svar frå dei levande menneska som er i rommet. :)" Feil!! Har vært med på det, masse, i mine yngre dager, og garanterer at svarene ikke kom fra oss. Ved en seanse var vi bare to som holdt på glasset, og ingen av oss hadde fantasi nok til å komme med de svarene vi fikk.

"...Men at dei kan sjå meg alltid? Overalt? - Eg er ikkje så sikker på om eg vil at dei skal "passe på meg" når eg t.d. har sex med min kjære, eller sit på do. ;-)" Hehe, neida, har ikke tenkt å spionere på dem, bare passe på dem når de trenger det, og ellers følge litt med de. Sånn at savnet ikke blir helt "ulevelig". (var jo et godt valgt ord, utifra tema :o))

"...og om det er slik at ein går igjen på jorda etter ein døyr må det vera ekstreeeemt trangt her, med tanke på alle menneska som har døydd opp gjennom historia!" Du har definitivt et poeng der ;), men jeg tror vi kommer til forskjellige nivå/dimensjoner, og det er heller ikke alle som ønsker seg denne tilværelsen. de slipper nok, eller noen må "hjelpe dem over". Tror jeg. Forresten er det jo ganske "fullt" av såkalte uforklarlige hendelser også, så kanskje det _er_ rimelig trangt om plassen? :)

Skrevet

Ingenting.

Når man er død, så er man død.

Skjer ikke mer da.

Tror jeg ihvertfall.

Tror ikke på en udødelig sjel.

Det der er nok bare en ren forsvarsmekanisme i deg. Alt for mye tyder på at det er noe etter dette livet. Kroppen er bare et skall. Sjela vil for alltid leve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...