Gå til innhold

**SPOILER** Filmen Fritt Vilt

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

IKKE LES OM DU HAR TENKT Å SE DEN!! For nå har jeg tenkt å spørre om slutten på den ;) Scroll!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Jeg har akkurat sett ferdig filmen, og ble litt forvirra. Hva skjedde egentlig der på slutten? Jeg skjønner jo at det var han gutten som forsvant for mange år siden, som var han morderen (det gjettet jeg meg forøvrig til første gang jeg så ham). Jeg tenkte da at stakkars jenta har mistet alle vennene sine, men hun har drept morderen, og nå er det på tide å dra hjem. Men så kommer det siste brøkdelet av et sekund, hvor man igjen får et glimt av morderen som slår til med hakka? Hva betydde det?

Dessuten synes jeg det var helt teit sang som ble spilt sammen med rulleteksten. "All my friends are dead" ble bare tåpelig i en thriller/grøsser.

Skrevet

Hva slutten betyr.. syntes det var en helt vanlig "skrekkfilm slutt".

Men til sangen på slutten.

En bra Turboneger sang. :-)

Likte veldig bra musikken i filmen jeg.:-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Hva slutten betyr.. syntes det var en helt vanlig "skrekkfilm slutt".

Men til sangen på slutten.

En bra Turboneger sang. :-)

Likte veldig bra musikken i filmen jeg.:-)

Joda, musikken i filmen var grei. Men så er det liksom slutten av filmen, og det er jo tragisk at hun har mistet vennene sine og sånt, og så kommer den sangen. Syntes bare det ble teit jeg.

Og angående slutten, ja,- enig i at det er vanlig skrekkfilmslutt. Men det må da -bety- noe? Morderen forsvant jo akkurat ned i kløfta.

Kanskje det var bare en sånn siste "få-publikum-til-å-hoppe-effekt-?

Skrevet

Joda, musikken i filmen var grei. Men så er det liksom slutten av filmen, og det er jo tragisk at hun har mistet vennene sine og sånt, og så kommer den sangen. Syntes bare det ble teit jeg.

Og angående slutten, ja,- enig i at det er vanlig skrekkfilmslutt. Men det må da -bety- noe? Morderen forsvant jo akkurat ned i kløfta.

Kanskje det var bare en sånn siste "få-publikum-til-å-hoppe-effekt-?

I tenårene ble der jo sett en del skrekkfilmer. Og mange hadde likende slutt.

Ei øks i lufta, en kniv, fredag den 13 med han som kom opp fra vannet...

Er kanskje ment at man skal skvette. Man sitter der og slapper av. Endelig endte det hvertfall litt godt. Pang... og der skvetter man på ny.

På en annen måte kan det jo også gi rom for en oppfølger... Døde han ikke likevel? Klarte han å komme seg opp?

Pluss at man sitter der som et spørsmålstegn etterpå. Skal tenke litt. Ikke bare gå fra filmen og glemme den med en gang.

Caloni Makaroni
Skrevet

I tenårene ble der jo sett en del skrekkfilmer. Og mange hadde likende slutt.

Ei øks i lufta, en kniv, fredag den 13 med han som kom opp fra vannet...

Er kanskje ment at man skal skvette. Man sitter der og slapper av. Endelig endte det hvertfall litt godt. Pang... og der skvetter man på ny.

På en annen måte kan det jo også gi rom for en oppfølger... Døde han ikke likevel? Klarte han å komme seg opp?

Pluss at man sitter der som et spørsmålstegn etterpå. Skal tenke litt. Ikke bare gå fra filmen og glemme den med en gang.

Det med oppfølger kan være et godt poeng. Kanskje gutten med fødselsmerket hadde en tvillingbror. Eller kanskje han bare hadde kledd seg ut for anledningen, og at den ordentlige morderen fortsatt befant seg på hotellet ;)

Skrevet

Det med oppfølger kan være et godt poeng. Kanskje gutten med fødselsmerket hadde en tvillingbror. Eller kanskje han bare hadde kledd seg ut for anledningen, og at den ordentlige morderen fortsatt befant seg på hotellet ;)

Og plutselig lar vi begge to fantasien gå. :-)

Og jeg som er hjemme med feber. Lurer på hva slags feberfantasier jeg får til natta nå? :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er den latterligste filmen jeg har sett på forferdelig lenge.

Man må være mer enn mildt tilbakestående for å falle for denne søpla.

Skrevet

Takk

Gjest Saksespark
Skrevet

Slett ikke sikkert at det er "rett" tolkning. (Merk anførselstegnene, det finnes ingen fasit her.)

En annen mulig tolkning er at det var faren til den lille gutten som gikk berserk etter at han og mora jaga sønnen sin ned i sprekken. Han kan vel så meget ha drept henne også ved en seinere anledning.

Skrevet

Man vet jo på en måte hva man leier og hva man da kkan forvente seg. Jeg digget filmen jeg, og utifra det jeg har sett av tidligere innlegg, har vi ikkehelt ulik smak i film.

Jeg syns filmen var moro. Jeg forventet å bli skremt, og lever meg inn deretter. Det var ikke store overraskelsene når og om hvem som skulle stryke med, men det gjør ikke noe. Blir omtrent som å se Van Damme eller Segal for å få halvannen times underholdning med plott og alt servert i fanget uten å måtte tenke altfor mye. Det er ganske deilig etter krevende dager på jobb.

Når jeg er mer uthvilt, liker jeg filmer som forlanger litt mer av seeren.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Man vet jo på en måte hva man leier og hva man da kkan forvente seg. Jeg digget filmen jeg, og utifra det jeg har sett av tidligere innlegg, har vi ikkehelt ulik smak i film.

Jeg syns filmen var moro. Jeg forventet å bli skremt, og lever meg inn deretter. Det var ikke store overraskelsene når og om hvem som skulle stryke med, men det gjør ikke noe. Blir omtrent som å se Van Damme eller Segal for å få halvannen times underholdning med plott og alt servert i fanget uten å måtte tenke altfor mye. Det er ganske deilig etter krevende dager på jobb.

Når jeg er mer uthvilt, liker jeg filmer som forlanger litt mer av seeren.

Greit nok med filmer som ikke forlanger noe av seeren, men denne er langt over streken.

Det er for øvrig også filmer med Seagal og Van Damme.

Caloni Makaroni
Skrevet

Takk for oppmerksomheten :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Slett ikke sikkert at det er "rett" tolkning. (Merk anførselstegnene, det finnes ingen fasit her.)

En annen mulig tolkning er at det var faren til den lille gutten som gikk berserk etter at han og mora jaga sønnen sin ned i sprekken. Han kan vel så meget ha drept henne også ved en seinere anledning.

Ja...men han morderen hadde jo det karakteristiske fødselsmerket rundt øyet, det hadde ikke faren.

hare1365380455
Skrevet

Greit nok med filmer som ikke forlanger noe av seeren, men denne er langt over streken.

Det er for øvrig også filmer med Seagal og Van Damme.

Jeg så den i går, og jeg ble ikke så veldig skremt akkurat....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...