Gå til innhold

Blir så oppgitt...

Gjest trist mamma og gutt på 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp en tur på toys'r'us med barna for de hadde fått litt penger av morfaren sin, som de ville kjøpe seg noe for. Etter at vi hadde betalt ville barna som vanlig leke i skliene ved kassene. Da vi kom til bilen oppdaget vi at sønnen min sin leke ikke var med og jeg løp tilbake tilbutikken. Men leken var vekk... Gikk til kassa og spurte om noen hadde levert den inn, men nei...

Man kan altså ikke gå fra en ting i fem minutter -ikke en leke en gang.

Det var en stor fin Elias-båt, fortsatt i emballasjen.

Blir så oppgitt over enkelte mennesker. Det sto noen foreldre med småbarn der da vi gikk ut. Antar at noen av dem må ha tatt den -eller latt barnet sitt ta den.

Sønnen min er selvfølgelig knust. Jeg snakket med sjefen i butikken, men han sa det var vårt ansvar og kunne ikke gi oss en ny.

Jo flere slike ting jeg opplever, jo mer mister jeg lysten til å være ærlig selv.

Hvis du som tok leken leser dette...jeg synes nesten bare synd på deg. Du må være et simpelt menneske.

Skrevet

Helt enig i at det er kjipt at ikke alle er ærlige, men å tro at butikken skal sponse dere med ny leke skjønner du vel at er helt høl i hue.

Hvor mye kostet leken? Jeg tror jeg hadde kjøpt en ny en til han enn å sitte igjen med et knust barn.

hidi, the scorpion
Skrevet

Helt enig i at det er kjipt at ikke alle er ærlige, men å tro at butikken skal sponse dere med ny leke skjønner du vel at er helt høl i hue.

Hvor mye kostet leken? Jeg tror jeg hadde kjøpt en ny en til han enn å sitte igjen med et knust barn.

Enig med deg! jeg hadde aldri reist hjem uten å kjøpt leken en gang til! Stakkars barn...

Skrevet

Enig med deg! jeg hadde aldri reist hjem uten å kjøpt leken en gang til! Stakkars barn...

Jepp.. det samme tenker jeg. Dersom leken var veldig dyr hadde jeg i det minste kjøpt en ny liten leke, som plaster på såret.

Men det er synd at det ikke finnes ærlige mennesker.

Skrevet

Trist og kjipt selvfølgelig, men det er ikke butikkens ansvar.

Jeg hadde kjøpt ny leke til han.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jepp.. det samme tenker jeg. Dersom leken var veldig dyr hadde jeg i det minste kjøpt en ny liten leke, som plaster på såret.

Men det er synd at det ikke finnes ærlige mennesker.

Noen ærlige sjeler finnes vel..

Men jeg fikk så vondt av den lille treåringen. At voksne kan stjele fra små barn er jo ganske utrolig frekt!

Skrevet

Jeg spurte ikke direkte om å få en ny, men jeg hintet kan du si. Regner ikke med at de vanligvis gjør det så klart, er ikke dum.

Dessverre er jeg ikke stinn av gryn så jeg hadde ikke råd til å kjøpe en ny.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg spurte ikke direkte om å få en ny, men jeg hintet kan du si. Regner ikke med at de vanligvis gjør det så klart, er ikke dum.

Dessverre er jeg ikke stinn av gryn så jeg hadde ikke råd til å kjøpe en ny.

Uff, det var virkelig trist!

Men har man ikke penger, så har man ikke. Du får trøste lillegutt så godt det lar seg gjøre. kan tenke meg det skjærer i hjertet ditt.

Skrevet

Uff, det var virkelig trist!

Men har man ikke penger, så har man ikke. Du får trøste lillegutt så godt det lar seg gjøre. kan tenke meg det skjærer i hjertet ditt.

Ja det skjærer nok mer i mitt enn i hans. Nå har han fått låne søsteren sin nyinnkjøpte leke, og virker fornøyd. Men jeg klarer liksom ikke å glemme det. Jeg er alltid så dønn ærlig selv, derfor blir jeg så sinna for slikt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja det skjærer nok mer i mitt enn i hans. Nå har han fått låne søsteren sin nyinnkjøpte leke, og virker fornøyd. Men jeg klarer liksom ikke å glemme det. Jeg er alltid så dønn ærlig selv, derfor blir jeg så sinna for slikt.

Det er gjerne vi mødre som lider mest og verst, når sånt skjer. Og det er utrolig frekt og stygt å stjele fra barn...

Selv hadde jeg selvfølgelig levert den til butikken, med mitt tlfnr, så jeg hadde vært sikker på at den havnet hos eieren og ikke tilbake i butikkhyllen...

Skrevet

Det er gjerne vi mødre som lider mest og verst, når sånt skjer. Og det er utrolig frekt og stygt å stjele fra barn...

Selv hadde jeg selvfølgelig levert den til butikken, med mitt tlfnr, så jeg hadde vært sikker på at den havnet hos eieren og ikke tilbake i butikkhyllen...

Godt at det finnes sånne som deg også :-)

Skrevet

Ble leken glemt igjen inne i butikken, altså innenfor kassene? Kanskje en av di ansatte hadde satt leken tilbake i hylla?

Skrevet

Ble leken glemt igjen inne i butikken, altså innenfor kassene? Kanskje en av di ansatte hadde satt leken tilbake i hylla?

Akeskliene er vel plassert utenfor inngangen på ToysRus...

Skrevet

....ser at trådstarter skriver at akeskliene er plassert ved kassene.

Sikkert forskjellig fra de ulike butikkene..

Skrevet

....ser at trådstarter skriver at akeskliene er plassert ved kassene.

Sikkert forskjellig fra de ulike butikkene..

Ja de er rett bortenfor kassene.

Skrevet

Ikke vet jeg:o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172336368' post='3545463]

Trist og kjipt selvfølgelig, men det er ikke butikkens ansvar.

Jeg hadde kjøpt ny leke til han.

Jeg synes det er litt greit at barna får forstå konsekvensene det kan få å ikke passe godt på tingene sine også da. Så jeg synes ikke det er helt riktig å bare kjøpe en ny heller. I alle fall vente noen dager sånn at barnet ikke tar det som en selvfølge at det bare dukker opp noe nytt så snart noe er mistet.

Skrevet

Huff dette var kjedelig! At folk kan være såå frekke?!!?!?

Butikken tar ikke ansvaret nei.

Stakkars gutten din......

Skrevet

Jeg synes det er litt greit at barna får forstå konsekvensene det kan få å ikke passe godt på tingene sine også da. Så jeg synes ikke det er helt riktig å bare kjøpe en ny heller. I alle fall vente noen dager sånn at barnet ikke tar det som en selvfølge at det bare dukker opp noe nytt så snart noe er mistet.

Du... Han er tre år gammel. Jeg synes det var -du- som ikke passet på leken hans godt nok.

Skrevet

Du... Han er tre år gammel. Jeg synes det var -du- som ikke passet på leken hans godt nok.

Han insisterte på å bære den selv, men selvfølgelig skulle jeg ha forsikret meg om at han fikk den med seg. Jeg legger ikke skylden på han, jeg bare vil ikke at barna skal vokse opp og tro at mister man noe er det "bare" å kjøpe ny.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...